W branży nieruchomości mówi się, że po pierwsze lokalizacja, po drugie lokalizacja i po trzecie lokalizacja. W przypadku serwisów nieruchomości najważniejsza jest skuteczność, którą mierzy w kontaktach od potencjalnych kupujących lub najemców. Pośrednicy i agenci nieruchomości mają do wyboru kilkanaście serwisów ogłoszeniowych o różnych zasięgach. W badaniu przeprowadzonym przez Instytut PBS (marzec 2015 ) wskazywali kolejno Otodom.pl, Gratka.pl i OLX.pl jako te, z których przychodzi najwięcej zapytań. I to właśnie podniesienie skuteczności było najważniejszym kierunkiem zmian w należącym do Grupy Naspers serwisie ogłoszeń nieruchomości.
Pierwsze zmiany, które podniosą skuteczność reklamy ofert nieruchomości widoczne są już na stronie głównej. Dla serwisów ogłoszeniowych jednym ze źródeł przychodów są płatne promowania i wyróżnienia ofert. Ale zbyt duża liczba promocji na stronach może negatywnie przełożyć się na odczucia poszukujących nieruchomości. Wielu użytkowników drażni natłok reklam, a po otrzymaniu wyników z wyszukiwarki omijają promowane ogłoszenia i szukają mieszkań dopiero wśród wyników organicznych. Zespół Otodom postanowił uprościć ofertę i pozostawić jedynie te najskuteczniejsze formy. Teraz na stronie głównej tuż pod wyszukiwarką znajduje się sześć promowanych ofert a na pierwszej stronie z wynikami tylko trzy oferty z opłaconą promocją.
A co zmieni się w samej wyszukiwarce? Przede wszystkim pojawią się rozbudowane podpowiedzi odnośnie lokalizacji nieruchomości i możliwość wybrania optymalnej odległości poszukiwań od tego miejsca. Wyszukiwania mogą być zapisywane aby łatwiej było upolować wymarzone mieszkanie.
Sama strona ogłoszenia w Otodom przeszła również solidny lifting. Przejrzystość i duża galeria zdjęć ułatwiają szybkie zapoznanie się z ogłoszeniem. Wszystkie najważniejsze dane, takie jak numer telefonu czy cena przy ogłoszeniu podążają za okiem użytkownika podczas przewijania strony w dół.
Już blisko jedna trzecia ruchu na Otodom pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego od teraz cały serwis dostępny jest w technologii RWD i strony dostosują się do każdego ekranu: komputera, tabletu czy komórki. Użytkownicy, którzy wolą bardziej spersonalizowany kontakt z serwisem, będą mogli pobrać aktualizacje aplikacji mobilnych dla iPhonea i telefonów z Androidem.
Serwis przeszedł też zmiany, które nie są widoczne dla użytkowników. O przeprowadzce na nową technologię mówi Monika Rudnicka, General Manager serwisu Otodom: Nasz serwis zbudowany jest w oparciu o platformę technologiczną, z której korzysta kilkadziesiąt serwisów internetowych Grupy Naspers na całym świecie. Wprowadzamy to rozwiązanie głównie po to, abyśmy mogli szybciej dokonywać zmian, wynikających zarówno z zmieniających się wymagań internautów i naszych klientów, jak i ze zmieniających się trendów w świecie online.
O zmianach dla swoich klientów biznesowych serwis informuje na specjalnie przygotowanej stronie otodom.pl/OtworzSieNaZmiany
Według niezależnego badania Megapanel PBI/Gemius (kwiecień 2015), Otodom.pl najbardziej popularnym wśród internautów serwisem sprofilowanym wyłącznie na rynek nieruchomości. Za to pierwsze miejsce w całej Kategorii Nieruchomości obejumującej też ogólnotematyczne serwisy zajmuje OLX.pl – również należący do Naspers Group.