Reklamowy wyścig za 100 mln złotych

„HSBC rozpoczął już swoją kampanię reklamową. Alior Bank do tej pory obecny był w internecie, ale po otrzymaniu licencji operacyjnej pojawi się też w innych mediach. Allianz bank, który też już ma licencję operacyjną, na razie pozostaje z tyłu. Ale prawie jednoczesny start kampanii marketingowych trzech nowych na rynku podmiotów oznacza, że jesień będzie gorąca.”, pisze gazeta.
„- Najpoważniejszym z nowych graczy będzie prawdopodobnie Alior Bank, który startuje jako zupełnie nowa, nieznana marka – mówi Marcin Winkler z domu mediowego Macroscope OMD. Alior w ciągu trzech lat planuje zdobyć około miliona klientów. To dość ambitny plan, więc i wydatki na reklamę będą spore.”, czytamy.
„Allianz i HSBC prawdopodobnie będą mniej skłonne do ponoszenia tak dużych kosztów na kampanie. Allianz jest już rozpoznawanyjako marka ubezpieczyciela, zatem nie musi tak agresywnie walczyć o budowanie zaufania wśród klientów […]. HSBC natomiast chce być raczej bankiem dla węższej grupy zamożnych klientów.”, czytamy dalej.
Z roku na rok wydatki banków na reklamę są coraz większe. W 2007 roku banki wydały na ten cel 728 mln zł wobec 598 mln zł rok wcześniej. Wydatki instytucji finansowych na reklamy w pierwszej połowie tego roku wzrosły w porównaniu z pierwszym półroczem 2007 roku o blisko połowę. Najchętniej reklamowano depozyty.
Na podstawie: Agata Kołodziej, Parkiet