PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRKwartalna Konferencja Branży Piwowarskiej

Kwartalna Konferencja Branży Piwowarskiej

Marketing i PR 27.10.2005 (08:26)

TYSKIE OGŁOSZONO NAJLEPSZYM PIWEM ŚWIATA

Kompania Piwowarska została uhonorowana najbardziej prestiżową nagrodą branży piwowarskiej na świecie: Złotym Medalem oraz nagrodą Grand Prix (Champions Award) w konkursie the Brewing Industry International Awards. Tyskie, największa marka piwa w Polsce, powtórzyła swój sukces z roku 2002 zdobywając dwie wspaniałe nagrody – Złoty Medal dla najlepszego piwa w kategorii piw jasnych o zawartości alkoholu 5,6 – 6,9% oraz główną nagrodę „mistrzowską” – the Champions Award (Grand Prix) dla najlepszego piwa spośród wszystkich piw jasnych.

Konkurs the Brewing Industry International Awards organizowany jest od 1886 roku a nagrody przyznawane w tej rywalizacji często określane są przez piwowarów mianem piwnego Oskara. W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 750 gatunków piwa z całego świata. Po raz pierwszy w ciągu 119 lat historii konkursu, rozegrał się on poza Wielką Brytanią (zawsze odbywał się w miasteczku Burton-on-Trent); tym razem konkurs przeprowadzono w Monachium na największych światowych targach piwnych DRINKTEC 2005. Jak zwykle werdykt wydawał panel 30 degustatorów – sędziów z całego świata – głównych piwowarów, szefów produkcji oraz znawców jakości piwa.

JEDENAŚCIE MILIONÓW HEKTOLITRÓW – KOLEJNY REKORD POLSKIEJ BRANŻY PIWOWARSKIEJ

Kierując się wysoką jakością naszych piw oraz skutecznymi działaniami marketingowymi, konsumenci coraz częściej sięgają po marki piw warzonych przez Kompanię Piwowarską. Kompania Piwowarska jest pierwszym w historii polskiej branży piwowarskiej producentem, który w ciągu 12 miesięcy osiągnął sprzedaż krajową powyżej 11 milionów hektolitrów piwa (co stanowi równowartość grubo ponad 2 miliardów „dużych jasnych”). Rekord ten osiągnęliśmy w ciągu minionych 12 miesięcy (od października 2004 r. do września 2005 r.); w ten sposób do konsumentów trafiły piwa warzone w trzech znakomitych browarach, z których każdy także pobił swoje własne rekordy – w Poznaniu, Tychach oraz Białymstoku. Przed rokiem w tym samym okresie (tzn. od października 2003 r. do września 2004 r.) sprzedaż Kompanii Piwowarskiej wyniosła 9,7 mln hl.

ZNAKOMITE WYNIKI SPRZEDAŻY I WZROST UDZIAŁÓW RYNKOWYCH

Sezon letni roku 2005 obfitował w sukcesy sprzedażowe Kompanii Piwowarskiej, wyrażające się w poniższych danych (obliczenia oparte o statystyki GUS):

W ciągu ostatniego kwartału (lipiec 2005 r. – wrzesień 2005 r.):

Krajowa sprzedaż wyniosła 3,6 mln hl, co oznacza wzrost wobec tego okresu w ubiegłym roku o 11,5 %;

Udziały w rynku wzrosły do poziomu 38,5% (wzrost o 2,5%);

Przewaga w udziałach rynkowych nad najbliższym konkurentem zwiększyła się do 5,4%.

W ciągu minionych sześciu miesięcy (kwiecień 2005 r. – wrzesień 2005 r.):

Sprzedaż krajowa wyniosła 6,7 mln hl (wzrost o 11,7 %);

Udziały rynkowe wzrosły do 36,8% (wzrost o 2,3%);

Przewaga w udziałach rynkowych nad najbliższym konkurentem zwiększyła się do 4%.

