Połowa ankietowanych Brytyjczyków nie boi się, że stanie się ofiarą przestępstw komputerowych

Ankieta przeprowadzona została na 1400 dorosłych osobach. Tak duża różnica między liczbą osób świadomych ryzyka bankowości internetowej oraz liczbą osób obawiających się o stanie się ofiarą przestępstw komputerowych wynika m.in. z przekonania, iż niewiele można zrobić, aby uchronić się przed tego typu niebezpieczeństwem. Ponad jedna czwarta respondentów (26 proc.) ma nadzieję, że tego typu przestępstwa nie zdarzą się w ich przypadku, że są to wydarzenia, o których się jedynie gdzież słyszy. 39 proc. Brytyjczyków nie boi się, że stanie się ofiarą ataków piratów komputerowych, gdyż mają świadomość tego, że jeżeli nawet coś się stanie to i tak bank pokryje wszystkie straty. Dla prawie połowy klientów (48 proc.) zalety bankowości internetowej przewyższają wady wynikające z braku 100 proc. bezpieczeństwa kanału internetowego. Dziewięć z dziesięciu respondentów (90 proc.) twierdzi, że robią wszystko aby uchronić się przed utratą środków online, z drugiej strony jedynie jedna osoba na pięć (20 proc.) przyznaje, że wie jak korzystać z kanału internetowego aby zapewnić sobie maksymalne bezpieczeństwo.

Prawie jedna czwarta ankietowanych (24 proc.) chciałaby wzbogacić swoją wiedzę w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. Z przeprowadzonego badania wynika również, iż ludzie starsi uważają, że mają większą wiedzę na temat bezpieczeństwa internetowego niż młodzi. Jedynie 15 proc. osób w wieku 18-25 lat czuje się „bardzo dobrze poinformowanymi” w temacie przestępczości internetowej, w porównaniu do 22 proc. osób w wieku 35-50 lat oraz 29 proc. osób w wieku ponad 65 lat. Z danych brytyjskiej instytucji płatniczej APACS (Association for Payment Clearing Services) wynika, że straty poniesione przez klientów oraz brytyjski sektor bankowy wzrosły o 44 proc. (z 23,2 milionów funtów w 2005 roku do 33,5 milionów funtów w roku 2006).