Piotr Waś: Połączymy terminale POS z kasą fiskalną sklepu

– Dzięki temu rozwiązaniu zniknie konieczność uciążliwego, w szczególności dla niewielkich punktów handlowych, ręcznego wpisywania kwoty transakcji do terminala po potwierdzeniu zakupu na kasie fiskalnej – mówi w rozmowie z PRNews.pl Piotr Waś, Country Manager na Polskę, Węgry, Ukrainę i kraje bałtyckie, Ingenico Group.

 

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Kiedy ostatnio rozmawialiśmy, mówił Pan, że terminale płatnicze nowej generacji trafią na rynek pod koniec tego roku. Czy trafiły?

Piotr Waś, Country Manager na Polskę, Węgry, Ukrainę i kraje bałtyckie, Ingenico Group: Dwóch istotnych agentów rozliczeniowych jest już na końcowym etapie wdrożenia nowej generacji naszych terminali oraz przygotowuje się do ich wprowadzenia na polskim rynku. Poza Polską mamy już wiele wdrożeń, między innymi w największym banku na Ukrainie, czy też w Czechach, gdzie płatności na naszych terminalach TETRA, są realizowane w części punktów już od września.

Kiedy możemy się spodziewać debiutu?

Mamy nadzieję, że wdrożenie terminali Telium TETRA nastąpi w pierwszym kwartale 2017 roku.

Jak wyglądają plany Ingenico w zakresie wprowadzania samoobsługowych terminali do biletomatów, parkometrów, na stacjach benzynowych? Były już pierwsze wdrożenia w pociągach. Gdzie możemy się spodziewać kolejnych?

Ten rynek cechuje trochę inna dynamika, niż rynek płatności realizowanych w punktach handlowych. Jesteśmy mocno zaangażowani we współpracę z wybranymi partnerami, zwłaszcza w obszarze wprowadzenia samoobsługowych płatności w parkometrach, np. w Warszawie. Obserwujemy również bardzo duże zainteresowanie rozwiązaniami check-in, check-out, które zostały już wdrożone w Polsce na naszych urządzeniach przez firmę MCX, chociażby w Świebodzicach.

Bardzo dynamicznie zmienia się również sytuacja na rynku płatności samoobsługowych w automatach vendingowych, na którym również prowadzimy aktywne działania. Doskonałym przykładem jest wprowadzenie naszych rozwiązań w 1000 automatów vendingowych firmy Automatspec, znajdujących się na terenie całej Polski, które do końca tego roku zostaną wyposażone w terminale Ingenico iUC180B, pozwalające na zbliżeniową płatność za dystrybuowane towary.

Ingenico wspólnie z COMP opracowały kasę fiskalną połączoną z terminalem. Czy może powiedzieć Pan nieco więcej na temat tego rozwiązania?

W ramach współpracy z firmą COMP S.A dostarczymy PIN Pady IPP320 umożliwiające dokonywanie szybkich i łatwych płatności stykowych oraz zbliżeniowych. Urządzenia te zostaną połączone z kasami z oferty COMP, za pomocą złączy USB/RS232 oraz zintegrowane z ich oprogramowaniem. Dzięki temu rozwiązaniu zniknie np. konieczność uciążliwego, w szczególności dla niewielkich punktów handlowych, ręcznego wpisywania kwoty transakcji do terminala po potwierdzeniu zakupu na kasie fiskalnej.

Za procesowanie płatności odpowiadać będzie PayTel, Krajowa Instytucja Płatnicza specjalizująca się w realizacji transakcji bezgotówkowych i obsługi pieniężnej należąca do Grupy Kapitałowej COMP S.A. Rozwiązanie dostępne będzie w kanałach dystrybucji COMP S.A. skierowanych w szczególności do sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Połączenie kasy fiskalnej z terminalem to przede wszystkim znaczne ułatwienie przyśpieszające obsługę klientów oraz minimalizujące ewentualne pomyłki. Ściśle współpracujemy z grupą COMP oraz agentem rozliczeniowym PayTel w ramach rozwiązania M/Platform, starając się maksymalnie uprościć proces akceptowania płatności oraz komfortu pracy na naszych urządzeniach.

Czy terminale Ingenico dostosowane są do obsługi technologii HCE? Okazuje się, że nie wszystkie POS-y na rynku radzą sobie z obsługą mobilnych płatności zbliżeniowych.

Nasze urządzenia są przygotowane do obsługi płatności HCE i dotychczas nie mieliśmy żadnych sygnałów, aby występowały na nich jakiekolwiek problemy przy płatnościach telefonami.

Jakie są plany Ingenco w zakresie biometrii? Czy taka usługa ma szansę zaistnieć w terminalach samoobsługowych lub POS-ach?

Mamy oczywiście w swojej ofercie rozwiązania w tym zakresie, oparte na terminalach płatniczych. Już teraz, w naszym regionie, mamy zapytania od klientów w tym zakresie. Warto podkreślić, iż jest to bardzo dynamicznie rozwijający się obszar, zwłaszcza w krajach mniej rozwiniętych. W ostatnim czasie dostarczyliśmy na przykład 6000 urządzeń do jednego z banków w Ghanie, który używa ich do oferowania usług bankowych w regionach, w których nie ma dostępu do placówek bankowych. System oparty jest na karcie biometrycznej i jest powiązany z odciskiem palca posiadacza konta.

Dziękuję za rozmowę.