PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćmBankmBank: nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!
mBank

mBank

mBank – bank uniwersalny, założony w 1986 r. jako Bank Rozwoju Eksportu, czwarta pod względem wartości aktywów instytucja finansowa w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/mbank

mBank: nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!

mBank 16.12.2015 (13:20)
mBank

Wystartowała pierwsza w historii mBanku kampania społeczna dotycząca bezpieczeństwa w internecie. Jej celem jest zwrócenie uwagi na ryzykowne zachowania on-line i ich konsekwencje. Bo chociaż coraz więcej urządzeń jest podłączonych do sieci, to ich użytkownicy nie zawsze są świadomi zagrożeń.

mBank, pionier bankowości internetowej w Polsce, rozpoczyna kampanię społeczną pod hasłem Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! skierowaną do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie. Jej celem jest uświadomienie internautom, jakie zagrożenia mogą na nich czyhać w internecie.

 

Idea akcji


Pokazujemy to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu. W ten sposób zwracamy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.

 

Kampania społeczna oparta na spotach telewizyjnych i specjalnym serwisie internetowym mbank.pl/uwazniwsieci rozpoczyna się 16 grudnia 2015 r. i w pierwszym etapie będzie trwała do stycznia. Termin jest nieprzypadkowy to właśnie w okresie świąt i tuż po nich, kiedy rozpoczynają się wyprzedaże wielu Polaków robi zakupy przez internet.

 

Skąd pomysł na to, aby w kampanii o bezpieczeństwie w sieci posłużyć się podziałem na virtual i real? Powszechnie rozróżnia się te dwa światy. Nie wszyscy są świadomi, że oba mogą być groźne. Skoro więc uważamy na oszustów w sklepie czy autobusie, to uważni powinniśmy być również odbierając maile i korzystając z usług w sieci wyjaśnia Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki. Warto pamiętać, że zabezpieczenia projektowane przez specjalistów od bezpieczeństwa tak długo pozostają skuteczne, jak długo użytkownicy internetu są świadomi zagrożeń i zachowują czujność zwraca uwagę Mastalerz.

 

Poinformowany czyli świadomy


Korzystając z banku, wystarczy być czujnym i nie działać w sposób automatyczny. Należy pamiętać o prostych zasadach bezpieczeństwa dlatego mBank od lat stawia w tej sprawie na edukowanie klientów. W serwisie mbank.pl/bezpieczenstwo opisane są najważniejsze reguły i wskazówki dla klientów indywidualnych, MSP i korporacji. Bank podzielił treści na stronie w zależności od tego, czy użytkownik korzysta z banku w komputerze, telefonie czy na tablecie. Dla ułatwienia, sformułowane zostały tzw. złote zasady bezpieczeństwa. W serwisie na bieżąco pojawiają się też ostrzeżenia, w których bankowi eksperci wyjaśniają na czym polegają ataki cyberprzestępców.

 

Kolejnym projektem jest uruchomiony właśnie serwis pod adresem mbank.pl/uwazniwsieci, gdzie bank w zwięzły sposób wyjaśnia co i dlaczego może być zagrożeniem dla użytkowników w internecie oraz jak się przed tym chronić. Mówimy konkretnie o tym, o czym pamiętać i czego nie robić. Jestem przekonany, że te zasady są równie ważne jak pasy bezpieczeństwa w aucie podsumowuje Jarosław Mastalerz.

 

Będzie się działo


Kampanię Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z zespołem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare.

 

Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa. Będzie je można zobaczyć w telewizji i internecie. Filmy podzielone zostały na dwie kategorie zabezpieczenia sprzętu komputerowego, w tym smartfonów oraz ochrony wrażliwych danych osobowych. Wszystkie opierają się na koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości.

 

Dodatkowo, ambasadorami kampanii społecznej mBanku zostali vlogerzy: Niekryty Krytyk, Krzysztof Gonciarz w ramach kanału The Beeczka, Abstrachuje oraz panowie z 5 sposobów na, którzy w najbliższym czasie opowiedzą swoim widzom o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu.

 

Warto dodać, że akcja mBanku rozpoczęła się od teasera skierowanego do dziennikarzy i blogerów, który miał zaintrygować odbiorców hasłem nie robisz tego w realu nowatorskie działania wymagają bowiem niestandardowego podejścia do komunikacji. Chwilę przed rozpoczęciem kampanii na Twitterze został stworzony anonimowy profil z wizerunkiem mężczyzny w prochowcu @nierobisztego (znanego ze spotu telewizyjnego), który może być każdym z Was. Znalezienie profilu bohatera przez te osoby (by dowiedzieć się więcej) jest możliwe przez wyszukanie w internecie frazy #nierobisztegowrealu, którą dziennikarze otrzymali w korespondencji (listy, maile). Na @nierobisztego dostępne są kluczowe informacje na temat kampanii.

 

Spoty w kampanii


https://youtu.be/lvavGxMOaog
Film skłania do refleksji, w jaki sposób przekazujemy swoje dane w sieci i kto może mieć do nich dostęp. Wyobraźni widza pozostawione są ewentualne konsekwencje ich wykorzystania przez osoby trzecie, w tym przez cyberprzestępców.

 

https://youtu.be/G1EWg2r3zlM


To analogia do ochrony komputera, tabletu i telefonu przed działaniem osób trzecich i niebezpiecznym oprogramowaniem. Bank przypomina w ten sposób, że cyberprzestępcy mogą chcieć przejąć kontrolę nad naszymi urządzeniami, co może mieć skutki podobne do tych, związanych z wpuszczeniem złodzieja do mieszkania.

Kolejne spoty już wkrótce.

2015-12-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców