Na rynku pojawia się nowa marka – Metrobank. Nie do końca jeszcze wiadomo, czym bank będzie się zajmował i kim będą jego klienci. Mamy jednak pierwsze podejrzenia i wiemy, jak prawdopodobnie będzie wyglądać logo.Leszek Czarnecki i jego drużyna pokazali, że strategia segmentacji rynku w ich wykonaniu sprawdza się doskonale. Wystarczy tutaj wspomnieć takie marki, jak Open Finance, Fiolet, Dom – Hipoteki po prostu, Powszechny Dom Kredytowy, Carcade, Getinbank, Getinleasing, Factorinbank, Getinraty, a w końcu Noble Bank. Teraz dojdzie do tego Metrobank. Każdy podmiot ma w praktyce swoją strategię komunikacji i segmentacji. Ostatnim dzieckiem Holdingu jest Noble Bank, który ma prawdopodobnie już w przyszłym rok wejść na giełdę. Noble specjalizuje się w bankowości prywatnej. Czy to istotnie jest bankowość prywatna mają wątpliwości konkurenci, ale chyba już nie ma o co kruszyć kopii. Gdyby zacząć kwestionować Noble Bank, to automatycznie trzeba byłoby wykreślić z tej listy ING BSK. Co prawda ma mobilnych doradców, ale produktowo oferta jest co najmniej skromna.
Czym będzie zajmować się Metrobank? Odrzuciliśmy obsługę metroseksualnych klientów, bo to ponoć nie jest już „dżezi”, „freszi”, czy jak to ostatnio ponoć się mówi „czoko”. Naszym zdaniem zapewne chodzi o jakieś produkty, które są z jednej strony wysokomarżowe, a z drugiej nie za bardzo można je sprzedawać pod marką Noble Banku. Pamiętajmy, że private banking to w dużej mierze mieszanka snobizmu i marketingu. Większe zyski mogłoby często dać samodzielna inwestycja w odpowiednie instrumenty lub powierzenie pieniędzy firmie asset management. Otoczka ekskluzywności musi jednak kosztować. Z drugiej strony bank też chciałby zarabiać na innych klientach i produktach. Na przykład na studentach i kredytach mieszkaniowych dla nich. Taki produkt był w planach Noble Banku. Byłaby to całkowita nowość na rynku i jeśli tylko rata byłaby niższa niż wynajem stancji lub pokoju – prawdziwy hit. Nazwa Metrobank pasuje naszym zdaniem jak ulał dla młodych klientów. Oczywiście takich produktów, które nie mieszczą się w profilu Nobla, może być znacznie więcej. A nie ma najmniejszego powodu, żeby z nich rezygnować – zwłaszcza jeśli na rynku jest odpowiednia, niezajęta nisza.
Co ciekawa domena mertobank.pl została zarejestrowana już w grudniu ubiegłego roku. W tym momencie pod tym adresem jest strona Open Finance. To również pokazuje, że to nowe przedsięwzięcie w ramach Grupy Noble Banku, ma raczej charakter kredytowy. Noble Bank ma po prostu potrzebną licencję, żeby móc stworzyć tego rodzaju kredyt. Sieć sprzedaży zapewnia z kolei Open.
O szczegółach całego projektu będzie można powiedzieć więcej za kilka dni, po konferencji prasowej. Na razie wiadomo, że szefem projektu jest Krzysztof Spyra, który jednocześnie jest wiceprezesem zarządu Noble Banku. Koordynatorem nowego projektu jest z kolei Monika Pogorzelska.