Prima S.A. otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie za działalność charytatywną.

Projekt Primy S.A. realizowany jest w ramach korporacyjnego programu Promoting People’s Performance (PPP) czyli „Promowanie ludzkich dokonań”. PPP jest inicjatywą, która ma zachęcać pracowników międzynarodowego koncernu Sara Lee/DE do aktywnego włączania się w życie lokalnych społeczności i do czynnego rozwiązywania ich problemów. Pomysł polskiego programu: „All our children” czyli „Wszystkie dzieci są nasze” narodził się we wrześniu 2002 roku, kiedy to Prima S.A. zdecydowała się na objęcie swym patronatem dwóch wielkopolskich domów dziecka, z Szamocina i Kijaszkowa, zlokalizowanych daleko od dużego miasta i dysponujących niewielkimi budżetami. Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A., tak uzasadnia wybór Primy: „Nasza firma od lat prowadzi działania prospołeczne, organizując program praktyk studenckich „Open the door” (Otwórz drzwi), polegający na przekazaniu wiedzy i umiejętności zawodowych studentom poznańskich uczelni. Myśląc o programie charytatywnym, chcieliśmy zająć się czymś,

co będzie polegać nie tylko na pomocy finansowej, ale przede wszystkim na wsparciu realnie odpowiadającym na potrzeby, wychodzącym poza utarte schematy”.

Za realizację pierwszej sportowo – rozrywkowej edycji projektu w 2002 r. Prima S.A. była nominowana do nagrody PPP i otrzymała wyróżnienie. W 2003 roku program wzbogacono

o element edukacyjny, tak, aby zaspokoić indywidualne potrzeby dzieci, poszerzyć horyzonty i rozwijać ich praktyczne umiejętności poprzez nowe wyzwania. Dzieci po odbyciu szkoleń

z zakresu informatyki oraz warsztatów przy pomocy ze strony pracowników Primy S.A. przygotowały internetową stronę www.domydziecka.pl. W program włączali się nie tylko wszyscy pracownicy Primy S.A., ale także firmy i instytucje zewnętrzne. Partnerami akcji zostali fundacja „Lepsze Jutro”, agencje reklamowe „Nova Group” oraz „Expansja”, a także klub piłkarski Lech Poznań. Formuła ta, unikalna w polskich warunkach, spodobała się międzynarodowemu jury, które pierwszą nagrodę w programie PPP przyznało właśnie akcji „Wszystkie dzieci są nasze”.

„To nie rozdawnictwo prezentów czy smakołyków – mówi, podsumowując program, dyrektor generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A. Tomasz Szymczak – ale prawdziwe, przyjacielskie partnerstwo w rozwiązywaniu problemów, które tym dzieciom stworzyło życie. Ta nowa formuła społecznej odpowiedzialności biznesu sprawdziła się bardzo dobrze”

Dalsze losy

1. lipca br. Prezes koncernu Sara Lee/DE Adriaan Nühn wręczył nagrodę za projekt „Wszystkie dzieci są nasze” w wysokości 10.000 dolarów, z przeznaczeniem na dalszą realizację i rozwój akcji. „Wraz z partnerami programu już pracujemy nad koncepcjami

i projektami związanymi z trzecią edycją akcji – opowiada Tomasz Piasny, senior brand manager Przedsiębiorstwa Prima S.A., odpowiedzialny za realizację programu w Primie S.A. – myślimy o większej aktywności edukacyjnej i sportowej dzieci z Szamocina

i Kijaszkowa. Klub piłkarski Lech Poznań opracował już bogaty w atrakcje kalendarz spotkań sportowych, Fundacja „Lepsze Jutro” przygotowała projekty wpierania młodych talentów. Chcemy zaprosić także do akcji patronów medialnych, by za ich pomocą program nabierając rozgłosu, mógł rozwijać się dalej, rozszerzając się o pomoc niesioną także innym domom dziecka z Wielkopolski” – dodaje Tomasz Piasny.

Promoting People’s Performance (PPP) czyli „Promowanie ludzkich dokonań”

Projekty są realizowane w ramach korporacyjnego programu Promoting People’s Performance (PPP) czyli „Promowanie ludzkich dokonań”. Inicjatywa ta ma zachęcić pracowników koncernu Sara Lee do zaangażowania się w sprawy ważne dla regionu,

w którym firma funkcjonuje. Takie zaangażowanie w pomoc innym ludziom podnosi morale pracowników, pozwala im integrować się z firmą, w której pracują oraz ze społecznością,

w której funkcjonują. PPP pozwala firmom oraz ich pracownikom otworzyć się na świat

i dostrzec problemy innych. Akcja ma charakter dobrowolny i obejmuje odziały Sara Lee na całym świecie. Każdy zgłoszony projekt jest co roku oceniany przez specjalną komisję,

a najlepszemu zostaje przyznana dotacja na realizację i udoskonalanie programu. Firmy działające w różnych krajach świata, same decydują, jakiego rodzaju pomoc chcą ofiarować otaczającej je społeczności i jaki lokalny problem pomóc rozwiązać. Udział w programie jest dobrowolny.