KNF zakazała reklam trzech funduszy

W ostatnich miesiącach wraz z kolejnymi historycznym rekordami na warszawskiej giełdzie reklam funduszy zaczęło szybko przybywać. „Zwykle wyglądają podobnie: efektowna stopa zwrotu, np. 60 albo i 100 proc., dalej nazwa funduszu. A małymi literkami na dole (jeśli w ogóle!) informacja, że chodzi o zyski z ostatnich lat, które nie muszą się powtórzyć w przyszłości (taka informacja jest wymagana przez polskie prawo). W środę miarka się przebrała. Reklamy wziął pod lupę strażnik prawa na giełdowym podwórku Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).” – pisze „Gazeta Wyborcza”.

„Niektóre towarzystwa trochę poniosło” – mówi „Gazecie” rzecznik KNF Łukasz Dajnowicz. „Reklamy mogą wprowadzić w błąd poprzez zastosowanie rozwiązań graficznych, które w znacznym stopniu utrudniają lub uniemożliwiają potencjalnym klientom swobodne zapoznanie się z jego treścią.”

„KNF podjęła decyzję zakazującą ukazywania się reklam kilku najbardziej agresywnych funduszy. Nakazała też opublikowanie stosownego sprostowania. Zakazano reklam: • Arki Zrównoważonej zarządzanej przez Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych BZ WBK • Millennium Akcji należącego do TFI Millennium i • UniKorony Zrównoważonej z oferty TFI Union Investment.” – informuje dziennik.

Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu „Gazety Wyborczej”.