PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościFirmy pożyczkoweWonga.com z nową strategią rozwoju

Wonga.com z nową strategią rozwoju

Firmy pożyczkowe 10.06.2015 (13:21)

Wonga.com zmienia swój produkt, opierając go na efektywnej edukacji z zakresu cyfrowych finansów. Klienci firmy zwiększą swoją wiarygodność kredytową poprzez udział w kursach online i budowanie pozytywnej historii kredytowej w BIK dzięki terminowym spłatom. W zamian Wonga oferuje najbardziej atrakcyjne na rynku ceny finansowania krótkoterminowego oraz zniżki dochodzące do 42% całkowitego kosztu pożyczki1. Program edukacji finansowej i cyfrowej „Kapitalni.org” obejmie do 2017 roku pół miliona zarejestrowanych użytkowników wonga.com w Polsce.


10 czerwca 2015 roku firma Wonga przedstawiła autorski model efektywnej edukacji finansowej i cyfrowej, będącej integralną częścią produktu finansowego. Pod nazwą „Kapitalni.org” połączono edukację finansową skierowaną na realną i mierzalną zmianę nawyków, algorytm dopasowujący kurs do indywidualnego profilu konsumenta oraz system korzyści (niższe ceny pożyczek) motywujący do odpowiedzialnych zachowań finansowych i przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sieci.

„Dostrzegamy problemy konsumentów na rynku pożyczek – przekredytowanie, stosowanie niewłaściwych produktów pożyczkowych, czy nieznajomość zasad bezpieczeństwa online. Wynikają one ze złych decyzji, a te z niewiedzy” –mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga w Polsce.–„Naszym zdaniem regulacje ustawowe i nadzór nie wystarczą, aby zapewnić konsumentom poczucie bezpieczeństwa na pozabankowym rynku pożyczkowym. Efektywna edukacja, będąca częścią produktu finansowego, jest koniecznym uzupełnieniem rozwiązań proponowanych przez regulatora. Do 2017 roku chcemy zaangażować w edukację z zakresu cyfrowych finansów pół miliona naszych klientów” – dodaje Borowiecki.

Na zlecenie firmy Dom Badawczy Maison przygotował raport dotyczący obecnego stanu wiedzy i postaw wobec oszczędzania, pożyczania i bezpieczeństwa online wśród klientów Wonga w Polsce. Badania pokazują, że osoby, które mają wiedzę praktyczną z zakresu finansów, potrafią oszczędzać i planować domowy budżet, mają wyższą ocenę punktową w Biurze Informacji Kredytowej i prawdopodobieństwo spłaty pożyczki. Z kolei, w zakresie kompetencji cyfrowych, klienci subiektywnie oceniający swoją wiedzę o bezpiecznym korzystaniu z sieci jako wysoką, podejmowali rozsądne decyzje przy korzystaniu z aplikacji online.

„Większość inicjatyw edukacyjnych instytucji finansowych mierzona jest poprzez raportowanie działań, a nie ich skutków. W związku z tym trudno jest sprawdzić, czy działania te przekładają się na faktyczne zachowania konsumentów” –podkreśla profesor Dominika Maison.

–„Kapitalni.org” to także program badawczy, który ma ustalić, czy sprofilowana edukacja finansowa i cyfrowa, będąca częścią produktu i umiejscowiona tuż przed decyzją zakupową będzie miała realny wpływ na zmianę zachowania konsumentów” – dodaje. Zespół badaczy pod kierownictwem prof. Maison będzie mierzył, w jaki sposób zaangażowanie w program przekłada się na skłonność do oszczędzania, decyzje przy braniu pożyczek, ocenę punktową w BIK czy terminowe spłacanie zobowiązań.

Jak działa program edukacyjny „Kapitalni.org”?


