Axa rezygnuje z kontrowersyjnych reklam

„Konkurenci grzmią, że to wprowadzanie klientów w błąd i naruszanie zasady uczciwej konkurencji. Przedstawiciele m.in. MTU, Link4 czy BRE Ubezpieczenia twierdzą, że reklama Axy jest po prostu nieprawdziwa. Pierwsza z firm wydała specjalny komunikat, że 12 rat proponowała swoim klientom jeszcze w 2002 roku. Z kolei sprzedające polisy od miesiąca BRE Ubezpieczenia wezwały oddział Axy w Polsce do zaprzestania nadawania tych reklam, gdyż również oferują klientom zakup polisy z płatnością rozłożoną na 12 rat.” – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

„Na kontrowersyjną reklamę przedstawiciele Polskiej Izby Ubezpieczeń żalili się nawet przewodniczącemu Komisji Nadzoru Finansowego Stanisławowi Kluzie. W odpowiedzi usłyszeli anegdotę o teorii gier. Sławomir Peszkowski, dyrektor Departamentu Ochrony Klientów w Komisji Nadzoru Finansowego w rozmowie z Rz wyjaśnia, że nadzór faktycznie nie zamierza na razie interweniować” – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

„Sama Axa nie czuje się winna. Jej przedstawiciele wyjaśniają, że dołożyli wszelkich starań, żeby sprawdzić, kto oferuje rozłożenie składki na 12 rat. Zapewniają, że szukali w ogólnie dostępnych źródłach informacji o konkurencji: w ogólnych warunkach ubezpieczeń, w telefonicznych centrach obsługi klientów i w Internecie.” – czytamy dalej.

Reklama Axa wzbudziła emocje w środowisku ubezpieczeniowym, bowiem towarzystwo zapewniało, że jest jedynym, które pozwala płacić za ubezpieczenie komunikacyjne w 12 ratach. Tymczasem w połowie lutego tego roku takich firm było na rynku już sześć. Na przykład Link4 taką ofertę ma już od 2003 roku, a MTU od 2002 roku.