Visa Europe wdraża kontekstowe oferty powiązane z kartami

Organizacja Visa zawarła sojusz z firmą edo interactive, służący wykorzystaniu potencjału młodego, innowacyjnego rynku ofert kontekstowych powiązanych z kartami płatniczymi. W tym roku rozpocznie się wdrażanie wspólnej usługi w Wielkiej Brytanii, gdzie zostanie ona zaoferowana na szeroką skalę na początku 2015 r. Polska będzie drugim krajem w Europie, który wdroży tę usługę już w przyszłym roku.

Nowe rozwiązanie pozwala detalistom kierować do konkretnych klientów, za ich zgodą, spersonalizowane oferty dopasowane do ich preferencji zakupowych. Z perspektywy użytkownika karty Visa wystarczy, że przystąpi on do programu i dokona płatności kartą Visa. Będzie mógł wtedy korzystać z atrakcyjnych ofert dopasowanych do jego zainteresowań, dostępnych w każdym miejscu, przy użyciu dowolnego urządzenia. W przypadku rabatów, zwrot części kwoty zakupu na rachunek karty nastąpi zaraz po rozliczeniu transakcji. Natomiast dla firm handlowo-usługowych korzyści dostępne dzięki nowej platformie to możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnie dobranej grupy klientów oraz zaoferowania rabatów w innowacyjny sposób w oparciu o transakcję dokonaną kartą Visa.

Firma edo interactive, jeden z liderów tego rynku, współpracuje już przy tworzeniu i dostarczaniu takich ofert z ponad 200 bankami i ponad 1000 detalistów w Stanach Zjednoczonych.

„To rozwiązanie da konsumentom dodatkową wartość w postaci ofert lepiej spełniających ich oczekiwania i dających wymierne oszczędności przy zakupach, dzięki czemu chętniej będą korzystali z kart Visa jako podstawowego środka płatniczego – co przyczyni się do zastępowania nieefektywnej gotówki. Z kolei detaliści zyskają możliwość przedstawiania klientom, którzy są użytkownikami kart Visa wydawanych przez polskie banki, ofert lepiej dopasowanych do ich potrzeb i preferencji” stwierdziła Małgorzata OShaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Wyjątkowy charakter tego wspólnego programu z dziedziny marketingu elektronicznego, prowadzonego przez Visa i edo interactive, wynika z połączenia atutów obu firm. Visa Europe wnosi do tego sojuszu skalę i zasięg działalności oraz jakość zbieranych danych, natomiast edo interactive zapewnia innowacyjne technologie, umożliwiające firmom dotarcie do klientów w oparciu o dane odzwierciedlające ich zachowania zakupowe.

Crispin Rogers, dyrektor ds. spersonalizowanych ofert marketingowych w Visa Europe, powiedział: „Skończyły się już czasy uniwersalnych metod reklamy i marketingu. Konsumenci oczekują ofert spersonalizowanych – chcą być nagradzani w sposób zindywidualizowany, zgodnie z własnymi preferencjami dotyczącymi konkretnych marek czy produktów, a my mamy wiedzę bardzo przydatną dla detalistów chcących nagradzać te preferencje. Usługa ofert powiązanych z kartami płatniczymi może potencjalnie nie tylko zwiększyć zadowolenie konsumentów, lecz również zaowocować – po stronie naszych partnerów – zwiększeniem zasięgu, przychodów i lojalności wobec marki”.

Ed Braswell, założyciel i prezes firmy edo, powiedział: „Cieszymy się, że po zbudowaniu wiodącej platformy marketingowej w zakresie ofert powiązanych z kartami w Stanach Zjednoczonych, możemy teraz przyczynić się do tego, by oszczędzanie na zakupach stało się prostsze dla milionów konsumentów na obszarze działania Visa Europe”.

Dotychczasowe inicjatywy Visa Europe promujące płatności kartami w Polsce pokazują, że konsumenci doceniają oferty w postaci rabatu lub dodatkowego, darmowego świadczenia. Organizacja Visa Europe współpracuje przy tego typu działaniach, których celem jest propagowanie obrotu bezgotówkowego, z czołowymi polskimi sieciami handlowymi oraz wiodącymi sklepami internetowymi.

Przykładem takich działań w tradycyjnych sklepach, które będą kontynuowane, są Promocje upominkowe,przeprowadzone do tej pory na ogromną skalę wspólnie z siecią Carrefour (w ubiegłym roku) czy siecią stacji BP (w tym roku), gdzie każdy zakup opłacony kartą Visa był premiowany specjalnymi ofertami wielu renomowanych partnerów. W internecie odbyły się w tym roku dwie wspólne promocje z Allegro oraz kampania popularyzująca płatności przy pomocy portfela elektronicznego V.me by Visa u znanych e-detalistów. Użytkownicy kart Visa – zarówno indywidualnych, jak i firmowych – mają również stały dostęp do specjalnych ofert dzięki serwisowi internetowemu Oferty Visa.

„Planowane na połowę przyszłego roku wdrożenie platformy ofert kontekstowych powiązanych z kartami jest kolejnym krokiem milowym w realizacji zintegrowanej strategii Visa Europe w Polsce, obejmującej obok wdrażania nowych usług płatniczych także promowanie płacenia za zakupy kartami Visa z korzyścią dla banków i ich klientów. Inicjatywy realizowane w ramach tej strategii łączy współpraca z detalistami oraz wykorzystywanie coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, takich jak oferty rabatowe powiązane z kartami” – dodała Małgorzata OShaughnessy.

Wdrożenie w Polsce nowej usługi jest możliwe dzięki sukcesywnie rozbudowywanej w ostatnich latach przez Visa bezpiecznej europejskiej platformie do przetwarzania danych transakcji dokonywanych kartami Visa zarówno w środowisku „fizycznym”, jak i w internecie. Ta platforma processingowa już jest efektywnie wykorzystywana przez polskie banki, m.in. do rozliczeń transakcji krajowych dokonywanych kartami Visa.

Visa Europe