Kwartalna Konferencja Branży Piwowarskiej

TYSKIE OGŁOSZONO NAJLEPSZYM PIWEM ŚWIATA

Kompania Piwowarska została uhonorowana najbardziej prestiżową nagrodą branży piwowarskiej na świecie: Złotym Medalem oraz nagrodą Grand Prix (Champions Award) w konkursie the Brewing Industry International Awards. Tyskie, największa marka piwa w Polsce, powtórzyła swój sukces z roku 2002 zdobywając dwie wspaniałe nagrody – Złoty Medal dla najlepszego piwa w kategorii piw jasnych o zawartości alkoholu 5,6 – 6,9% oraz główną nagrodę „mistrzowską” – the Champions Award (Grand Prix) dla najlepszego piwa spośród wszystkich piw jasnych.

Konkurs the Brewing Industry International Awards organizowany jest od 1886 roku a nagrody przyznawane w tej rywalizacji często określane są przez piwowarów mianem piwnego Oskara. W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 750 gatunków piwa z całego świata. Po raz pierwszy w ciągu 119 lat historii konkursu, rozegrał się on poza Wielką Brytanią (zawsze odbywał się w miasteczku Burton-on-Trent); tym razem konkurs przeprowadzono w Monachium na największych światowych targach piwnych DRINKTEC 2005. Jak zwykle werdykt wydawał panel 30 degustatorów – sędziów z całego świata – głównych piwowarów, szefów produkcji oraz znawców jakości piwa.

JEDENAŚCIE MILIONÓW HEKTOLITRÓW – KOLEJNY REKORD POLSKIEJ BRANŻY PIWOWARSKIEJ

Kierując się wysoką jakością naszych piw oraz skutecznymi działaniami marketingowymi, konsumenci coraz częściej sięgają po marki piw warzonych przez Kompanię Piwowarską. Kompania Piwowarska jest pierwszym w historii polskiej branży piwowarskiej producentem, który w ciągu 12 miesięcy osiągnął sprzedaż krajową powyżej 11 milionów hektolitrów piwa (co stanowi równowartość grubo ponad 2 miliardów „dużych jasnych”). Rekord ten osiągnęliśmy w ciągu minionych 12 miesięcy (od października 2004 r. do września 2005 r.); w ten sposób do konsumentów trafiły piwa warzone w trzech znakomitych browarach, z których każdy także pobił swoje własne rekordy – w Poznaniu, Tychach oraz Białymstoku. Przed rokiem w tym samym okresie (tzn. od października 2003 r. do września 2004 r.) sprzedaż Kompanii Piwowarskiej wyniosła 9,7 mln hl.

ZNAKOMITE WYNIKI SPRZEDAŻY I WZROST UDZIAŁÓW RYNKOWYCH

Sezon letni roku 2005 obfitował w sukcesy sprzedażowe Kompanii Piwowarskiej, wyrażające się w poniższych danych (obliczenia oparte o statystyki GUS):

W ciągu ostatniego kwartału (lipiec 2005 r. – wrzesień 2005 r.):

Krajowa sprzedaż wyniosła 3,6 mln hl, co oznacza wzrost wobec tego okresu w ubiegłym roku o 11,5 %;

Udziały w rynku wzrosły do poziomu 38,5% (wzrost o 2,5%);

Przewaga w udziałach rynkowych nad najbliższym konkurentem zwiększyła się do 5,4%.

W ciągu minionych sześciu miesięcy (kwiecień 2005 r. – wrzesień 2005 r.):

Sprzedaż krajowa wyniosła 6,7 mln hl (wzrost o 11,7 %);

Udziały rynkowe wzrosły do 36,8% (wzrost o 2,3%);

Przewaga w udziałach rynkowych nad najbliższym konkurentem zwiększyła się do 4%.

Wyniki te świadczą o tym, że Kompania Piwowarska jest nie tylko liderem branży w Polsce pod względem ilościowym, ale także producentem piwa o najwyższym tempie wzrostu sprzedaży.

Odnotowaliśmy ponadto silny wzrost eksportu. W ciągu minionych sześciu miesięcy eksport Kompanii Piwowarskiej zwiększył się o 70%, przy czym ponad dwie trzecie naszego eksportu stanowi marka Tyskie. Największymi odbiorcami naszych produktów są Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania i Niemcy.

KOMENTARZ DYREKTORA GENERALNEGO

„SABMiller słynie z nieustannego dążenia do doskonałości, w każdej sferze swej działalności”, mówi Karl Lippert, Dyrektor Generalny Kompanii Piwowarskiej (od 2003 roku). „Najsilniej koncentrujemy swe wysiłki na klientach i konsumentach. To dlatego SABMiller jest dziś jedną z największych firm piwowarskich świata i odnosi tak wielkie sukcesy na całym świecie.”

„Kultura organizacyjna SABMiller jest w Polsce równie silna, jak gdziekolwiek indziej. Nie ustajemy w wysiłkach poprawiania własnych wyników i bicia rekordów na każdym polu naszej działalności. Liczne dowody takiego podejścia widoczne są wyraźnie w zakresie marketingu, obsługi klientów (czyli naszych partnerów handlowych), wydajności oraz jakości produktu. W tych dziedzinach jesteśmy niekwestionowanym liderem całej branży. Cieszymy się z tych sukcesów, ale nie osiadamy na laurach – stanowimy pełną twórczego niepokoju grupę ludzi, nieustannie szukającą sposobów na osiąganie jeszcze lepszych rezultatów.”

„Istnieją też takie obszary rozwoju, które niekoniecznie są widoczne z zewnątrz, jak np. praktyki w zakresie zarządzania czy procesy rozwoju kadr. Z niezwykłą powagą podchodzimy do naszych zobowiązań wobec grona pracowników, zarządzania nim oraz rozwoju, jak również naszej wewnętrznej kultury organizacyjnej. Już dziś Kompania Piwowarska to wspaniałe miejsce pracy – teraz dążymy do tego, byśmy mogli zasłużyć na miano najlepszego pracodawcy w Polsce.”

INWESTYCJE W ZWIĘKSZANIE MOCY PRODUKCYJNYCH

Obecnie moce produkcyjne Kompanii Piwowarskiej wynoszą 12,5 mln hektolitrów piwa rocznie – 5,6 mln hl w Poznaniu, 5,5 mln hl w Tychach i 1,4 mln hl w Białymstoku. Wszystkie trzy browary są dziś rozwijane pod względem wydajności i zdolności produkcyjnych.

W ciągu bieżącego roku finansowego znaczne inwestycje prowadzone są w Białymstoku – browar wzbogaca się o nową warzelnię i piwnice, nową linię rozlewniczą do napełniania butelek bezzwrotnych (z szybkością 60 tys. butelek na godz.) oraz nową powierzchnię magazynową. W rezultacie browar w Białymstoku zwiększy swe moce produkcyjne do 2,3 mln hl rocznie (w chwili przejęcia w 2003 roku posiadał moce rzędu 800 tys. hl).

Nowa linia rozlewnicza przeznaczona do napełniania butelek bezzwrotnych (60 tys. but./godz.) jest właśnie instalowana w Poznaniu; jednocześnie browar ten wzbogaci się o nową, przyjazną środowisku kotłownię gazową.

Browar w Tychach czeka poważna rozbudowa w przyszłym roku; planujemy tam instalację nowej linii „puszkowej” (100 tys. puszek/godz.) oraz rozbudowę powierzchni magazynowej. Decyzja odnośnie nowej warzelni oraz piwnic w Tychach zostanie podjęta wkrótce.

Łączna wartość tego programu inwestycyjnego przekracza poziom 300 milionów zł.