Stworzony przez wonga.com program obejmuje trzy obszary tematyczne: pożyczanie, oszczędzanie i bezpieczeństwo w sieci. Osoby, które chcą uzyskać finansowanie tańsze i na dłuższy okres, będą miały do dyspozycji multimedialne kursy edukacyjne oraz testy sprawdzające zdobytą wiedzę. W ten sposób klient, który otrzymałby finansowanie na gorszych warunkach, może zwiększyć swoją wiarygodność kredytową, a następnie spłacając terminowo zobowiązanie, budować historię kredytową w BIK. Platforma edukacyjna „Kapitalni.org” jest częścią Programu Korzyści – inicjatywy uruchomionej przez Wonga w maju 2014 roku, której celem jest proponowanie niższych cen finansowania klientom o wyższej ocenie punktowej w BIK i lepszej historii spłat.

„Historycznie między bankową a pozabankową branżą pożyczkową istniał mur, który sprawiał, że duża część klientów pozabankowych miała ograniczony dostęp do produktów finansowych, m.in. cenowo” –zauważa Borowiecki. – „Wchodząc na polski rynek w 2013 roku znieśliśmy częściowo tę barierę rozpoczynając, jako pierwsza pozabankowa firma pożyczkowa, bezpośrednią współpracę z BIK. Dzisiaj stawiamy kolejny krok. Dostarczając klientom wiedzę finansową, stajemy się jako firma pomostem między światem banków a firm pożyczkowych”.


Klienci Wonga mogą awansować w ramach 4 segmentów. Najwyższy oferuje najniższe ceny finansowania – nawet do 42% zniżek dla pożyczki na 60 dni. Awanse możliwe są dzięki terminowym spłatom i zaliczaniu rekomendowanych kursów. Program uwzględnia też dodatkowe funkcje, jak m.in. upomnienia przy próbie zaciągania zbyt częstych pożyczek krótkoterminowych.

Dlaczego edukacja finansowa?


22% Polaków nie posiada dostępu do podstawowych usług finansowych, co plasuje Polskę w grupie krajów o najwyższym poziomie wykluczenia finansowego w Unii Europejskiej (obok Bułgarii, Rumunii i Węgier)2. Około 30% Polaków nie posiada dostępu do podstawowych produktów bankowych. Jednocześnie, jak wynika z badań OECD/INFE, Polska ma jeden z najniższych poziomów wiedzy finansowej wśród 14 badanych krajów, m.in. Republiki Czeskiej, Węgier, Niemiec i Estonii.

– „Społeczna odpowiedzialność biznesu powinna polegać na prowadzeniu firmy tak, aby jednocześnie zarabiała i przynosiła pożytek, rozwiązując ważne dla społeczności jej klientów problemy. My poprzez wprowadzenie edukacji jako części sprzedawanego produktu chcemy minimalizować ryzyko kredytowe i zwiększać włączenie finansowe konsumentów. Edukowanie stało się częścią naszej strategii biznesowej – konkluduje Marcin Borowiecki.

***

Partnerzy merytoryczni serwisu „Kapitalni.org”:
Niebezpiecznik.pl,
Fundacja Bezpieczniej w Sieci,
Krajowy Rejestr Długów,
FairPay.

Partner honorowy serwisu „Kapitalni.org”: Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych.

Treści edukacyjne dla potrzeb projektu „Kapitalni” przygotowane zostały dzięki wsparciu ekspertów:
Tomasza Jaroszka, dziennikarza ekonomicznego i autora bloga o finansach osobistych, Doradca.tv i
Piotra Koniecznego, autora bloga poświęconego problemom bezpieczeństwa w sieci – Niebezpiecznik.pl.

2015-06-10
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM
10.12.2025 (05:17) – informacja prasowa

Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM

Wraz z konsorcjum 14 innych banków Credit Agricole udzielił niezabezpieczonego kredytu odnawialnego dla spółki KGHM …

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

PRNews.pl

Zobacz również

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Liczba kart debetowych w Polsce nieustannie rośnie.…

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Who is who

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Adam Białas 

Adam Białas 

Dziennikarz / Dyrektor w Agencji BIALAS Consulting…

Kamila Kępińska

Kamila Kępińska

Rzecznik prasowy, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców