PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacje30 lat marki Polcard – First Data z urodzinową ofertą

30 lat marki Polcard – First Data z urodzinową ofertą

Informacje 01.07.2021 (08:05) informacja prasowa
Karty

Rok 2021 to kolejny jubileusz w historii Polcard. Marka, która dała początek polskiemu
rynkowi płatności bezgotówkowych, w tym roku obchodzi 30. urodziny, a Krzysztof
Polończyk, Prezes First Data Polska S.A. należącej do Fiserv, właściciela marki,
podsumowuje dotychczasowe sukcesy i snuje odważne plany na przyszłość. Z okazji 30-
lecia istnienia na rynku firma przygotowała specjalną ofertę dla nowych klientów.

Założony przez polskie biuro podróży Orbis i Bank Inicjatyw Gospodarczych w 1991 r. Polcard na
samym początku istnienia pełnił funkcję niezależnego centrum rozliczeniowego dla polskiego
rynku. Karty płatnicze w tamtym czasie dopiero raczkowały na tzw. Zachodzie, a w Polsce nie było
ich w ogóle. Niemniej Polska po transformacji ustrojowej była krajem niezwykle chłonnym i
podatnym na nadchodzące z kapitalistycznego świata innowacje, więc nadejście nowych
sposobów płacenia za towary i usługi było kwestią czasu.

Niełatwe początki

Czując wiatry zmian na rynku i poprawnie analizując światowe trendy, Polcard w 1992 r.
wprowadził do użytku pierwszy w Polsce terminal płatniczy, zwany żelazkiem. Maszyna, bo
jeszcze nie urządzenie, nie posiadała klawiatury ani wyświetlacza. Funkcjonowała na zasadzie
walca i kalki, a z perspektywy XXI wieku jawi się bardziej jako prymitywna zabawka dla dzieci niż
narzędzie, za pomocą którego finalizowano transakcje. Pierwsza polska karta, wydana przez
Polcard, nadeszła rok później – w lipcu 1993 r. W przeciwieństwie do istniejących wcześniej na
polskim rynku kart Visa dla biznesu, ta była osiągalna dla przeciętnego Polaka. Co nie znaczy, że
przeciętny Polak miał dużo okazji, by z niej w tamtych latach korzystać.

– Wprowadzając do Polski terminale i karty płatnicze, Polcard wyprzedziło czasy i ta filozofia
wychodzenia naprzeciw potrzebom polskiego biznesu i polskich konsumentów towarzyszyła naszej
marce niezmiennie przez trzy dekady. To Polcard jako pierwszy decydował się na implementację
pionierskich rozwiązań płatniczych, takich jak chociażby płatności online. Przywykliśmy do
bezgotówkowych form płatności w takim stopniu, że zapomnieliśmy, że jeszcze kilkanaście lat
temu zaledwie powstawała sieć bankomatów, Internet szerokopasmowy był marzeniem, a telefon
służył wyłącznie do komunikowania – wspomina Krzysztof Polończyk, Prezes First Data Polska
S.A. należącej do Fiserv.

Jednakże Polcard charakteryzował się nie tylko dążeniem do stworzenia możliwie
najnowocześniejszego ekosystemu płatniczego – firmie od samego początku przyświecała misja:
rozwój, promocja i popularyzacja obrotu bezgotówkowego w Polsce. Przed kilkoma laty obecny

właściciel marki First Data Polska została jednym z członków założycieli Programu Polska
Bezgotówkowa, w ramach którego firma wspiera w cyfryzacji płatności polskie firmy z sektora
MŚP, a także administrację publiczną.

Gotówka odchodzi do lamusa

Marka Polcard na przestrzeni trzech dekad kilkukrotnie zmieniała właścicieli, ewoluowało również
jej logo. Niezmiennie natomiast pod tą marką na Polskim rynku były wdrażane w biznesie,
transporcie publicznym czy sądach rozwiązania i usługi płatnicze, które są nie tylko innowacyjne,
lecz również szybkie, wygodne i bezpieczne. Z powodzeniem na krajowym rynku firma wprowadza
również inteligentne, zintegrowane płatności zgodne z ideą smart city. Także w tym obszarze firma
może pochwalić się pionierską postawą w digitalizacji komunikacji miejskiej, transportu
publicznego, płatności na uniwersytetach, a także kościołach.

Jednocześnie firma nigdy nie zaprzestała pełnić swoich funkcji z lat 90. ubiegłego wieku: nadal
wspiera banki w obszarze obsługi kart płatniczych i płatności mobilnych z wykorzystaniem
najnowszych technologii, pomagając im w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Ponadto dla
swoich partnerów z sektora bankowości świadczy takie usługi jak monitoring transakcji
oszukańczych, mając na uwadze dobro klientów banków.

– Polcard wczoraj i dziś to na pierwszy rzut oka dwie zupełnie różne firmy, ale my kontynuujemy
pracę, którą nasi poprzednicy rozpoczęli 30 lat temu. Czerpiemy z tego dziedzictwa i
doświadczenia, równie odważnie inwestując w innowacje, które następnie odmieniają oblicze
rynku płatności – dodaje Krzysztof Polończyk. – Pierwsza polska karta, pierwsza płatność
smartfonem w technologii HCE, pierwszy terminal mobilny, pionierskie rozwiązania dla hotelarstwa
czy branży ubezpieczeń – to zobowiązuje. Polcard to synonim rewolucji w technologiach
płatniczych, a my właśnie przygotowujemy się do następnego etapu tej rewolucji, czyli terminala
płatniczego w postaci aplikacji na smartfonie.

Przyszłość jest bezgotówkowa

W 2019 roku we współpracy z globalnymi partnerami First Data Polska rozpoczęła prace nad
bezpiecznym i intuicyjnym terminalem płatniczym w smartfonie i tablecie. SoftPOS, bo tak
nazwano to rozwiązanie, od angielskiego software point of sales, otworzy na płatności
bezgotówkowe przedstawicieli wolnych zawodów czy artystów, ale jest też szansą dla kurierów,
gastronomii, sprzedawców w sklepach wielkopowierzchniowych, a w przyszłości nawet dla
rolników na targowiskach. Płatność będzie można przyjąć w każdym miejscu o dowolnej porze bez
potrzeby posiadania specjalnego sprzętu.

Rozwiązania szyte na miarę, innowacyjne produkty i usługi, współpraca ze startupami z branży
fintech i paytech zaowocowały licznymi prestiżowymi nagrodami i branżowymi wyróżnieniami
przyznanymi marce Polcard i jej właścicielom. Z nagradzanych, często pionierskich rozwiązań
korzysta prawie 87 tys. firm i ponad 1,5 tys. urzędów, a First Data Polska obsługuje niemalże 5
milionów kart i 186 tys. terminali Polcard i nie poprzestanie w wysiłkach na rzecz budowy w pełni
bezgotówkowego krajobrazu płatności. Od 2019 r. Polcard jest w rękach międzynarodowej grupy
Fiserv, światowego lidera w dziedzinie płatności i technologii finansowych, i czerpie z jej
doświadczeń i know-how, dzięki czemu firma jest przygotowana na wyzwania przyszłości.

Specjalna oferta urodzinowa

Urodziny, zwłaszcza okrągłe, to powód do świętowania. Z tej okazji First Data Polska należąca do
Fiserv właściciel marki Polcard stworzyła wyjątkową ofertę dla biznesu z sektora MŚP.
Przedsiębiorcy, którzy w ciągu ostatniego roku nie korzystali z płatności bezgotówkowych, mogą
liczyć na terminal płatniczy za 0 zł przez pierwszych 12 miesięcy i brak prowizji w ramach
Programu Polska Bezgotówkowa. Po upływie roku przez następnych 18 miesięcy terminal od First
Data Polcard to koszt od 1 zł miesięcznie oraz atrakcyjna prowizja od transakcji. Natomiast
klientom przechodzącym do Polcard firma oferuje terminal od 1 zł miesięcznie przez 30 miesięcy,
atrakcyjną prowizję i możliwość przetestowania terminala nawet przez 6 miesięcy bez zobowiązań.

– W Polcard wierzymy w kompleksowość usług, dlatego nie oferujemy naszym klientom jedynie
terminali i obsługi kart. Takie myślenie zahamowałoby postęp i uniemożliwiłoby rozwój biznesu. O
wartości oferty świadczą usługi dodatkowe, które świadczymy naszym klientom. Każdy z nich ma
dedykowanego opiekuna i dostęp do OnePortal24, autorskiego systemu raportowania z danymi o
wszystkich transakcjach, aktualizowanymi w czasie rzeczywistym, jak i dostęp do
najnowocześniejszych rozwiązań Grupy Fiserv – podsumowuje Krzysztof Polończyk.

Źródło: First Data Polska.

first data karty polcard 2021-07-01
Redakcja PRNews.pl
Tagi: first data karty polcard

Sprawdź także:

a 0 Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”
09.11.2025 (11:00) – informacja prasowa

Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”

Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym …

a 0 zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA
07.11.2025 (15:09) – informacja prasowa

zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA

zondacrypto ogłosiło, że BB Trade Florida Inc., spółka z rodziny zondacrypto, uzyskała licencję Florida Office of …

a 0 Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
07.11.2025 (15:07) – informacja prasowa

Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku

Mastercard uruchamia centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku. Nowozatrudnieni pracownicy będą wspierać …

a 0 Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
07.11.2025 (15:02) – informacja prasowa

Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej

Bank BPS rozpoczął nową kampanię reklamową pod hasłem „Otwarci na ludzi” z udziałem dyrektorów i kierowników swoich …

a 0 PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm
07.11.2025 (15:00) – informacja prasowa

PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że największym zaufaniem klientów branży leasingowej cieszy się PKO Leasing – …

a 0 Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych
07.11.2025 (14:57) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych

Firma nieodpłatnie użyczyła 10 samochodów wybranym jednostkom OSP. Akcja ma szerszy kontekst – obejmuje też …

PRNews.pl

Zobacz również

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

W zamian za wydawanie 1000 zł miesięcznie…

Who is who

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

Arkadiusz Bruliński

Arkadiusz Bruliński

Kierownik Zespołu PR i Nowych Mediów w…

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców