Warszawa w BBC World

Kampania reklamowa „Otwórz oczy na Warszawę”, rozpocznie się 17 września i potrwa osiem tygodni, do 11 listopada br. W tym czasie stacja BBC World wyemituje w sumie 280 spotów, prezentowanych pięć razy dziennie w najlepszym czasie antenowym.

Adresatami kampanii jest kadra menadżerska wyższego szczebla, a w szczególności osoby zajmujące się organizacją konferencji i kongresów oraz ich uczestnicy. Celem działań jest zwrócenie uwagi na Warszawę – atrakcyjne miejsce dla organizacji spotkań biznesowych oraz pokazanie, że stolica Polski może być ciekawą alternatywą wobec innych europejskich miast. Jesienna odsłona Warszawy w BBC World jest już szóstą międzynarodową kampanią reklamową realizowaną przez Fundację Warsaw Destination Alliance.

W humorystycznym spocie znudzone rutyną konferencyjnych destynacji szare manekiny spadają z krzeseł na myśl o podróży do fascynującej i tętniącej życiem Warszawy. Wyprodukowany przez BBC World spot reklamowy Warszawy, wykorzystany był już w pierwszej odsłonie kampanii „Otwórz oczy na Warszawę”. Ponadto, w tym roku został on zgłoszony przez stację

do prestiżowego brytyjskiego konkursu Media & Marketing Awards, w którym znalazł się w ścisłej czołówce nominowanych w kategorii „Best Contribution to an International Campaign by a Media Owner”.

Tegoroczna kampania miasta jest elementem długofalowej strategii promocji realizowanej przez Warsaw Destination Alliance już od prawie 5 lat. Spoty reklamowe Warszawy emitowane w BBC World w październiku i listopadzie 2006 roku osiągnęły oglądalność na poziomie 9,6 miliona widzów. Według badań przeprowadzonych przez stację 876 tysięcy odbiorców kampanii zleconej przez fundację Warsaw Destination Alliance to decyzyjni managerowie wyższego szczebla.