W roku szkolnym 2018/2019 rodzice po raz pierwszy otrzymają dodatek w wysokości 300 zł na wyprawkę szkolną. MRPiPS chce, by banki już 1 lipca były gotowe na udostępnienie wniosków o „Dobry start” w wersji elektronicznej.
Z nowego dofinansowania będą mogli skorzystać rodzice, których dzieci nie ukończyły 18 roku życia. Wnioski będzie można składać od lipca w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej przez system Emp@tia z wykorzystaniem profilu zaufanego (eGO). Jak wynika z moich informacji, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zwróciło się do banków z „prośbą”, by udostępniły swoje systemy dla wnioskodawców, podobnie jak zrobiły to wcześniej z wnioskami 500+. Problem polega na tym, że dało krótki czas na wdrożenie – do 1 lipca 2018.
Jak udało mi się dowiedzieć, Związek Banków Polskich zbiera obecnie opinie od bankowców, czy ten termin jest realny. Będzie prawdopodobnie próbował negocjować przesunięcie deadline na nieco później. Moje źródła twierdzą, że sam wniosek o „Dobry start” nie będzie się wiele różnił od wniosku o świadczenie 500+. Trzeba będzie w nim podać kilka dodatkowych informacji, np. szkołę, do której uczęszcza dziecko.
Jak nietrudno się domyśleć, najprawdopodobniej usługę jako pierwszy wdroży PKO BP. Przypomnę, że bank ten jako pierwszy wdrożył wnioski o świadczenia 500+, możliwość logowania się za pomocą credentiali bankowych do Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS), możliwość złożenia wniosku do urzędu skarbowego o sporządzenie zeznania podatkowego przez Urząd Skarbowy PIT-WZ, założenie Profilu Zaufanego w bankowości elektronicznej i w końcu wniosek o założenie działalności gospodarczej.