Wyniki Banku DnB NORD po trzech kwaratałach

Należności od sektora niefinansowego (czyli firm) wyniosły na koniec września 1,41 miliarda zł. To wzrost o 28,9% w porównaniu z III kwartałem roku ubiegłego. Wynik z prowizji i odsetek wyniósł na koniec września tego roku 34,51 mln zł, (wzrost o 19,1% w porównaniu z trzema kwartałami 2005). Wynik z pozycji wymiany wyniósł na koniec września 9,83 mln zł – ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Bank poprawił też wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE). Wyniósł on 10,1% (dla porównania – na koniec września ubiegłego roku było to 7,7%). Ze względu na stały rozwój banku – a co za tym idzie wysokie nakłady związane ze wzrostem zatrudnienia i inwestycjami, na stosunkowo wysokim poziomie pozostaje wskaźnik kosztów do dochodów (C/I), który wyniósł na koniec września 66,1%.

W październiku DnB NORD uruchomił elektroniczny system do obsługi faktoringu NORDfaktor. System do obsługi faktoringu został oparty na platformie internetowej i wbudowany w oferowany przez bank system bankowości internetowej dla firm NORDnet. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci mogą przeprowadzać wszystkie operacje bankowe szybko i bezpiecznie w jednym miejscu, a proces wykupu wierzytelności jest w pełni automatyczny. Bank uzyskał możliwość obsługi e-faktur, a klienci – niemal natychmiastowe finansowanie. NORDfaktor umożliwia bowiem uzyskanie środków pieniężnych nawet w ciągu dwóch godzin od złożenia zlecenia nabycia wierzytelności – w przypadku przesłania faktur mających status faktury elektronicznej. Bank planuje, że w przyszłym roku uda mu się skupić ponad 15 tys. faktur na łączną kwotę ponad 500 mln zł brutto.

Bank wprowadził też obsługę płatności masowych wychodzących i przychodzących, które pozwalają firmom ograniczyć koszty przelewów i rozliczeń. W najbliższych miesiącach do oferty powinny wejść karty kredytowe. DnB NORD chce też wprowadzić kolejne instrumenty zabezpieczające ryzyko kursowe – opcje walutowe.

Zgodnie z zapowiedziami bank rozpoczął prace związane z rozpoczęciem obsługi małych i średnich firm (MSP). W tej chwili trwają szczegółowe analizy, czego efektem powinno być opracowanie modelu działania banku w segmencie MSP oraz szczegółowej oferty produktowej i struktury sieci dystrybucji. Bank chciałby rozpocząć pilotażową obsługę firm z segmentu MSP w drugim bądź trzecim kwartale przyszłego roku. W dalszym ciągu aktualne pozostają plany banku wejścia w bankowość detaliczną lub MSP – przez akwizycję.