Ponad milion USD ze środków Fundacji Citi (Citi Foundation) trafiło do polskich organizacji pozarządowych. Wsparcie otrzymają m.in. projekty skupiające się na poprawie integracji finansowej, przedsiębiorczości kobiet i młodzieży oraz rozwoju biznesowego migrantów w Polsce.
Citi Foundation ogłosiła, że wesprze sześć innowacyjnych programów przyspieszających tworzenie miejsc pracy oraz integrację ekonomiczną w grupach o niskich dochodach w Polsce, w tym wśród kobiet, migrantów oraz młodzieży.
– Citi w Polsce wraz z Citi Foundation i czołowymi organizacjami pozarządowymi w Polsce stawiają czoło ważnym kwestiom społecznym. Nie ustajemy we wspieraniu przedsiębiorczości kobiet, choć w tym roku do komercjalizacji swoich pomysłów chcemy także zmotywować studentki STEM. Będziemy też pomagać osobom spoza Polski w rozwoju ich firm, wierząc że ich talenty i praca przełoży się wzrost PKB w Polsce. Nasze programy edukacji finansowej z kolei wzbogacamy o moduły dotyczące cyber bezpieczeństwa oraz budowania własnych biznesów. Wszystkie te innowacyjne inicjatywy mają pomóc w kształtowaniu nowego pokolenia liderów przedsiębiorczości i przełożyć się w dłuższej perspektywie na sukcesy polskiego społeczeństwa, mówi Sławomir S. Sikora, Citi Country Officer w Polsce, prezes zarządu Banku Citi Handlowy. – Ważne pozostaje dla mnie przy tym, że z rozwojem tych inicjatyw utożsamiają się nasi pracownicy, co więcej – jako wolontariusze-mentorzy aktywnie te programy oraz ich beneficjentów wspierają.
Citi Foundation działa na rzecz wspierania postępu ekonomicznego i poprawy życia społeczności o niskich dochodach na całym świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat Citi Foundation zainwestowała ponad 390 mln USD na 85 rynkach na świecie, wpływając na życie ponad 4 milionów osób.
W tym roku w portfolio programowym Citi Foundation znajdą się: Fundacji Think! (propagowanie oszczędzania, skutecznego zarządzania finansami oraz umiejętności przedsiębiorczych wśród młodzieży i dorosłych o niskich dochodach), Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet (zakładanie, rozwijania oraz udoskonalania przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety), Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (konkurs Mikroprzedsiębiorca Roku) oraz Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości (prowadzenie szkoleń na temat przedsiębiorczości dla młodzieży).
Bazując na wieloletnim doświadczeniu we wspieraniu przedsiębiorczości oraz integracji finansowej wśród młodzieży i kobiet, w tym roku Fundacja Citi finansuje w Polsce również dwa nowe programy: Shesnnovation Academy Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, który ma na celu rozwijanie i przyspieszanie powstawania przedsiębiorstw technologicznych prowadzonych przez kobiety w obszarze STEM; oraz Hello Entrepreneurship organizacji Ashoka w Polsce, który wesprze migrantów w zakładaniu inicjatyw biznesowych o charakterze społecznym.
Wsparciem wszystkich programów w obszarze promocji oraz badań jest Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga.
– Organizacje te wyrażają misję Citi Foundation, w która to wpisane jest otwieranie perspektyw ekonomicznych w społecznościach defaworyzowanych, o niskich dochodach i niedostatecznym wsparciu – mówi Florencia Spangaro, Dyrektor Programowa w Fundacji Citi. – Poprzez wieloletnie oraz nowe partnerstwa chcemy inspirować kobiety, młodzież oraz migrantów na ich drodze do większej aktywnośći gospodarczej.
We wszystkie programy Citi Foundation zaangażowani są pracownicy Citi w Polsce jako mentorzy, moderatorzy warsztatów, konsultanci. Dzięki temu wolontariat kompetencyjny, realizowany w ramach Programu Wolontariatu Pracowniczego Citi, zostaje rozszerzony i sprofesjonalizowany.
Źródło: Citi Handlowy