Personal branding w branży bankowej – od czego zacząć?

Budowanie silnego wizerunku eksperta jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, także w branży finansowej. Mocna marka osobista może przyspieszyć karierę, a także przyciągnąć klientów. W jaki sposób jednak ją zbudować?

2 razy S: strategia i spójność

Na samym początku warto określić, jaki ma być cel naszego działania, a dokładnie – jaki wizerunek nas interesuje. Czy chcemy być odbierani jako ekspert „pod krawatem”, czy specjalista, ale w jeansach? O jakich tematach mówimy, a jakie są naszym zawodowym tabu. Ważne jest, aby stworzyć wizerunek, który będzie jednakowy na wszystkich platformach i we wszystkich interakcjach z klientami. Unikniemy tym samym zjawiska dysonansu między wyobrażeniem zbudowanym na postawie kontaktów online, a rzeczywistością. Właśnie dlatego dobrze przy okazji upewnić się, czy informacje, które są dostępne o Tobie w internecie, są zgodne z tym, czego oczekują klienci podczas pierwszego kontaktu. Spójność w komunikacji, treściach i wartościach pomoże w budowaniu zaufania i pozytywnego wrażenia.

Internet nie zapomina

Twój wizerunek w świecie online ma ogromne znaczenie. Prześledź swoje profile na mediach społecznościowych, aktywnie uczestnicz w profesjonalnych grupach i kontroluj publikowane treści dotyczące Twojej osoby. Pamiętaj również o sprawdzeniu, jakie informacje pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu Twojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy. I tak:

Pamiętaj, że Twój wizerunek online to nie tylko to, jak się prezentujesz wizualnie, ale także jak się angażujesz i komunikujesz z innymi użytkownikami w sieci.

Wykorzystaj Linkedin

LinkedIn jest platformą skupioną na zawodowych relacjach i kontaktach biznesowych. Dlatego korzystanie z niego pomaga w budowaniu wizerunku jako profesjonalisty w danej dziedzinie. Można tu udostępniać treści związane z branżą, dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także uczestniczyć w dyskusjach dotyczących tematów związanych z naszym obszarem działalności. Dodatkowo, LinkedIn umożliwia nawiązywanie kontaktów z profesjonalistami z różnych branż i regionów. Posiadanie szerokiej sieci kontaktów może przynieść wiele korzyści, takich jak możliwość współpracy, zdobycie rekomendacji, czy też dostęp do informacji o nowych możliwościach zawodowych. To także świetne miejsce do śledzenia trendów i aktualności związanych z branżą bankowości.

Dziel się wiedzą

Rozważ dystrybucję newslettera lub obecność w mediach – regularne pojawianie się w branżowych lub wysoko zasięgowych tytułach pozwoli wzmocnić Twoją pozycję, jednocześnie uwiarygodni wizerunek w oczach odbiorców. Nie ograniczaj się jednak tylko do publikacji, ale wykorzystaj social media, aby promować swoje treści i dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Na koniec – nie działaj ad hoc, lecz zgodnie z przyjętą strategią. Dzięki temu odbiorca Twoich komunikatów odczuje stabilność i profesjonalizm, a te są istotne w całym procesie budowania wizerunku.

Autor: Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace