PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PR2 lata Grupera – dwulecie zakupów grupowych w Polsce

2 lata Grupera – dwulecie zakupów grupowych w Polsce

Marketing i PR 17.04.2012 (06:34)

W ciągu 2 lat Gruper.pl wyrósł na krajową i regionalną potęgę w zakupach grupowych. Serwis został stworzony przez kilku pasjonatów – Piotra Majcherkiewicza, Tomasza Dalacha, Marcina Mikołajczyka i Marka Borzestowskiego, którzy wyprzedzili wejście do Polski zachodnich konkurentów.

Obecnie Gruper przyciąga ponad 1,5 mln użytkowników, prezentuje ponad 2 000 ofert miesięcznie, a jego użytkownicy zaoszczędzili w sumie 200 mln złotych. Gruper jest silnym numerem dwa na rynku i wraz z liderem odpowiada za 80% sprzedaży w sektorze. Stale się rozwija, nieustannie poszerzając portfolio ofert, wchodząc w nowe branże i pozyskując kolejnych partnerów. Firma planuje wejście w inne obszary e-commerce oraz ekspansję na zagraniczne rynki.

Zakupy grupowe bardzo zyskały na popularności i stanowią ważny element branży e-commerce w Polsce. Wyznaczają nowe trendy oraz wpływają na zachowania i decyzje konsumenckie milionów użytkowników sieci.

– W kwietniu tego roku Gruper.pl obchodzi już drugą rocznicę rozpoczęcia działalności. Zmieniający się rynek stawia przed nami nowe wyzwania, ale i ogrom możliwości. – mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu portalu.

– Dbałość o jakość ofert i zadowolenie klienta to główne źródło naszego sukcesu – mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i członek zarządu Gruper.pl. – Reklama, marketing, generowanie ruchu na stronie – to wszystko jest ważne, ale najistotniejsze jest przekonanie internautów, że oferta, którą otrzymują jest naprawdę wyjątkowa, że warto dokonać zakupu. Na to postawiliśmy i wygraliśmy. Jesteśmy silnym numerem dwa w Polsce, stale zwiększającym udział w całościowej sprzedaży. Gruper jest jedynym lokalnym serwisem, który nawiązuje rywalizację z zachodnim liderem i ma potencjał do wejścia na zagraniczne rynki – dodaje.

Wskaźnikiem sukcesu portalu jest nie tylko jego mocna pozycja na rynku, lecz także wysoka atrakcyjność biznesowa.

– Gruper jest tym portalem zakupów grupowych w Polsce, który może pochwalić się największą efektywnością w pozyskiwaniu nowych nabywców, wyznaczoną przez stosunek poniesionych nakładów na promocję do liczby zakupionych przez klientów kuponów – mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i członek zarządu portalu.

Europejska skala

Gruper jest obecnie największym lokalnym serwisem w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem liczby użytkowników i skali sprzedaż . Według danych Daily Deal Investment Index (2011) na całym świecie działa ok 3 tys. serwisów zakupów grupowych. Ponad 1000 z nich to serwisy funkcjonujące w Chinach, więcej niż 600 z nich działa w Ameryce Północnej, natomiast w Europie jest ich więcej niż 900.

Ze statystyk przygotowanych przez organizatorów konferencji DD Summit Europe 2012 wynika, że w samej Europie, na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy, zostało uruchomionych ponad 200 portali zakupów grupowych. Według danych Alexa.com (2012) portal Gruper.pl jest drugim najpopularniejszym serwisem zakupów grupowych w Polsce. Jeśli chodzi o poszczególne kraje Europy Środkowej i Wschodniej w Słowacji liderem jest portal Zlavomat, w Rosji serwis BigLion, w Czechach – Slevomat, na Ukrainie oraz w Rumunii – portal Groupon. W Bułgarii prym wiedzie portal Grabo, na Węgrzech najpopularniejszy jest Kupon Vilag, w Turcji – serwis Grupanya. Jak przewidują uczestnicy konferencji, w najbliższych latach europejski rynek zakupów grupowych może liczyć na dalsze wzrosty. Najsilniejsi gracze, w tym Gruper, przewidują, że wartość ich biznesu może urosnąć w 2012 roku nawet do 40%. Warto zauważyć, że perspektywy te nie są uzależnione od koniunktury na rynkach.

Oferty milowe Grupera

2010

Historia sukcesu Grupera łączy z kolejnymi nowatorskimi ofertami pojawiającymi się w serwisie. Otwarciem był pierwszy kupon zakupów grupowych w Polsce sprzedany przez Grupera 16 kwietnia 2010 roku. Oferta umożliwiała nabycie o 50% taniej zestawu lunchowego w kawiarni na warszawskim Mokotowie. Kupony nabyło 85 osób, co było niemałym wyczynem, jak na serwis oferujący zupełnie nowe, nieznane jeszcze szeroko rozwiązanie. W tym samym czasie Gruper startował również z innymi ofertami – głównie w obszarze gastronomii i kosmetyki.

– Pierwszy rok działalności był dla serwisu okresem budowania bazy klientów, propagowania modelu zakupów grupowych oraz tworzenia nowych reguł i standardów. Należy pamiętać, że był to wtedy model zupełnie nowy nie tylko w Polsce, ale też na świecie – wyjaśnia Tomasz Dalach. – Działaliśmy intuicyjnie, bazując na naszym wcześniejszym doświadczeniu w pracy w sieci, znajomości polskiego Internetu i rozwijającego się rynku e-commerce. Skupiliśmy się na dotarciu do jak największej liczby miast w Polsce, widząc jak wielki jest popyt na usługi lokalnych dostawców – dodaje.

Strategia ta dała doskonałe rezultaty. Grupa użytkowników serwisu stale rosła. Był to również kierunek rozwoju, który daje efekty do dziś – portal jest niekwestionowanym liderem zasięgu w Polsce. Dociera do 55 miast w tym do 35 z regularnym newsletterem dedykowanym wyłącznie danej miejscowości. Potencjał firmy został zauważony przez aniołów biznesu. W połowie 2010 roku Gruper zdobył ważnego inwestora – została nim Grupa Wydawnicza Polskapresse, która zakupiła 10 procent udziałów w spółce, z opcją przejęcia kolejnych aktywów w przyszłości. Obecnie Polskapresse posiada 19 procent akcji Gruper.pl.

2011

Kolejne, niespotykane wcześniej w polskim, a niekiedy nawet światowym Internecie oferty Grupera podkreślały skuteczność działania serwisu i jego dynamiczny rozwój. W styczniu ubiegłego roku portal zaproponował kupony rabatowe na zakup samochodu wyprzedzając tym samym podobną ofertę amerykańskiego Groupona o 6 miesięcy. Kolejną propozycją, która wyróżniła portal wśród innych polskich serwisów, był kupon rabatowy na zakup mieszkania.

Prawdziwym hitem okazały się jednak zagraniczne wyjazdy turystyczne. W lutym 2011 roku serwis zaoferował pierwszą w Polsce zagraniczną ofertę turystyczną na portalu zakupów grupowych – wycieczkę do Hiszpanii.

– To był prawdziwy sukces. W ciągu 30 godzin użytkownicy portalu wykupili aż 750 wycieczek – wspomina Marcin Mikołajczyk – To potwierdziło nasze przypuszczenia, że turystyka to obszar z ogromnym potencjałem dla portali grupowej sprzedaży. Wykorzystaliśmy szansę i w ciągu kilku miesięcy staliśmy się niekwestionowanymi liderami, oferując co drugą ofertę turystyczną wśród wszystkich portali naszego segmentu e-commerce – dodaje.

Turystyka jest przebojem Grupera do dziś. W okresie grudzień 2011 – luty 2012 r. portal sprzedał oferty turystyczne warte ponad 6 mln zł. Na zimowy urlop dzięki Gruperowi wyjechało około 40 tyś. osób. Rok 2011 stał również pod znakiem rozszerzania portfolio ofert o nowe obszary. Pojawiały się kolejne zakładki: Kultura, w której znajdują się mi.n. bilety na koncerty, spektakle teatralne, muzyka w różnych formatach, płyty, filmy na DVD, książki. Jesienią ubiegłego roku serwis wprowadził również zakładkę Twoja Firma, gdzie prezentowane są oferty z zakresu B2B (Business-to-Business) skierowane między innymi do firm sektora MŚP.

– Oferty B2B to bardzo ważny obszar rozwoju firmy. Gruper.pl to dziś źródło różnorodnych ofert dla biznesu, które optymalizują działalność przedsiębiorstw i wspierają rozwój małych i średnich przedsiębiorstw – tłumaczy Piotr Majcherkiewicz.

W portalu zaczęły się pojawiać również oferty specjalne i nowe okolicznościowe zakładki, związane np. ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocą, Walentynkami czy Dniem Kobiet. Rok 2011 firma zakończyła sprzedając blisko 900 tys. ofert, zdobywając 1,7 mln użytkowników i generując blisko 60 mln obrotu.

Rok 2012 – działanie w dużej skali

Obecnie serwis odnotowuje coraz większe zainteresowanie formułą zakupów grupowych ze strony dużych i poważnych podmiotów, jak np. instytucji finansowych, ubezpieczeniowych, przedstawicieli branży medycznej czy deweloperskiej. Udaną inicjatywą portalu była sprzedaż energii elektrycznej. Z pomocą serwisu na usługi nowego dostawcy prądu zdecydowało się blisko 2 000 osób – to 1/7 liczby wszystkich Polaków, którzy dokonali zmiany sprzedawcy energii w 2011 roku. Takie sukcesy pokazują jak wielka jest obecnie siła Grupera.

– Gruper to już nie tylko narzędzie sprzedaży i reklamy, lecz także szeroko rozumianej komunikacji marketingowej i społecznej – mówi Marcin Mikołajczyk. – Nasi kontrahenci coraz częściej interesują się nie tylko publikowaniem ofert w naszym portalu, lecz także umieszczeniem informacji na naszych profilach Facebooka, mających ponad 200 000 fanów.

W styczniu b.r. Gruper sprzedał swój milionowy kupon. To symboliczne podsumowanie sukcesów Tomasza Dalacha i Marcina Mikołajczyka, którzy do tego czasu we dwóch kierowali firmą. W tym samym miesiącu do zarządu dołączył Piotr Majcherkiewicz, co ma związek m.in. z nowymi wyzwaniami, przed którymi stoi Gruper. Nowy prezes odpowiada przede wszystkim za rozwój technologii oraz zasobów informatycznych serwisu, co pomoże w dalszym budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Portal uruchomił już między innymi aplikację na systemy Android oraz iOS. Dzięki niej za pośrednictwem smartfonów użytkownicy mają w dowolnym miejscu i czasie dostęp do najnowszych ofert prezentowanych w serwisie.

– Przywiązujemy dużą wagę do rozwijania obszaru m-commerce. Jesteśmy przekonani, że tkwi tutaj olbrzymi potencjał – mówi Piotr Majcherkiewicz , prezes zarządu portalu. – Tylko te firmy, które będą umiały go wykorzystać, osiągną sukces i zwiększą swoją przewagę konkurencyjną na rynku. Według prognoz, w 2012 roku polscy konsumenci przeznaczą na mobilne zakupy 230 milionów euro – ponad 64% więcej niż w roku 2011 – wyjaśnia.

Rosnąca skala sprzedaży i liczba wystawianych propozycji w serwisie (jest ich obecnie ponad 2 000 miesięcznie) skłania Grupera do wprowadzania nowych sposobów prezentacji ofert i metod ich wyszukiwania. Portal coraz bardziej zbliża się w formule do kompleksowego sklepu, opartego o intuicyjny system nawigacji, z różnorodnymi ofertami, których wspólną cechą są bardzo duże rabaty cenowe.

Gruper planuje wyjście poza model zakupów grupowych i objęcie nowych obszarów e-commerce, a także rozważa ekspansję na rynki zagraniczne.

– Odnieśliśmy sukces dzięki odwadze, fantazji i dostrzeganiu biznesowych szans. W tym roku na pewno wykorzystamy kolejne z nich – podsumowuje Tomasz Dalach.

Źródło: Gruper.pl

grupowe zakupy 2012-04-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: grupowe zakupy

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców