Raport PRNews.pl: Rynek bankowości internetowej – I kw. 2019

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2019-06-03 10:31

Mimo wzrostu liczby użytkowników bankowości mobilnej, bankowość internetowa nie traci popularności. Najwięcej aktywnych internautów po I kwartale 2019 roku mają PKO Bank Polski, mBank i ING Bank Śląski – wynika z najnowszego raportu PRNews.pl.

fot. yay foto
fot. yay foto

Dane do raportu udostępniło nam 15 banków o profilu uniwersalnym. Łącznie mają już blisko 36 mln użytkowników, którzy posiadają umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej. Ankietowane grono ma jednocześnie 15 mln klientów, którzy z e-bankowości korzystają na co dzień do obsługi ROR-ów. Dane o aktywnych użytkownikach nie są kompletne, bo nie wszystkie banki udzieliły nam odpowiedzi – brakuje m.in. Banku Millennium, Getin Banku, Nest Banku czy Idea Banku.

Najwięcej klientów z umową internetową ma PKO Bank Polski – blisko 11 mln. W porównaniu do danych prezentowanych rok temu, jest to wzrost o 900 tys. Na drugim miejscu jest mBank, a na trzecim niemal ex aequo ING Bank Śląski i Santander.Związek Banków Polskich w raporcie NetB@nk podaje, że na koniec IV kwartału 2018 r. (nowszych danych jeszcze nie ma), aktywnie z bankowości internetowej korzystało 17,2 mln osób. Z naszego zestawienia wynika, że regularnie do do swojego konta loguje się 15 mln. Brakujące 2 mln to m.in. klienci Banku Millennium, Getinu, Idea Banku, Nest Banku, Toyota Banku oraz sektora bankowości spółdzielczej.Tymczasem rośnie grono klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej. Jak wynika z raportów PRNews.pl, na koniec I kwartału 2019 r. z tego kanału korzystało już 11,8 mln osób, z czego 8,5 mln obsługiwało swoje konto za pomocą aplikacji mobilnej (pozostali korzystali z serwisów lite i RWD). Połowa użytkowników aplikacji mobilnych nie loguje się już do bankowości internetowej. Banki mają już 4,3 mln osób, które można określić terminem mobile only.Związek Banków Polskich w raporcie NetB@nk podaje, że na koniec IV kwartału 2018 r. (nowszych danych jeszcze nie ma), aktywnie z bankowości internetowej korzystało 17,2 mln osób. Z naszego zestawienia wynika, że regularnie do do swojego konta loguje się 15 mln. Brakujące 2 mln to m.in. klienci Banku Millennium, Getinu, Idea Banku, Nest Banku, Toyota Banku oraz sektora bankowości spółdzielczej.Tymczasem rośnie grono klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej. Jak wynika z raportów PRNews.pl, na koniec I kwartału 2019 r. z tego kanału korzystało już 11,8 mln osób, z czego 8,5 mln obsługiwało swoje konto za pomocą aplikacji mobilnej (pozostali korzystali z serwisów lite i RWD). Połowa użytkowników aplikacji mobilnych nie loguje się już do bankowości internetowej. Banki mają już 4,3 mln osób, które można określić terminem mobile only.Tymczasem rośnie grono klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej. Jak wynika z raportów PRNews.pl, na koniec I kwartału 2019 r. z tego kanału korzystało już 11,8 mln osób, z czego 8,5 mln obsługiwało swoje konto za pomocą aplikacji mobilnej (pozostali korzystali z serwisów lite i RWD). Połowa użytkowników aplikacji mobilnych nie loguje się już do bankowości internetowej. Banki mają już 4,3 mln osób, które można określić terminem mobile only.
Związek Banków Polskich w raporcie NetB@nk podaje, że na koniec IV kwartału 2018 r. (nowszych danych jeszcze nie ma), aktywnie z bankowości internetowej korzystało 17,2 mln osób. Z naszego zestawienia wynika, że regularnie do do swojego konta loguje się 15 mln. Brakujące 2 mln to m.in. klienci Banku Millennium, Getinu, Idea Banku, Nest Banku, Toyota Banku oraz sektora bankowości spółdzielczej.Tymczasem rośnie grono klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej. Jak wynika z raportów PRNews.pl, na koniec I kwartału 2019 r. z tego kanału korzystało już 11,8 mln osób, z czego 8,5 mln obsługiwało swoje konto za pomocą aplikacji mobilnej (pozostali korzystali z serwisów lite i RWD). Połowa użytkowników aplikacji mobilnych nie loguje się już do bankowości internetowej. Banki mają już 4,3 mln osób, które można określić terminem mobile only.Tymczasem rośnie grono klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej. Jak wynika z raportów PRNews.pl, na koniec I kwartału 2019 r. z tego kanału korzystało już 11,8 mln osób, z czego 8,5 mln obsługiwało swoje konto za pomocą aplikacji mobilnej (pozostali korzystali z serwisów lite i RWD). Połowa użytkowników aplikacji mobilnych nie loguje się już do bankowości internetowej. Banki mają już 4,3 mln osób, które można określić terminem mobile only.
Tymczasem rośnie grono klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej. Jak wynika z raportów PRNews.pl, na koniec I kwartału 2019 r. z tego kanału korzystało już 11,8 mln osób, z czego 8,5 mln obsługiwało swoje konto za pomocą aplikacji mobilnej (pozostali korzystali z serwisów lite i RWD). Połowa użytkowników aplikacji mobilnych nie loguje się już do bankowości internetowej. Banki mają już 4,3 mln osób, które można określić terminem mobile only.