BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe w 2014 roku – wzrost zysku o 56% r/r oraz wyniku technicznego o 64% r/r.
W tym samym czasie do klientów trafiło ponad 37 mln zł z tytułu świadczeń i odszkodowań, czyli o 25% więcej niż rok wcześniej. Spółki osiągnęły także rekordowy wzrost zebranej składki w produktach ochronnych: w spółce majątkowej o 41%, a w spółce życiowej o 62%, w stosunku do roku 2013.
Na spadek całkowitej składki w ubezpieczeniach życiowych tj. 28% rok do roku, miała wpływ niższa sprzedaż programu inwestycyjnego In Plus opartego o UFK.
Pozycja Wyniki finansowe przed audytem |
2014 ( tys zł) | 2013 (tys. zł) | Zmiana proc. |
Składka przypisana brutto | 369 579 | 510 722 | -28% |
Wypłacone świadczenia i odszkodowania (bez wartości wypłat w produktach inwestycyjnych) |
19 713 | 12 936 | 52% |
Koszty działalności ubezpieczeniowej | 123 686 | 82 054 | 51% |
Wynik techniczny | 19 226 | 16 661 | 15% |
Wynik finansowy netto | 15 571 | 13 623 | 14% |
Lokaty | 922 281 | 896 752 | 3% |
Pozycja Wyniki finansowe przed audytem |
2014 ( tys zł) | 2013 (tys. zł) | Zmiana proc. |
Składka przypisana brutto | 225 457 | 159 800 | 41% |
Wypłacone świadczenia i odszkodowania (bez wartości wypłat w produktach inwestycyjnych) |
17 601 | 16 960 | 4% |
Koszty działalności ubezpieczeniowej | 111 983 | 87 050 | 29% |
Wynik techniczny | 41 015 | 20 141 | 104% |
Wynik finansowy netto | 38 072 | 20 865 | 82% |
Lokaty | 249 619 | 192 448 | 30% |
Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi | 31.12.2014 | 31.12.2013 |
BZ WBK-Aviva TU na Życie S.A. | 209,3 % | 252,9 % |
BZ WBK-Aviva TU Ogólnych S.A. | 240,1 % | 243,8 % |
Nasze wyniki za 2014 r są efektem rozwoju na wielu płaszczyznach. Pracowaliśmy wspólnie z Bankiem Zachodnim WBK nad dalszą poprawą efektywności sprzedaży ubezpieczeń w różnych kanałach sprzedaży. W minionym roku skupialiśmy się przede wszystkim nad sprzedażą produktów ochronnych, co przełożyło się na 47% wzrost tego segmentu rok do roku w obydwu spółkach. Istotne były także działania związane z doskonaleniem jakości obsługi posprzedażowej klientów, komentujeKrzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń
Rozwój ubezpieczeń niepowiązanych z ofertą kredytową banku, głównie ubezpieczenia domów i mieszkań oraz ubezpieczenia na życie jest m.in. silnie wspierany przez działania komunikacyjne uświadamiające potrzeby ochronne klientów.
Spółki konsekwentnie poprawiają jakość procesów obsługowych w obszarze roszczeń. Czas likwidacji szkód w ubezpieczeniu domów i mieszkań w 2014 r skrócił się o ponad 48 % r/r i średnio wyniósł 12 dni. Zwiększył się także udział likwidacji przez telefon do poziomu 25%.
Spółki po raz czwarty otrzymały certyfikat Firmy Przyjaznej Klientowi oraz znalazły się w czołówce rankingu Gazety Bankowej – Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa.
Ważnym tematem od 2014 roku pozostaje projekt wdrożenia zmian w ofercie produktowej w związku z Rekomendacją U. Pierwsze efekty tej pracy poznamy już pod koniec marca b.r.