Wyniki finansowe BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń w 2014 roku

BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe w 2014 roku – wzrost zysku o 56% r/r oraz wyniku technicznego o 64% r/r.

W tym samym czasie do klientów trafiło ponad 37 mln zł z tytułu świadczeń i odszkodowań, czyli o 25% więcej niż rok wcześniej. Spółki osiągnęły także rekordowy wzrost zebranej składki w produktach ochronnych: w spółce majątkowej o 41%, a w spółce życiowej o 62%, w stosunku do roku 2013.

Na spadek całkowitej składki w ubezpieczeniach życiowych tj. 28% rok do roku, miała wpływ niższa sprzedaż programu inwestycyjnego In Plus opartego o UFK.

Pozycja
Wyniki finansowe przed audytem
2014 ( tys zł) 2013 (tys. zł) Zmiana proc.
Składka przypisana brutto 369 579 510 722 -28%
Wypłacone świadczenia i odszkodowania
(bez wartości wypłat w produktach inwestycyjnych)
19 713 12 936 52%
Koszty działalności ubezpieczeniowej 123 686 82 054 51%
Wynik techniczny 19 226 16 661 15%
Wynik finansowy netto 15 571 13 623 14%
Lokaty 922 281 896 752 3%

Pozycja
Wyniki finansowe przed audytem
2014 ( tys zł) 2013 (tys. zł) Zmiana proc.
Składka przypisana brutto 225 457 159 800 41%
Wypłacone świadczenia i odszkodowania
(bez wartości wypłat w produktach inwestycyjnych)
17 601 16 960 4%
Koszty działalności ubezpieczeniowej 111 983 87 050 29%
Wynik techniczny 41 015 20 141 104%
Wynik finansowy netto 38 072 20 865 82%
Lokaty 249 619 192 448 30%

Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi 31.12.2014 31.12.2013
BZ WBK-Aviva TU na Życie S.A. 209,3 % 252,9 %
BZ WBK-Aviva TU Ogólnych S.A. 240,1 % 243,8 %

Nasze wyniki za 2014 r są efektem rozwoju na wielu płaszczyznach. Pracowaliśmy wspólnie z Bankiem Zachodnim WBK nad dalszą poprawą efektywności sprzedaży ubezpieczeń w różnych kanałach sprzedaży. W minionym roku skupialiśmy się przede wszystkim nad sprzedażą produktów ochronnych, co przełożyło się na 47% wzrost tego segmentu rok do roku w obydwu spółkach. Istotne były także działania związane z doskonaleniem jakości obsługi posprzedażowej klientów, komentujeKrzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń

Rozwój ubezpieczeń niepowiązanych z ofertą kredytową banku, głównie ubezpieczenia domów i mieszkań oraz ubezpieczenia na życie jest m.in. silnie wspierany przez działania komunikacyjne uświadamiające potrzeby ochronne klientów.

Spółki konsekwentnie poprawiają jakość procesów obsługowych w obszarze roszczeń. Czas likwidacji szkód w ubezpieczeniu domów i mieszkań w 2014 r skrócił się o ponad 48 % r/r i średnio wyniósł 12 dni. Zwiększył się także udział likwidacji przez telefon do poziomu 25%.

Spółki po raz czwarty otrzymały certyfikat Firmy Przyjaznej Klientowi oraz znalazły się w czołówce rankingu Gazety Bankowej – Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa.

Ważnym tematem od 2014 roku pozostaje projekt wdrożenia zmian w ofercie produktowej w związku z Rekomendacją U. Pierwsze efekty tej pracy poznamy już pod koniec marca b.r.