Jedną z najciekawszych nowości na stronie jest Gra Strategiczna – symulacja zarządzania finansami osobistymi. Gracz w trakcie 30 tur (jedna tura symbolizuje jeden miesiąc życia) ma za zadanie takie zarządzanie osobistymi finansami, aby na zakończenie dysponować jak największymi zasobami: gotówką, oszczędnościami ( lokaty, fundusze inwestycyjne), majątkiem ruchomym (np. samochód) i nieruchomym (mieszkanie), a także odpowiednimi zabezpieczeniami finansowymi (fundusz emerytalny, ubezpieczenie na życie).
Cechą charakterystyczną portalu, która wyróżnia go wśród innych tego typu stron, jest sprofilowanie użytkowników i zastosowanie podziału na trzy grupy: „Singiel”, „Para” i „Rodzina”. Statystyki pokazują, że takie podejście cieszy się popularnością – w samym tylko grudniu ZrozumFinanse.pl odwiedziło około 47 tysięcy internautów.
– Sukces portalu ZrozumFinanse.pl jasno pokazuje, że inicjatywa Citi Handlowy idealnie trafiła w zapotrzebowanie na wiedzę finansową wśród młodych ludzi. Każdy może znaleźć tam odpowiedzi i informacje jak lepiej dbać o własne pieniądze, jak zarządzać wydatkami czy lokować oszczędności. – powiedział Sławomir S. Sikora, prezes zarządu Citi Handlowy. Edukacja finansowa społeczeństwa jest jednym z elementów strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, którą Bank kieruje się w swojej działalności – dodaje prezes.
Portal cały czas ewoluuje. Wzbogacono zawartość poszczególnych działów (Krok po kroku, Świat finansów, Co zrobić gdy oraz Poznaj skutki), dodano nowe rubryki: Citi Handlowy na uczelniach oraz Temat dnia, a Słownik ma już 100 nowych haseł.
Wśród rozwiązań multimedialnych dodano 13 nowych prezentacji oraz sondę i filmy prezentujące praktyczne aspekty poszczególnych produktów bankowych.
Zastosowane na portalu narzędzia i treści prezentują różnorodne podejście do tematyki finansów, aby maksymalnie ułatwić odwiedzającym korzystanie z jego zasobów.