PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasy600 mln zł mogą zebrać w tym roku ubezpieczyciele direct

600 mln zł mogą zebrać w tym roku ubezpieczyciele direct

Przegląd prasy 09.12.2008 (06:09)

Wyniki Link4 pokazały, że przychody ze składek z ubezpieczeń komunikacyjnych wzrosły o 7 proc., podczas gdy dla rynku ten wskaźnik wyniósł 13 proc. Skąd taki wynik, w spółce, która do tej pory rosła znacznie szybciej niż rynek?

– To efekt tego, że rynek rośnie w dużym stopniu na ubezpieczeniach OC komunikacyjnego, a my podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu się na sprzedaży ubezpieczeń AC. Efektem był 35-proc. wzrost przypisu z AC i 4-proc. spadek w OC. To również efekt tego, że po wprowadzeniu tzw. podatku Religi znacznie zmniejszyły się możliwości zyskownej sprzedaży takich polis. Szczególnie, że największy ubezpieczyciel przez I kwartał nie uwzględniał 12-proc. podatku w cenach polis. W konsekwencji również inne towarzystwa nie mogły tego zrobić. Teoretycznie wprowadzenie tego podatku powinno spowodować wzrost składek o 14–15 proc. W praktyce mamy 11-proc. wzrost przychodów ze składek, głównie wynikający z większej liczby samochodów zgłaszanych do ubezpieczenia. Do tego mamy około 4 proc. inflacji i wyższe wypłaty odszkodowań niż rok temu. Tymczasem przeciętna składka jest niższa niż rok temu, mimo wprowadzenia tak istotnego dodatkowego obciążenia. Stąd nasza decyzja o tym, żeby nie brać udziału w tej walce o klienta przy zbyt niskich stawkach.

Po osiągnięciu progu rentowności dwa lata temu, zysków rok temu na poziomie ponad 5 mln zł, po I półroczu tego roku mieliście 20 mln zł straty. Jak do tego doszło?

– To głównie efekt zrealizowania kilku istotnych dla rozwoju inwestycji. Jesteśmy udziałowcem spółki życiowej, której utworzenie kosztowało kilkadziesiąt milionów złotych, a część wydatków ponieśliśmy w tym roku. Istotna jest też inwestycja w call center w Katowicach. Przy tych rozmiarach działalności potrzebujemy drugiego, niezależnego call center, które przejęłoby obsługę klientów np. razie awarii prądu w Warszawie. Taką inwestycję będzie musiał przeprowadzić praktycznie każdy gracz na rynku, który osiągnie takie rozmiary jak my.

Jedni mówią o dwóch nowych graczach, inni o 4–5? Pojawiają się też głosy, że rynek direct nie rośnie tak, jak się wszyscy tego spodziewali.

– Jest miejsce nawet na kilku graczy direct. Ten model charakteryzuje się tym, że można łatwo dopasowywać ofertę do profilu klienta. Takim firmom stosunkowo łatwo upatrzyć sobie jakąś niszę. Nieprzypadkowo to właśnie takie towarzystwa mają dobre oferty np. dla młodych kierowców, którzy są niechętnie przyjmowani przez uniwersalne towarzystwa. Problemem polskiego rynku nie jest to, że jest za dużo graczy, ale to, że jest jeden gracz za duży, czego konsekwencje widzieliśmy przy okazji wprowadzenia podatku Religi. Nie podzielam też opinii o słabym wzroście rynku ubezpieczeń direct. Oczywiście wskaźniki pokazujące dynamikę będą w naturalny sposób spadać, że względu na coraz wyższą podstawę ich liczenia. Szacuję, że w tym roku rynek ubezpieczeń direct zbierze około 500–600 mln zł. Byłoby to oczywiście sporo więcej niż w zeszłym roku, kiedy łącznie towarzystwa direct zebrały około 347 mln zł, zaś wzrost kategorii direct byłby szybszy niż wzrost całego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Problem polega jednak na tym, że wszelkie szacunki są obarczone dużym ryzykiem i utrudnione chociażby ze względu na fakt, że z grona największych graczy direct właściwie tylko Link4 przekazuje swoje wyniki do KNF.

Rozmawiał Marcin Jaworski

Gazeta Prawna 9.12.2008 (240) – forsal.pl – str.A9

ubezpieczenia 2008-12-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

Mikołaj Jabłoński

Mikołaj Jabłoński

Specjalista ds. marketingu i kontaktów z mediami,…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców