Kilka dni temu na stronie logowania do serwisu transakcyjnego MultiBanku pojawiło się logo BRE Bank Private Banking & Wealth Management. BRE rozpoczął proces przenoszenia rachunków klientów private banking i wealth management na system MultiBanku. Taka operacja da klientom dostęp do nowych możliwości transakcyjnych i kanałów obsługi.
We wrześniu BRE Bank poinformował klientów z segmentu private banking o zamiarze udostępnienia im nowego systemu bankowego – opartego na bardziej rozbudowanej platformie MultiBanku. Do tej pory korzystali oni z korporacyjnego systemu bankowości internetowej iBRE oraz specjalnych placówek do obsługi najbogatszych klientów. Migrując klientów na nowy system, BRE chce im dać dostęp do bardziej rozbudowanej sekcji transakcyjnej i zapewnić obsługę przez nowe kanały. Teraz obok podstawowego kanału obsługi, jakim są doradcy i specjalne placówki BRE, do dyspozycji klientów będą także placówki MultiBanku (w zakresie wpłat i wypłat gotówki) oraz nowe całodobowe centrum telefoniczne private banking.
Bank podaje, że klienci nadal będą mogli realizować swoje zlecenia kontaktując się ze swoim opiekunem rachunku w BRE Private Banking & Wealth Management. Nowością będzie dla nich na przykład możliwość samodzielnego inwestowania na giełdzie przez usługę maklerską czy otwieranie rachunków oszczędnościowych. Z bardziej przyziemnych spraw – będą mogli korzystać ze wszystkich bankomatów na świecie bez prowizji. Tabela nowych funkcjonalności dostępna jest na stronie BRE.
Natomiast konsekwencją migracji na nowy system będzie konieczność zmiany numeru rachunku bankowego. Jak się dowiedzieliśmy w banku, w pierwszej turze na system MultiBanku przerzucono 500 spośród 4,2 tys. klientów obsługiwanych w ramach BRE Private Banking & Wealth Management. Cały proces ruszył 17 października, a bank chce go zakończyć w przyszłym roku.
Logo BRE Private Banking & Wealth Management na stronie systemu transakcyjnego MultiBanku daje pretekst do spekulacji. Można to odebrać jako dalszy ciąg zmian w Multi. Zmian, które rozpoczęły się już w zeszłym roku, po dość radykalnym przebudowaniu oferty. Bank objął wówczas wyraźny kierunek w stronę klientów z segmentu personal banking. Niby wcześniej też zabiegał o ich względy, ale jednocześnie oferował także bezpłatne RORy dla klienta masowego. Stanowiły one poniekąd konkurencję dla oferty mBanku i w efekcie grupy docelowe klientów obu banków częściowo się zazębiały. Ostatecznie poprzez wprowadzenie nowych cenników, dokonano wyraźnego podziału segmentów. Od tej pory Multi skupia się już głównie na klientach o dochodach powyżej średniej krajowej.
Nie można zatem wykluczyć, że przeniesienie klientów private banking na system MultiBanku, to kolejny etap zmian w grupie BRE Banku. Taki ruch pozwoliłby wyraźnie oddzielić detaliczną linię biznesową od korporacyjnej. Dało by to zapewne jeszcze lepszy efekt synergii i być może pozwoliło znacznie ograniczyć koszty. Można wyobrazić sobie model, w którym MultiBank obsługuje obecnych klientów BRE Private Banking & Wealth Management oraz segmenty od tzw. affluent w górę. Reszta jest kierowana do internetowego mBanku, który w ograniczonym zakresie dostępny jest także naziemnie. Ale nie jest to też jedyny możliwy scenariusz rozwoju. Po rynku już od dawna krążą plotki, że BRE będzie chciał w ogóle połączyć wszystkie detaliczne linie biznesowe pod jednym szyldem.
Na razie jednak przedstawiciele MultiBanku zdecydowanie dementują wszelkie plotki, spekulacje i podejrzenia o fuzjach, łączeniach czy przekształceniach. Twierdzą, że poprzez przeniesienie klientów na nowy-stary system MultiBanku, BRE chce jedynie lepiej wykorzystać efekt synergii w swoim pionie detalicznym. I zapewnić klientom private bankingu dodatkowe korzyści.
Kilka dni temu na stronie logowania do serwisu transakcyjnego MultiBanku pojawiło się logo BRE Bank Private Banking & Wealth Management. BRE rozpoczął proces przenoszenia rachunków klientów private banking i wealth management na system MultiBanku. Taka operacja da klientom dostęp do nowych możliwości transakcyjnych i kanałów obsługi.We wrześniu BRE Bank poinformował klientów z segmentu private banking o zamiarze udostępnienia im nowego systemu bankowego – opartego na bardziej rozbudowanej platformie MultiBanku. Do tej pory korzystali oni z korporacyjnego systemu bankowości internetowej iBRE oraz specjalnych placówek do obsługi najbogatszych klientów. Migrując klientów na nowy system, BRE chce im dać dostęp do bardziej rozbudowanej sekcji transakcyjnej i zapewnić obsługę przez nowe kanały. Teraz obok podstawowego kanału obsługi, jakim są doradcy i specjalne placówki BRE, do dyspozycji klientów będą także placówki MultiBanku (w zakresie wpłat i wypłat gotówki) oraz nowe całodobowe centrum telefoniczne private banking.
Bank podaje, że klienci nadal będą mogli realizować swoje zlecenia kontaktując się ze swoim opiekunem rachunku w BRE Private Banking & Wealth Management. Nowością będzie dla nich na przykład możliwość samodzielnego inwestowania na giełdzie przez usługę maklerską czy otwieranie rachunków oszczędnościowych. Z bardziej przyziemnych spraw – będą mogli korzystać ze wszystkich bankomatów na świecie. Tabela nowych funkcjonalności dostępna jest na stronie BRE.
Natomiast konsekwencją migracji na nowy system będzie konieczność zmiany numeru rachunku bankowego. Jak się dowiedzieliśmy w banku, w pierwszej turze na system MultiBanku przerzucono 500 spośród 4,2 tys. klientów obsługiwanych w ramach BRE Private Banking & Wealth Management. Cały proces ruszył 17 października, a bank chce go zakończyć w przyszłym roku.
Logo BRE Private Banking & Wealth Management na stronie systemu transakcyjnego MultiBanku daje pretekst do spekulacji. Można to odebrać jako dalszy ciąg zmian w Multi. Zmian, które rozpoczęły się już w zeszłym roku, po dość radykalnym przebudowaniu oferty. Bank objął wówczas wyraźny kierunek w stronę klientów z segmentu personal banking. Niby wcześniej też zabiegał o ich względy, ale jednocześnie oferował także bezpłatne RORy dla klienta masowego. Stanowiły one poniekąd konkurencję dla oferty mBanku i w efekcie grupy docelowe klientów obu banków częściowo się zazębiały. Ostatecznie poprzez wprowadzenie nowych cenników, dokonano wyraźnego podziału segmentów. Od tej pory Multi skupia się już głównie na klientach o dochodach powyżej średniej krajowej.
Nie można zatem wykluczyć, że przeniesienie klientów private banking na system MultiBanku, to kolejny etap zmian w grupie BRE Banku. Taki ruch pozwoliłby wyraźnie oddzielić detaliczną linię biznesową od korporacyjnej. Dało by to zapewne jeszcze lepszy efekt synergii i być może pozwoliło znacznie ograniczyć koszty. Można wyobrazić sobie model, w którym MultiBank obsługuje obecnych klientów BRE Private Banking & Wealth Management oraz segmenty powyżej tzw. affluent. Reszta jest kierowana do internetowego mBanku, który w ograniczonym zakresie dostępny jest także naziemnie.
Ale nie jest to też jedyny możliwy scenariusz rozwoju. Po rynku już od dawna krążą plotki, że BRE będzie chciał w ogóle połączyć wszystkie detaliczne linie biznesowe pod jednym szyldem.
Na razie jednak przedstawiciele MultiBanku zdecydowanie dementują wszelkie plotki, spekulacje i podejrzenia o fuzjach, łączeniach czy przekształceniach. Twierdzą, że poprzez przeniesienie klientów na nowy-stary system MultiBanku, BRE chce jedynie lepiej wykorzystać efekt synergii w swoim pionie detalicznym. I zapewnić klientom private bankingu dodatkowe korzyści.
Źródło: PR News