Towarzystwa ubezpieczeniowe proponują nam możliwość otrzymania polisy typu assistance, przy zakupie ubezpieczeń podstawowych. Są więc to polisy dodatkowe. Ich głównym zadaniem jest minimalizacja skutków nieszczęśliwych i przykrych zdarzeń, jakie nas spotkały, poprzez bezpłatny dostęp do różnorodnych świadczeń. Cechą tego typu produktów jest gwarancja dostarczenia świadczenia w naturze (np. pomoc szklarza, wizyta lekarska czy holowanie pojazdu). Na rynku dostępne są m. in. assistance samochodowe, podróżne, domowe, prawne i coraz bardziej popularne – medyczne. Co dzięki nim możemy zyskać?
W przypadku ubezpieczeń na życie poza wypłatą świadczenia ubezpieczeniowego z polisy podstawowej opcja assistance medycznego gwarantuje bezpłatny dostęp do takich świadczeń jak chociażby wizyta lekarza i pielęgniarki, transport medyczny, a także dostawę leków i drobnego sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego. Jeśli na skutek nieszczęśliwego wypadku czy nagłego zachorowania będziemy musieli spędzić w szpitalu czas dłuższy od określonej liczby dni (np. 3, 7) pokryte zostaną też koszty organizacji opieki nad dziećmi. Polisa zapewni nam też niezbędną pomoc w organizacji procesu rehabilitacji i pomoc psychologiczną.
Assistance w standardzie
Usługi assistance powoli stają się rozwiązaniem standardowym. Nie rzadko rozszerzenie ubezpieczenia o świadczenia assistance następuje bez doliczania dodatkowej składki.
W obliczu rosnącej konkurencji pozyskanie nowych klientów (jak również utrzymanie dotychczasowych) powoduje, że towarzystwa ubezpieczeniowe stoją przed koniecznością ciągłego uatrakcyjniania swojej oferty.
– Najnowsza umowa dodatkowa do grupowego rodzinnego ubezpieczenia na życie „Spokojna Głowa Plus” to właśnie ubezpieczenie assistance medycznego- „Twoja Opieka Medyczna”. Ubezpieczenie to dostępne jest w trzech wariatach. Na szczególną uwagę zasługuje opcja VIP, w zakresie której – poza świadczeniami standardowymi – zapewniamy także pokrycie kosztów wizyty u lekarzy specjalistów – kardiologa, neurologa, chirurga i onkologa. Tradycyjne produkty tego typu gwarantują tylko organizację wizyt, za które ubezpieczony i tak musi zapłacić z własnej kieszeni. W tym sensie jest więc to polisa unikalna na rynku – mówi Katarzyna Kasztelan-Przybylska, dyrektor sprzedaży Grupy ubezpieczeniowej Concordia.
Na udoskonalanie własnej oferty decydują się wszyscy główni gracze rynku ubezpieczeniowego. Dzieje się tak z kliku powodów. Klienci stają się coraz bardziej wymagający i oczekują, że firma, w której zdecydują się ubezpieczyć np. samochód lub swoje zdrowie zapewni im kompleksową usługę wykraczającą poza standardową wypłatę odszkodowania czy świadczenia. Rośnie też świadomość ubezpieczeniowa Polaków. Jak na razie skuteczną metodą przyciągnięcia nowych klientów stają się więc coraz doskonalsze programy assistance, dlatego dalszy rozwój tego rodzaju ubezpieczeń wydaje się być przesądzony.