Ruszyła kampania marketingowa programu asisstance PZU Pomoc

Rozpoczęła się kampania marketingowa PZU Pomoc, autorskiego programu asisstance gwarantującego szeroki wachlarz pomocy w nieprzewidzianych i trudnych sytuacjach związanych z użytkowaniem samochodu oraz pierwszej oferty handlowej tego programu – PZU Auto Pomoc.

PZU Pomoc dostępna jest w formie: pakietów  do OC i AC w PZU, pakietów usług sprzedawanych niezależnie od ubezpieczenia (PZU Auto Pomoc) oraz doraźnych usług pomocy na telefon.

PZU Pomoc świadczy pomoc o charakterze: technicznym, medycznym, informacyjnym i organizacyjnym.  Dostępna jest przez 24h na dobę, na terenie całej Polski, zarówno dla kierowców ubezpieczonych w PZU, jak i wszystkich kierowców firm konkurencyjnych. Skorzystać z PZU Pomoc, w postaci  doraźnych usług pomocy na telefon mogą również osoby nie posiadające ubezpieczenia assistance.

Oprócz typowych usług asisstance, takich jak holowanie samochodu,  w ofercie PZU Pomoc znalazły się rozwiązania dotąd nie proponowane na rynku. Dotyczą one niewielkich, ale bardzo uciążliwych  sytuacji awaryjnych związanych z użytkowaniem samochodu. Oferta PZU przewiduje  np. dowóz paliwa, gdy go zabraknie, wymianę  żarówek, zmianę koła, naprawę rozładowanego akumulatora czy  otwarcie samochodu z zatrzaśniętymi kluczykami. Zakres usług jest uzależniony od wyboru  pakietu. Pakiet Komfort dodawany jest gratis przy zakupie ubezpieczenia OC i AC w PZU, pakiet Super jest natomiast dodatkowo płatny.

Celem kampanii reklamowej jest budowanie świadomości PZU Pomoc, popularyzacja nazwy i numeru PZU Pomoc, tak aby stały się powszechnie znane, a usługi pomocy (assistance) kojarzone były z PZU, nie tylko w kontekście ubezpieczeń, ale różnego rodzaju doraźnych usług pomocy.
 
– PZU Pomoc jest przykładem nowego niestandardowego podejścia do rynku usług assistance w Polsce. Jest też próbą innego spojrzenia na markę PZU i przybliżenia jej nieco młodszej grupie klientów. Dlatego też w kampanii  PZU Pomoc obok typowych form reklamy, znalazł się szereg mniej typowych elementów reklamy kontekstowej,  skierowanej  do internautów oraz wszystkich klientów PZU i firm konkurencyjnych – mówi Wojciech Pronobis, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu Grupy PZU.
 
Przesłanie kampanii PZU Pomoc zawarte jest w haśle: ”Pomagamy wszystkim kierowcom, tak żeby nie musieli nic robić sami. Od drobnych awarii po holowanie”.
 
Kampania  reklamowa wykorzystuje kanały informacyjne takie jak: TV, radio, prasę i Internet. Przewidziane są również formy ambientowe.  
Reprezentantem PZU Pomoc jest sympatyczny ekspert PZU Pomoc – Bartek, występujący w reklamach telewizyjnych (TVP, TVN, TVN7, TV4, Polsat) i reklamie prasowej (Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Angora, Auto Świat, Przekrój, Newsweek, Polityka, Tele Tydzień, Oliwia, Murator, National Geographic). W prasie planowane są trzy rodzaje obecności reklamowej: ikonki, advertoriale i wklejka – choinka zapachowa.
 
Kampania PZU Pomoc to również  szereg elementów mniej standardowych. Między innymi, internauci spotkają eksperta PZU Pomoc przekonującego ich do korzystania z usług PZU Pomoc na www.onet.pl, www.interia.pl, ale również na popularnych portalach społecznościowych  np. Nasza Klasa czy komunikatorach takich jak  Gadu-Gadu. Dodatkowo kampania będzie prowadzona w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych.
 
Kierowcy spotkają Bartka również tam gdzie bywają bardzo często – na stacjach benzynowych oraz w garażach centrów handlowych. Większe formy ambientowe są również przewidziane przy popularnych trasach przelotowych.
 
Kampania w mediach rozpoczęła się 2 marca, a aktywności związane z ambientem 16 marca 2009r. Kampanię reklamową dla PZU Pomoc w zakresie kreacji przygotowały agencje Leo Burnett i Arc Worldwide, a media zaplanował i kupił dom mediowy Starlink.
Źródło: PZU