PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomości57 proc. przedsiębiorców nie sprawdza, co o nich piszą w sieci

57 proc. przedsiębiorców nie sprawdza, co o nich piszą w sieci

Wiadomości 07.02.2013 (15:05)

Internet znacząco zmienił pozycję klienta w zakupach. Szeroki dostęp do oferty konkurencji sprawia, że przedsiębiorcy muszą zdwoić wysiłki, aby to właśnie ich ofertę wybrano. Dodatkowo muszą otworzyć się na dialog z klientem i na jego nie zawsze pochlebne oceny. Jeśli sami nie zatroszczą się o swój wizerunek w sieci, klienci zapewne zrobią to bez ich udziału lub firma zniknie zapomniana.

Jak pokazują badania Rzetelnej Firmy, niemal 90 proc. przedsiębiorców uważa siebie za otwartych na opinie konsumentów. Jednocześnie aż 57 proc. przyznaje, że nie prowadzi ani nie zamierza prowadzić systemu monitorowania i zbierania ocen na temat ich usług i produktów.


Z grudniowego badania Domu Badawczego Maison i Buzz Media, wynika że aż 78 proc. Polaków wybierając produkty i usługi sugeruje się opinią otoczenia. Aż 85 proc. zapytanych Polaków poleca znajomym produkty, z których są zadowoleni. Dzięki rozwojowi Internetu możliwość wymiany informacji między konsumentami jest niemal nieograniczona, przed konsumentem nie ukryje się więc słaba jakość produktu ani niski poziom obsługi klienta. Dla przedsiębiorców taka sytuacja stanowi niemałe wyzwanie. Ich oferta jest nieustannie oceniana, a opinia przekazywana jest tysiącom potencjalnych klientów, którzy na tej podstawie zdecydują o ewentualnym zakupie.

Polscy przedsiębiorcy zdają się mieć tego świadomość. Aż 90 proc. firm przebadanych w styczniu przez Rzetelną Firmę twierdzi, że są otwarte na oceny klientów i informacje zwrotne o swoich produktach i usługach. Okazuje się jednak, że za świadomością nie idą działania.

– Zdecydowana większość zapytanych przez nas przedsiębiorców przyznała, że nie sprawdza i nie zamierza sprawdzać regularnie, co mówią o nich w sieci ich klienci – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. – To niepokojące informacje, bo nowa rzeczywistość jest dla branży usługowo-handlowej bezlitosna. Przedsiębiorcy muszą słuchać co klienci mają do powiedzenia i reagować, dostosowując produkt czy usługę do oczekiwań. Muszą też dbać, aby te pozytywne informacje o nich były przekazywane dalej. W przeciwnym razie znikną z rynku pod ciężarem negatywnych ocen albo pod ciężarem anonimowości.- zauważa Sokołowski.

Jak zaznacza prezes Waldemar Sokołowski, pole do edukacji w tym zakresie, zwłaszcza wśród małych i średnich przedsiębiorstw, jest bardzo duże. Dane ze styczniowego raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową są zaskakujące: stronę www posiada tylko 31 proc. przedsiębiorców. Oznacza to, że dla większości potencjalnych klientów taka firma po prostu nie istnieje.

– Zaistnienie w rzeczywistości wirtualnej i budowanie pozytywnego wizerunku w sieci to już konieczność, aby utrzymać się na rynku – mówi Sokołowski. – Chcąc ułatwić to przedsiębiorcom, Rzetelna Firma zdecydowała się nawiązać współpracę z niezależnym serwisem Opineo.pl. Dzięki czemu każda z firm zrzeszonych w programie, nawet ta nie posiadająca swojej www, będzie mogła zbierać opinie internautów na temat swoich usług- mówi prezes Rzetelnej Firmy.

Celem Opineo.pl jest propagowanie bezpiecznych zakupów poprzez wymianę opinii i doświadczeń konsumenckich. Każdy potencjalny klient sklepu czy punktu usługowego, przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z oferty, może zapoznać się z opiniami innych kupujących. Dzięki temu otrzymuje pełne informacje na temat sprzedawcy, poparte doświadczeniem tysięcy innych klientów. Do tej pory na Opineo.pl oceniane były jedynie sklepy internetowe. Współpraca Rzetelnej Firmy z serwisem otwiera drogę uzyskania opinii od użytkowników przedsiębiorstwom, które nie posiadają swojej oferty w wirtualnym świecie. – Wzrost znaczenia Internetu jest coraz bardziej dostrzegany w branży usługowo-handlowej. Podejmowanie decyzji zakupowych na podstawie opinii konsumentów to już niemal codzienność. Możliwość weryfikacji zarówno e-sklepów, jak i tych stacjonarnych jest istotnym elementem handlu. – mówi Paweł Kucharzak, prezes Opineo.pl. – Kooperacja naszego serwisu z Rzetelną Firmą stanowić będzie wiarygodne narzędzie weryfikacji jakości usług i produktów oferowanych przez polskich przedsiębiorców. Zbieranie opinii o sklepach pobudza je do podnoszenia jakości obsługi, a to przekłada się na zadowolenie klientów – podkreśla Kucharzak.

Badanie Rzetelnej Firmy przeprowadzone zostało metodą ankiety telefonicznej w dniach 21-22 stycznia na reprezentatywnej próbie 1009 przedsiębiorców zrzeszonych w programie Rzetelna Firma.

Rzetelna Firma

2013-02-07
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców