Oracle wyprzedza firmy SAP i Siebel w ankiecie użytkowników systemów CRM

Aplikacje typu CRM występujące pod marką PeopleSoft Enterprise zostały uznane za najlepsze rozwiązanie CRM dla dużych firm w najnowszej edycji nagród CRMGuru Summit Awards for CRM Solution Excellence. Nagrody wyróżniają dostawców rozwiązań CRM, którzy wykazują się podejściem o największej dbałości o klienta, co jest stwierdzane w wyniku niezależnego, całorocznego badania, które obejmuje gromadzenie opinii klientów, użytkowników i partnerów.

„W tym roku laureaci nagród CRMGuru Summit Award dają doskonały przykład w dziedzinie praktykowania zasad skutecznych systemów CRM,” stwierdził Bob Thompson, Prezes CustomerThink Corp. i założyciel portalu CRMGuru. „Ustanowienie skutecznych relacji z klientami wymagają dziś czegoś więcej niż tylko opanowanie różnych cech i funkcji oprogramowania.”

„To dla nas zaszczyt, że otrzymaliśmy tę nagrodę, wyprzedzając firmy SAP i Siebel,”
powiedział Robb Eklund, wiceprezes ds. marketingu systemów CRM w Oracle. „Ta nagroda jest świadectwem sukcesu stosowanego przez nas podejścia do CRM, opierającego się przede wszystkim na informacji”.

Aplikacje Oracle, w tym Oracle E-Business Suite, PeopleSoft Enterprise, JD Edwards Enterprise One oraz JD Edwards World, wspierają procesy biznesowe, które łączą i automatyzują organizację. Opracowane z myślą o zapewnianiu szczegółowego wglądu w procesy biznesowe oraz łatwe w użytkowaniu aplikacje Oracle umożliwiają skuteczne zarządzanie wszystkimi podstawowymi funkcjami biznesu, takimi jak interakcje z klientami, zarządzanie finansami, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz zarządzanie łańcuchem dostaw.

Najwyższy ranking CRQI

Dostawcy systemów zostali sklasyfikowani w oparciu o dominujący profil wielkości ich klientów (mali, średni lub duzi), a także sposobu, w jaki korzystają oni z aplikacji (marketing, sprzedaż lub usługi). Stworzono również specjalną kategorię relacji partnerskich, obejmując nią wyłącznie odpowiedzi konsultantów, integratorów i dystrybutorów. W każdej kategorii o zwycięzcy zdecydowała najwyższa pozycja wg wskaźnika CustomerThink Relationship Quality Index (CRQI), który może osiągać wartość od zera do 100. 40 procent wyniku CRQI pochodzi z ocen rozwiązania CRM, a 60 procent oblicza się według odpowiedzi na pytania dotyczące satysfakcji klientów, lojalności, a także powodzenia projektu i zwrotu z inwestycji.

Oceny rozwiązań obejmowały siedem czynników ważonych według ich kluczowych cech: funkcjonalności; łatwości użytkowania; łatwości wdrożenia; usług i wsparcia technicznego; platformy technologicznej; całkowitego kosztu posiadania; a także stabilności. Od czerwca 2004 do maja 2005, CRMGuru.com zebrał około 2,5 tysiąca odpowiedzi na ankietę. Dwudziestu dostawców CRM, którzy uzyskali największą liczbę odpowiedzi na ankietę, wybrano do szczegółowej analizy. W oparciu o wyniki CRQI wybrano zwycięzców w grupach: wielofunkcyjnych systemów CRM dla dużych przedsiębiorstw; wielofunkcyjnych systemów CRM dla małych i średnich firm; narzędzi automatyzacji marketingu; narzędzi automatyzacji służb handlowych; obsługi i wsparcia klienta; zarządzania kontaktami; a także biznesowych relacji partnerskich.