Rozwiązanie to pozwala klientom korporacyjnym w zautomatyzowany i szybki sposób zidentyfikować płatnika firmy oraz uzyskać w wewnętrznym procesie rozliczeniowym informacje o wpływających na konta należnościach. BRE Bank był pierwszym polskim bankiem, który zaoferował tego typu rozwiązanie swym Klientom. Jego popularność w ciągu 4 lat od wdrożenia stale wzrasta i obecnie z zastosowaniem IPH dokonywanych jest w BRE Banku ok. 130.000 operacji miesięcznie.
BRE Bank jako rynkowy lider w zakresie obsługi płatności masowych dla takich Klientów jak firmy telekomunikacyjne, zakłady gazownicze i energetyczne czy spółdzielnie mieszkaniowe – a więc przyjmujących wpłaty na skalę masową – zdecydował się na stworzenie rozwiązania również dla mniejszych wystawców faktur. Produkt IPH kierowany jest do wszystkich firm-wystawców faktur, które chcą zautomatyzować procesy rozliczeń z kontrahentami oraz zautomatyzować procesy rozliczeniowe z Bankiem.
Ważną zaletą Identyfikatora Płatności Handlowych BRE Banku jest nie tylko możliwość jednoznacznej identyfikacji płatnika, ale również automatycznego zamknięcia otwartych pozycji w systemach finansowo-księgowych Klientów.
Mechanizm IPH polega na umieszczeniu (w podawanym na fakturze numerze konta bankowego) unikalnego identyfikatora płatnika. Dzięki automatyzacji procesu rozliczeń IPH pozwala na zamknięcie obiegu informacji o płatnościach, znakomicie usprawnia procesy księgowe i przyspiesza podjęcie ewentualnych czynności windykacyjnych.
Od 2001 roku i pierwszego zastosowania w firmie Beiersdorf-Lechia, usługa IPH została wdrożona dla wielu innych Klientów BRE Banku. Najczęściej wdrożenia przeprowadzane są we współpracy z dostawcami systemów finansowo-księgowych dla Klientów Banku.
O coraz większej popularności tej usługi BRE Banku świadczy fakt potrojenia w 2004 r. liczby transakcji realizowanych i „identyfikowanych” przy użyciu IPH dla Klientów Banku. Obecnie za pośrednictwem IPH BRE Bank realizuje ok. 130.000 operacji miesięcznie.