PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomości38 proc. klientów skorzystałoby z e-tożsamości w bankowości elektronicznej

38 proc. klientów skorzystałoby z e-tożsamości w bankowości elektronicznej

Wiadomości 30.06.2022 (10:55) artykuł nadesłany
Bankowość internetowa

Zdalna weryfikacja tożsamości ułatwia dostęp do wielu różnorodnych usług świadczonych online, a jej popularność w naszym prywatnym i zawodowym życiu potwierdza tegoroczne badanie, przeprowadzone na zlecenie KIR i ZBP[1]. Wynika z niego, że 43 proc. klientów bankowości elektronicznej chętnie skorzystałoby z e-tożsamości załatwiając sprawy urzędowe oraz korzystając z usług świadczonych zdalnie przez komercyjnych usługodawców.

Kompetencje cyfrowe to niezbędne umiejętności we współczesnym świecie, a ich rozwój jest szybszy niż kiedykolwiek. Według Indeksu Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego (DESI) 2021[2], pandemia mogła przyspieszyć rozwój digitalizacji krajów członkowskich Unii Europejskiej nawet o  siedem lat. Polska jest jednym z państw, których obywatele podążają za zmianami technologicznymi i przenoszą coraz więcej swoich spraw do cyberprzestrzeni.

W ostatnich latach nauczyliśmy się korzystać z wielu zdalnych udogodnień – od załatwiania spraw formalnych i dokonywania płatności przez internet czy mobilnie, po naukę obsługi komunikatorów i  platform do pracy z domu. Digitalizacji poddano praktycznie każdą sferę naszego życia. Wraz z upowszechnieniem e-usług wzrasta także zainteresowanie zastosowaniem cyfrowej tożsamości i korzyściami, jakie daje to narzędzie.

Przyszłość e-usług zależy od zdalnej tożsamości

Jak wynika z raportu Fundacji Digital Poland[3], o tożsamości cyfrowej słyszało aż 70 proc. Polaków, a  ponad połowa, bo 52 proc. badanych miało okazję ją wykorzystać. Jest to możliwe m.in. dzięki dostępności nowoczesnych i bezpiecznych metod weryfikacji naszych danych osobowych z wykorzystaniem bankowości elektronicznej.

Jakie zastosowania  cyfrowej tożsamości bankowej klienci uznają za wartościowe? Już 38 proc. z nich skorzystałoby z bankowości elektronicznej, by zdalnie potwierdzić swoje dane przy zawieraniu umów. Z kolei ponad 1/4 (26 proc. badanych) chciałaby w ten sposób uwierzytelnić swoją tożsamość w ramach usług dostarczanych przez dostawców gazu, prądu i wody, a tylko 4  proc. mniej przy zakupie nowej polisy ubezpieczeniowej i dostępie do już posiadanych polis. Dla 1/5 Polaków zdalne potwierdzenie danych osobowych to także szansa na to, by uniknąć stania w długich kolejkach przy umawianiu wizyt lekarskich lub czekaniu na wyniki badań medycznych.

– Usługi cyfrowe stają się coraz bardzie powszechne i są  coraz szerzej wykorzystywane przez Polaków. Tradycyjne kanały komunikacji ustępują miejsca kontaktom online, a nasze sprawy administracyjne załatwiamy coraz częściej z pominięciem wizyty w urzędzie. W cyberprzestrzeni robimy też zakupy i korzystamy z usług komercyjnych. Jako dostawca usługi mojeID widzimy, że klientom zależy na maksymalnym uproszczeniu procesów uwierzytelnienia. Skrócenie ścieżki realizacji ważnych dla nas spraw wzmacnia pozytywne doświadczenia cyfrowe, co z kolei buduje potencjał rozwoju usług online – mówi Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.

Do czego jeszcze Polacy chcieliby wykorzystywać cyfrową tożsamość?

Klienci bankowości elektronicznej dostrzegają i doceniają korzyści z cyfrowej komunikacji, przez co skłaniają się ku rozszerzeniu możliwości potwierdzania danych drogą elektroniczną. Przykładowo, respondenci widzieliby zastosowanie tego rozwiązania przy rejestracji i logowaniu do serwisów internetowych (ponad 1/5) oraz w sytuacji kiedy chcą wydać dyspozycję lub autoryzować składane oświadczenie w sprawie urzędowej (1/3).

Niezależnie od deklarowanej gotowości do stosowania tej formy uwierzytelniania, priorytetem dla jej użytkowników jest bezpieczeństwo udostępnianych informacji wrażliwych. W przypadku mojeID, właściwa ochrona danych jest gwarantowana przez zgodność usługi z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej. Dane, których potrzebuje od użytkownika usługodawca, każdorazowo przekazywane są za wiedzą i zgodą klienta, wyrażaną dla każdego przypadku indywidualnego użycia. Dostarczana przez KIR usługa wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne i kryptograficzne, zapewniające bezpieczeństwo przekazywanych danych.

mojeID umożliwia zdalny dostęp do usług oferowanych i dostarczanych przez firmy komercyjne z różnych sektorów gospodarki, takich jak: ubezpieczenia, telekomunikacja, usługi finansowe, ochrona zdrowia, energetyka czy gry losowe. Dzięki integracji z tzw. Węzłem krajowym (Login.gov.pl) usługa pozwała również na załatwienie wielu spraw urzędowych bez wychodzenia z domu – od złożenia wymaganych wniosków do urzędów, po np. uzyskanie odpisu z urzędu stanu cywilnego.

W 2021 r. usługa mojeID została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą w konkursie Digital Exellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective.

e-tożsamość kir 2022-06-30
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-tożsamość kir

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców