PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePersonal branding w branży bankowej – od czego zacząć?

Personal branding w branży bankowej – od czego zacząć?

Informacje 01.06.2023 (13:34) artykuł nadesłany

Budowanie silnego wizerunku eksperta jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, także w branży finansowej. Mocna marka osobista może przyspieszyć karierę, a także przyciągnąć klientów. W jaki sposób jednak ją zbudować?

2 razy S: strategia i spójność

Na samym początku warto określić, jaki ma być cel naszego działania, a dokładnie – jaki wizerunek nas interesuje. Czy chcemy być odbierani jako ekspert „pod krawatem”, czy specjalista, ale w jeansach? O jakich tematach mówimy, a jakie są naszym zawodowym tabu. Ważne jest, aby stworzyć wizerunek, który będzie jednakowy na wszystkich platformach i we wszystkich interakcjach z klientami. Unikniemy tym samym zjawiska dysonansu między wyobrażeniem zbudowanym na postawie kontaktów online, a rzeczywistością. Właśnie dlatego dobrze przy okazji upewnić się, czy informacje, które są dostępne o Tobie w internecie, są zgodne z tym, czego oczekują klienci podczas pierwszego kontaktu. Spójność w komunikacji, treściach i wartościach pomoże w budowaniu zaufania i pozytywnego wrażenia.

Internet nie zapomina

Twój wizerunek w świecie online ma ogromne znaczenie. Prześledź swoje profile na mediach społecznościowych, aktywnie uczestnicz w profesjonalnych grupach i kontroluj publikowane treści dotyczące Twojej osoby. Pamiętaj również o sprawdzeniu, jakie informacje pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu Twojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy. I tak:

  • Regularnie monitoruj swoje profile na platformach społecznościowych. Upewnij się, że informacje na Twoim profilu są aktualne, profesjonalne i odzwierciedlają Twój wizerunek biznesowy. Zwróć uwagę na swoje zdjęcia profilowe i tła, które powinny być schludne i najlepiej, aby zawierały logotyp lub kontekst finansowy.
  • Kontroluj to, co jest publikowane na Twój temat: Bądź świadomy treści, które są publikowane na Twoją temat w sieci. Regularnie sprawdzaj, jakie informacje pojawiają się odnosząc się do Twojego imienia lub nazwy firmy. Jeśli zajdzie potrzeba, podejmuj działania w celu usunięcia lub odpowiedniego zareagowania na nieprawdziwe treści.
  • Zajmij się SEO: Przeanalizuj wyniki wyszukiwania Google po wpisaniu Twojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy. Jeśli pojawiają się negatywne informacje lub treści niezgodne z Twoim wizerunkiem, działania związane z optymalizacją SEO mogą pomóc w minimalizacji lub usunięciu ich.
  • Zarządzaj prywatnymi danymi: Szczególną uwagę zwróć na dane osobowe i informacje wrażliwe. Skonfiguruj odpowiednie ustawienia prywatności na swoich profilach społecznościowych i kontroluj, jakie informacje są publicznie udostępniane (w tym np. prywatne zdjęcia).

Pamiętaj, że Twój wizerunek online to nie tylko to, jak się prezentujesz wizualnie, ale także jak się angażujesz i komunikujesz z innymi użytkownikami w sieci.

Wykorzystaj Linkedin

LinkedIn jest platformą skupioną na zawodowych relacjach i kontaktach biznesowych. Dlatego korzystanie z niego pomaga w budowaniu wizerunku jako profesjonalisty w danej dziedzinie. Można tu udostępniać treści związane z branżą, dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także uczestniczyć w dyskusjach dotyczących tematów związanych z naszym obszarem działalności. Dodatkowo, LinkedIn umożliwia nawiązywanie kontaktów z profesjonalistami z różnych branż i regionów. Posiadanie szerokiej sieci kontaktów może przynieść wiele korzyści, takich jak możliwość współpracy, zdobycie rekomendacji, czy też dostęp do informacji o nowych możliwościach zawodowych. To także świetne miejsce do śledzenia trendów i aktualności związanych z branżą bankowości.

Dziel się wiedzą

Rozważ dystrybucję newslettera lub obecność w mediach – regularne pojawianie się w branżowych lub wysoko zasięgowych tytułach pozwoli wzmocnić Twoją pozycję, jednocześnie uwiarygodni wizerunek w oczach odbiorców. Nie ograniczaj się jednak tylko do publikacji, ale wykorzystaj social media, aby promować swoje treści i dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Na koniec – nie działaj ad hoc, lecz zgodnie z przyjętą strategią. Dzięki temu odbiorca Twoich komunikatów odczuje stabilność i profesjonalizm, a te są istotne w całym procesie budowania wizerunku.

Autor: Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace

2023-06-01
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców