PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczenia76 proc. wie o co chodzi. Polacy o usługach assistance

76 proc. wie o co chodzi. Polacy o usługach assistance

Ubezpieczenia 27.02.2018 (13:59) artykuł nadesłany
Ubezpieczenia

Po raz siódmy opublikowano wyniki badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów  zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Jak wynika z badania 76 proc. (wzrost o 9 p.p.) posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych jest świadomych czym są usługi assistance. Najbardziej pożądaną formą pomocy jest assistance medyczne.   

Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym. Podczas badania sprawdzono też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej wykorzystują pakiety assistance.

ubezpieczenia
maxkabakov, YAY Foto

Rośnie świadomość

Liczba badanych osób, która deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance wynosi ponad 13,6 mln i wzrosła aż o 1,1 mln w stosunku do wyniku z 2016 roku.

– Po raz kolejny widać zaobserwowany w poprzednich latach badania trend, że Polacy szeroko patrzą na usługi assistance. Rozumieją czym one są oraz dostrzegają ich różnorodność. W świadomości Polaków assistance to usługi ubezpieczeniowe/usługi dodatkowe (42 proc., wzrost o 2 p.p.), usługi pomocowe/ratunkowe (41 proc., spadek o 8 p.p.) oraz usługi samochodowe/komunikacyjne (30 proc., spadek o 4 p.p.) – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Assistance to wygoda, która uzależnia

Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (51 proc.), bankowych (18 proc.). Natomiast bardzo wyraźnie wzrosło wykorzystanie świadczeń asystenckich wśród tych, którzy w ciągu roku skorzystali z assistance dodawanego przez banki i przez ubezpieczycieli – wzrost o ponad 151 tysięcy osób.

– W minionym roku 93 proc. mieszkańców miast posiadało jakiś produkt finansowy (ubezpieczeniowy lub bankowy). Na uwagę zasługuje fakt, że osoby, które dzięki posiadanemu produktowi mają dostęp do usług pomocowych, korzystają z nich coraz chętniej. Średnia częstość wykorzystania usług pomocowych dla klientów bankowych wyniosła ponad 3 interwencje. Może to świadczyć o bardzo dobrych dotychczasowych doświadczeniach – dodaje Tomasz Frączek.

Assistance medyczne najbardziej atrakcyjne

W 2017 roku największą wartość dla Polaków miało assistance medyczne, np. domowa wizyta lekarska (85 proc., wzrost o 5 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się samochodowe, np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (82 proc. spadek o 2 p.p.), a na trzecim turystyczne/podróżne, np. wizyta lekarska za granicą lub zgubiony bagaż (68 proc., wzrost
o 2 p.p.).

– Usługi assistance o największej wartości według płci to wśród kobiet assistance medyczne (84 proc.), a wśród mężczyzn samochodowe (88 proc.). Badani wskazują, że w ramach posiadanego ubezpieczenia najchętniej skorzystaliby z dostępu do badań specjalistycznych, np. tomografii (64 proc.), domowej wizyty lekarza (58 proc.), rehabilitacji po wypadku lub chorobie (56 proc.), a także z usługi holowania pojazdu (49 proc.). Postrzeganie wartości poszczególnych usług assistance różni się w zależności od płci jednak obie grupy zdecydowanie twierdzą, że są to usługi przydatne dla każdego (83 proc. kobiet i 77 proc. mężczyzn) oraz ważne dla osób zapracowanych (80 proc. kobiet oraz 67 proc. mężczyzn) – mówi Tomasz Frączek.

Pozytywny wpływ na gospodarkę

W tegorocznym badaniu respondentom zadano pytanie dotyczące tego jaki wpływ na ludzi i gospodarkę mają ubezpieczenia. 66 proc. czyli około 12 mln Polaków stwierdziło, że pozytywny.

– Każdego przedstawiciela branży ubezpieczeniowej ucieszy fakt, że Polacy widzą pozytywny wpływ ubezpieczeń na gospodarkę i na poziom bezpieczeństwa. Dziesiątki miliardów wypłat w ramach odszkodowań i innych świadczeń jest zauważalne dla statystycznego Polaka  – mówi Tomasz Frączek.

Źródło: Mondial Assistance

assistance mondial assistance ubezpieczenia 2018-02-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: assistance mondial assistance ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”
09.11.2025 (11:00) – informacja prasowa

Fundacja Uniqa startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”

Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym …

a 0 zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA
07.11.2025 (15:09) – informacja prasowa

zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA

zondacrypto ogłosiło, że BB Trade Florida Inc., spółka z rodziny zondacrypto, uzyskała licencję Florida Office of …

a 0 Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
07.11.2025 (15:07) – informacja prasowa

Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku

Mastercard uruchamia centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku. Nowozatrudnieni pracownicy będą wspierać …

a 0 Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
07.11.2025 (15:02) – informacja prasowa

Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej

Bank BPS rozpoczął nową kampanię reklamową pod hasłem „Otwarci na ludzi” z udziałem dyrektorów i kierowników swoich …

a 0 PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm
07.11.2025 (15:00) – informacja prasowa

PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że największym zaufaniem klientów branży leasingowej cieszy się PKO Leasing – …

a 0 Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych
07.11.2025 (14:57) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych

Firma nieodpłatnie użyczyła 10 samochodów wybranym jednostkom OSP. Akcja ma szerszy kontekst – obejmuje też …

PRNews.pl

Zobacz również

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

W zamian za wydawanie 1000 zł miesięcznie…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców