Kampanię antynikotynową, prowadzoną w sierpniu we wszystkich głównych miastach Polski, od września widać w Warszawie. Kontrowersyjne hasło „Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej”, umieszczone w czarnej ramce, wywołało dyskusję wokół problemu nikotynizmu, co było zamierzeniem jej inicjatorów. Kolejne zmuszające do refleksji hasła są kontynuacją poprzedniego sloganu. Na nośnikach AMS w Warszawie czytamy:
„Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy ty też tak możesz. Pal dalej !”;
„Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz”;
„Pal! Nie przejmuj się – i tak zostaniesz z nami duchem”.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem palenia tytoniu i jego konsekwencji zdrowotnych.
Firma AMS zleciła Instytutowi SMG/KRC badania skuteczności kampanii antynikotynowej. Jest to również dobra okazja do zbadania siły oddziaływania kampanii outdoorowej, ponieważ w tej akcji wykorzystano wyłącznie nośniki reklamy zewnętrznej, bez udziału innych mediów.
„Mamy już wstępne wyniki, które pokazują, że ta kampania była ponadprzeciętnie widoczna. Blisko 50% respondentów z 1000-osobowej próby zadeklarowało, że widziało plakaty tej akcji. Dobry wynik potwierdza znaną w outdoorze zasadę: skuteczna kampania to błyskotliwa kreacja na plakacie plus bezbłędne planowanie i dobór nośników” – mówi Bartosz Barański, kierownik ds. Badań i Analiz w AMS.
„Zainteresowanie mediów, jakie wzbudziła pierwsza część kampanii, jest dowodem nie tylko na potrzebę przeprowadzania kampanii o takiej tematyce, ale również pokazuje, że tak uderzające podejście do tematu daje efekty. Mam nadzieję, że kolejne hasła, także zabarwione czarnym humorem skutecznie przestraszą palaczy, a także osoby niepalące przed konsekwencjami nałogu” – dodaje Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWA\Telescope.