Wyniki te świadczą o tym, że Kompania Piwowarska jest nie tylko liderem branży w Polsce pod względem ilościowym, ale także producentem piwa o najwyższym tempie wzrostu sprzedaży.

Odnotowaliśmy ponadto silny wzrost eksportu. W ciągu minionych sześciu miesięcy eksport Kompanii Piwowarskiej zwiększył się o 70%, przy czym ponad dwie trzecie naszego eksportu stanowi marka Tyskie. Największymi odbiorcami naszych produktów są Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania i Niemcy.

KOMENTARZ DYREKTORA GENERALNEGO

„SABMiller słynie z nieustannego dążenia do doskonałości, w każdej sferze swej działalności”, mówi Karl Lippert, Dyrektor Generalny Kompanii Piwowarskiej (od 2003 roku). „Najsilniej koncentrujemy swe wysiłki na klientach i konsumentach. To dlatego SABMiller jest dziś jedną z największych firm piwowarskich świata i odnosi tak wielkie sukcesy na całym świecie.”

„Kultura organizacyjna SABMiller jest w Polsce równie silna, jak gdziekolwiek indziej. Nie ustajemy w wysiłkach poprawiania własnych wyników i bicia rekordów na każdym polu naszej działalności. Liczne dowody takiego podejścia widoczne są wyraźnie w zakresie marketingu, obsługi klientów (czyli naszych partnerów handlowych), wydajności oraz jakości produktu. W tych dziedzinach jesteśmy niekwestionowanym liderem całej branży. Cieszymy się z tych sukcesów, ale nie osiadamy na laurach – stanowimy pełną twórczego niepokoju grupę ludzi, nieustannie szukającą sposobów na osiąganie jeszcze lepszych rezultatów.”

„Istnieją też takie obszary rozwoju, które niekoniecznie są widoczne z zewnątrz, jak np. praktyki w zakresie zarządzania czy procesy rozwoju kadr. Z niezwykłą powagą podchodzimy do naszych zobowiązań wobec grona pracowników, zarządzania nim oraz rozwoju, jak również naszej wewnętrznej kultury organizacyjnej. Już dziś Kompania Piwowarska to wspaniałe miejsce pracy – teraz dążymy do tego, byśmy mogli zasłużyć na miano najlepszego pracodawcy w Polsce.”

INWESTYCJE W ZWIĘKSZANIE MOCY PRODUKCYJNYCH

Obecnie moce produkcyjne Kompanii Piwowarskiej wynoszą 12,5 mln hektolitrów piwa rocznie – 5,6 mln hl w Poznaniu, 5,5 mln hl w Tychach i 1,4 mln hl w Białymstoku. Wszystkie trzy browary są dziś rozwijane pod względem wydajności i zdolności produkcyjnych.

W ciągu bieżącego roku finansowego znaczne inwestycje prowadzone są w Białymstoku – browar wzbogaca się o nową warzelnię i piwnice, nową linię rozlewniczą do napełniania butelek bezzwrotnych (z szybkością 60 tys. butelek na godz.) oraz nową powierzchnię magazynową. W rezultacie browar w Białymstoku zwiększy swe moce produkcyjne do 2,3 mln hl rocznie (w chwili przejęcia w 2003 roku posiadał moce rzędu 800 tys. hl).

Nowa linia rozlewnicza przeznaczona do napełniania butelek bezzwrotnych (60 tys. but./godz.) jest właśnie instalowana w Poznaniu; jednocześnie browar ten wzbogaci się o nową, przyjazną środowisku kotłownię gazową.

Browar w Tychach czeka poważna rozbudowa w przyszłym roku; planujemy tam instalację nowej linii „puszkowej” (100 tys. puszek/godz.) oraz rozbudowę powierzchni magazynowej. Decyzja odnośnie nowej warzelni oraz piwnic w Tychach zostanie podjęta wkrótce.

Łączna wartość tego programu inwestycyjnego przekracza poziom 300 milionów zł.

2005-10-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców