W tegorocznym konkursie European Business Awards Idea Bank zyskał tytuł National Champion”, deklasując konkurencję ze swojego kraju. Jury konkursu doceniło polski bank w kategorii „Orientacja na klienta”, za tworzenie innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorców. Teraz Idea Bank powalczy w kolejnych etapach konkursu, rywalizując z pozostałymi, europejskimi konkurentami.
European Business Awards to odbywający się od dziewięciu lat prestiżowy konkurs, w którym za swoją działalność nagradzane są najbardziej dynamiczne i kreatywne przedsiębiorstwa europejskie. Plebiscyt ma na celu promowanie dobrych praktyk biznesowych firm z całego kontynentu. Do udziału w rywalizacji zaproszone są przedsiębiorstwa działające w różnych branżach, które oceniane są pod kątem rozmaitych kryteriów. Wyłonienie narodowych zwycięzców przez jury, w którym zasiadają czołowe postacie europejskiego biznesu, nauki i polityki, jest pierwszym z trzech etapów konkursu. Do tegorocznej edycji European Business Awards zgłosiło się 32 tys. firm z 33 państw europejskich.
Idea Bank okazał się najlepszy w kategorii „Orientacja na klienta”, w której pod uwagę brano sposób, w jaki firma rozumie klientów, jakie wartości im dostarcza, a także w jakim stopniu oferowane przez nią usługi są użyteczne dla konsumentów. W centrum działalności Idea Banku są przedsiębiorcy – to na nich się koncentruje rozwijając portfolio bankowych usług m.in. o księgowość czy faktoring, a także projektując swoje innowacyjne rozwiązania, takie jak zamawiany przez aplikację Mobilny Wpłatomat, przestrzenie coworkingowe Idea Hub czy serwis transakcyjny, będący platformą do zarządzania firmą Idea Cloud. Idea Bank niesie przedsiębiorcom pomoc na każdym etapie prowadzenia działalności np. pomaga uruchomić biznes wraz z Inkubatorem Przedsiębiorczości czy rozwinąć go dzięki wiedzy zaczerpniętej ze szkoleń Trenerów Biznesu.
– Jesteśmy bankiem stworzonym z myślą o przedsiębiorcach. Jesteśmy blisko nich i słuchamy, co pozwala nam na bieżąco odpowiadać na potrzeby właścicieli firm. To grupa osób, która w inny sposób korzysta z bankowości niż klienci indywidualni, dlatego wymaga odmiennego podejścia. Są to ludzie kreatywni, otwarci na świeże rozwiązania, dlatego staramy się dotrzymać im kroku – mówi Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku.