Które teksty zebrały najwięcej komentarzy?

Przez dziesięć lat na naszych łamach opublikowaliśmy kilkadziesiąt tysięcy artykułów i informacji prasowych. Wiele z nich wzbudziło duże zainteresowanie i sprowokowało niejedną dyskusję. Z okazji jubileuszu sprawdziliśmy, które teksty nasi czytelnicy komentowali najchętniej.

Popularnością wśród komentujących cieszyły się zarówno nasze analizy i hydeparki, jak i informacje prasowe podesłane przez banki, artykuły dotyczące zmian kadrowych czy teksty nawiązujące do modyfikacji w ofertach instytucji.

Miejsce I: Podwyżki w Banku Millennium

Tekst, który najmocniej oburzył czytelników i jednocześnie zebrał najwięcej komentarzy dotyczył wprowadzenia drastycznych podwyżek za konta w Banku Millennium w 2009 r. Przypomnijmy – bank zdecydował się wprowadzić sztywne opłaty za bezpłatne wcześniej ROR-y dodawane do kredytów mieszkaniowych (ta instytucja była wówczas jednym z najmocniejszych graczy na rynku hipotek). Był to jeden z pierwszych symptomów lawiny podwyżek, która w 2009 roku przetoczyła się przez sektor bankowy. W ciągu 1,5 roku liczba prowadzonych przez bank ROR-ów spadła o blisko 150 tys.

Miejsce II: Michał Macierzyński przechodzi do PKO BP

Kilkadziesiąt komentarzy zebrała także informacja o transferze założyciela portalu PRNews.pl – Michała Macierzyńskiego. Serwis przez osiem lat rozwijał się pod skrzydłami pierwszego redaktora naczelnego, liczne publikacje (ponad 1200 hydeparków!) wywoływały długie dyskusje i zaszczepiały chęć rozszerzenia tematu o kolejne wątki. Komentarze pod informacją o odejściu głównodowodzącego PRNewsem nasycone były życzeniami powodzenia i podziękowaniami za liczne publikacje. Od maja 2010 roku stanowisko redaktora naczelnego przejął Wojtek Boczoń – wcześniej zastępca M. M.

Miejsce III: Zmieniony wygląd Banku BPH po połączeniu z GE

Nowa strona www Banku BPH zachęciła wielu czytelników do dyskusji. Skojarzenia z odświeżonym logotypem były różne: od kręgli, dwóch nóżek kurczaka, butelek czy płuc aż po biustonosz i dwa kciuki. Zmiana zarówno kolorystyki, jak i całej formy mimo długiej, często ironicznej rozmowy pod artykułem, przyjęła się i mało kto pamięta już stare BPH.

Zmiany w tabeli opłat i prowizji – Alior Bank

W czołówce najczęściej komentowanych tekstów na PRNews.pl znajdują się artykuły, które dotyczyły Alior Banku. Jego start na naszym rynku był ewenementem na skalę światową, więc nic dziwnego, że każda informacja z nazwą Alior w tytule budziła ogromne zainteresowanie. Prawdopodobnie jako pierwsi opublikowaliśmy szczegóły pierwszej tabeli opłat banku, miesiąc później relacjonowaliśmy jego kłopoty z przerobieniem wszystkich wniosków. Internauci dali także upust emocjom w komentarzach, gdy bank zdecydował się zmienić tabelę opłat i prowizji, przekształcając bezpłatne konto w płatny rachunek (Alior przyznaje, że nie ma lunchu za darmo).

Nowości w BRE Banku

Niemal równie często nasi czytelnicy komentowali artykuły, które dotyczyły banków i spółek z grupy BRE. Aspiro to w zasadzie swoiste perpetuum mobile – każdy tekst na temat spółki wywołuje na naszych łamach lawinę komentarzy. Tak było, gdy ujawnialiśmy pierwsze spekulacje na temat firmy (Aspiro to jednak szansa?) i tak jest po dziś dzień. Niedawno spółka zapowiedziała zmiany w strategii i położenie większego nacisku na produkty inwestycyjne.

mBank i MultiBank również wielokrotnie wzbudzały zainteresowanie naszych czytelników – odzwierciedlają to komentarze przeradzające się często w długie dyskusje. Tak było na przykład z artykułem podsumowującym wyniki instytucji za 2008 rok. Emocje rozpaliła inicjatywa nibiciwmbank.pl, której autorami byli klienci mający – mówiąc łagodnie – zastrzeżenia co do działania i procedur instytucji.

Brat mBanku – Multi – również podlegał ocenie naszych czytelników. Długa dyskusja rozwinęła się m.in. pod tekstem „W MultiBanku duże zmiany”. To wówczas bank zdecydował się po raz kolejny dokonać zmian w strategii i skierować swoją ofertę już wyraźnie w stronę bardziej zamożnych klientów. Uatrakcyjnienie tabeli opłat i prowizji dla klientów zamożnych nie do końca jednak przekonało naszych czytelników…

Bonusy w zamian za punkty PAYBACK

Nie samą bankowością żyje człowiek. Prezenty wzbudzają zainteresowanie, także wśród naszych czytelników. Jesienią 2009 roku wystartował PAYBACK – multipartnerski program bonusowy, polegający na zbieraniu punktów na specjalną kartę, w zamian za zakupy w określonych placówkach handlowo-usługowych. W momencie zebrania odpowiedniej puli punktów, klient może wymienić je na nagrody lub skorzystać z różnorodnych zniżek. Program z powodzeniem wszedł na polski rynek – po dwóch tygodniach po specjalne karty sięgnęło ponad milion osób.

Premia za konto

Skoro jesteśmy przy bonusach, nie sposób nie wspomnieć o wojnie na konta. Temat premii w zamian za założenie rachunku i dodatkowo polecenie oferty znajomemu cieszył się dużym zainteresowaniem wśród naszych czytelników. Uwagę przykuła w szczególności wiadomość Banku Ochrony Środowiska o bonusie sięgającym nawet 720 złotych rocznie w zamian za aktywne korzystanie z Konta Bez Kantów. Komentarzy nie szczędzono również Allianz Bankowi, w którym klient mógł zyskać do 500 złotych za korzystanie z konta osobistego i zachęcenie bliskiej osoby do pójścia w jego ślady.

Przyjazna oferta Dom Development – pochwały i słowa krytyki

Różnorodne i pełne skrajnych emocji komentarze towarzyszyły informacji o korzystnych warunkach kredytów hipotecznych przygotowanej dla klientów Dom Development. W kilkudziesięciu wypowiedziach czytelników PRNewsa można było znaleźć opinie zadowolonych, którzy skorzystali z oferty dewelopera oraz tych, którzy nie szczędzili słów krytyki.

Oprócz czołówki najchętniej komentowanych publikacji, PRNews zebrał tysiące wątków pod innymi tematami obecnymi w portalu. Poniżej przedstawiamy wybrane z nich, które również wzbudziły wiele emocji.

Wiele komentarzy, setki stron dyskusji, słowa uznania i krytyki

Przez 10 lat wielu naszych czytelników chętnie wypowiadało się pod artykułami zamieszczanymi na stronie PRNews.pl. W komentarzach rzadko pojawiały się wulgaryzmy, personalne docinki czy kolokwialne zwroty odnoszące się do twórców artykułów czy instytucji przesyłających informacje. Nasi czytelnicy wielokrotnie pokazywali wysoki poziom wypowiedzi, podsyłali nam trafne sugestie, zwracali uwagę na różne aspekty, dzięki którym jako redaktorzy mogliśmy spojrzeć na problem z innej strony.

Wszystkim, którzy do tej pory wypowiadali się pod artykułami, tym którzy czytali komentarze i uczestniczyli w dyskusjach, przedstawiając swój punkt widzenia – kłaniamy się w pas, dziękując za zainteresowanie i wspólne budowanie portalu PRNews. Zapraszamy do dyskusji pod kolejnymi tekstami!

Źródło: PR News