PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćMapy na bank

Mapy na bank

Nasz gość 16.04.2015 (09:07)

Upowszechnianie się technologii mobilnych w bankowości i trend polegający na gromadzeniu wszelkich informacji o klientach i transakcjach pozawalają na wykorzystanie geografii w celu lepszego zrozumienia zachowań konsumentów i podejmowanie trafniejszy decyzji.

Zgodnie z badaniami BAI 2013 (Bank Administration Institute) dotyczącymi mobile trackingu, banki które wykorzystują analizy z uwzględnieniem czynnika lokalizacji działają wydajniej i mają większy zyski. Dzieje się tak dlatego ponieważ inteligentne mapy pozwalają na wykonywanie analiz, które w przejrzysty sposób dają odpowiedzi na trudne pytania dotyczące budowy nowych placówek czy efektywności już istniejących.


Nie od dziś wiadomo, że obraz wart jest 1000 słow. To chińskie przysłowie znajduje także odzwierciedlenie w wizualizacji danych w formie prezentacji geograficznych. Niezależnie od badanego zjawiska, aby skutecznie zarządzać przedsiębiorstwem chcemy uzyskać czytelną i przejrzystą informację płynącą z analiz. Takie zadanie ma mapa cyfrowa w systemach Location Analitycs, z której można odczytać działania sprzedażowe, marketingowe czy te związane z ekspansją rynkową. Mapa pozwoli sprawdzić natężenie zjawiska w sposób prosty i skalowalny. Za pomocą myszy i „suwaka” cofniemy się w czasie lub sprawdzimy czy nasze prognozy mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Gdzie jest mój klient?


Crédit Agricole Bank Polska zdecydował się wykorzystać rozwiązania oparte na mapach do podejmowania decyzji w zakresie tzw. Development Planu, który pomaga w procesie wyboru nowych placówek bankowych. Umieszczenie informacji dotyczących 9 mln klientów banku w zestawieniu z danymi socjodemograficznymi pochodzącymi z różnych źródeł pozwoliło na określenie obszaru oddziaływania każdej placówki oraz na identyfikację ich potencjalnego rozwoju. Obszary są także idealną bazą dla dalszych analiz mikrogeograficznych, które dają odpowiedzi na pytania dotyczące potencjału poszczególnych mikroregionów, obecności konkurencji, grup docelowych i penetracji rynku.

Amerykańska mapa skarbu


O krok dalej poszedł Bank of America, którego kierownictwo w ciągu roku podejmuje decyzje o lokalizacji 2-3 tys. placówek i bankomatów w oparciu o prezentację danych na mapach. Zespół analityczny banku złożony ze 100 osób pracuje w 75 różnych miejscach, korzystając zdalnie z map do prezentacji geoprzestrzennnej każdej lokalizacji. Mapy sugerują położenie kolejnego oddziału i bankomatu dzięki wizualizacji stopnia obciążania obecnych placówek, gęstości zaludnienia, czy stopnia ruchu ulicznego. W oparciu o mapy, kierownictwo podejmuje nawet decyzje dotyczące inwestycji w infrastrukturę. Analizuje jej wartość, stopień wykorzystania, zachowania klientów, spodziewany poziom czynszu i plany dotyczące dalszego utrzymania oddziału. Na tej podstawie podejmuje decyzje o wymianie lub zwykłej naprawie sprzętu. Wydatek na poziomie kilkuset tysięcy dolarów na nową infrastrukturę dla oddziału, który będzie zamknięty w ciągu roku, okazałby się całkowicie nieracjonalny.

System map opartych o GIS okazuje się również pomocny w codziennym procesie podejmowania decyzji dotyczących organizacji sieci placówek. Na podstawie mapy i osadzonych na niej informacji można prześledzić historię każdego oddziału, poznać plany i nałożyć na to informacje o zachowaniu klientów czy zmianach demograficznych. Podstawą systemu są oczywiście dane. Bank śledzi każdą transakcję z uwzględnieniem podmiotu realizującego operację, miejsca, czasu i kanału (tradycyjny, mobilny etc.). Informacje przechowywane są przez 60 miesięcy i zajmują ponad 20 TB danych.

Dzięki optymalizacji i skutecznemu zarządzaniu siecią oddziałów i bankomatów, Bank of America zredukował koszty operacyjne o 800 mln USD, z poziomu 5,5 mld USD do 4,7 mld USD. Powołując się na opracowanie BAI (Bank Administration Institute) z 2013 roku analizującej rynek bankowości detalicznej, oddziały Bank of America charakteryzują się wyjątkową efektywnością w porównaniu do innych instytucji. Średni udział kosztów w przychodach wynosi tylko 30%, natomiast w innych bankach jest to aż 43%. Oddziały Bank of America obsługują ponad dwa razy więcej gospodarstw domowych i mają o 50% wyższy zysk na pracownika. Placówki stacjonarne uzyskują średnio 2 mln USD zysku rocznego w porównaniu do 1 mln USD w innych bankach.

W kierunku Location Analytics


Rozwiązania Location Analytics wykorzystywane są już praktycznie w każdej branży. Prezentacja geograficzna zyskuje duże znaczenie przede wszystkim w obszarze marketingu i sprzedaży. Mapy pomagają chociażby w wizualizacji struktury sprzedaży, analizie funkcjonowania punktów handlowych oraz zarządzaniu siecią dystrybucji. Analiza informacji geograficznej w połączeniu z danymi pochodzącymi z systemów takich jak Business Intelligence czy CRM pozwalają na w poprawę procesów podejmowania decyzji ale także skuteczniejsze zarządzanie placówkami czy elementami infrastruktury z poziomu mapy.

Karol Sawicki, dyrektor Działu Rynku Biznesowego w Esri Polska

2015-04-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Magdalena Suchanek

Magdalena Suchanek

Dyrektor zarządzający, Euro Bank SA Magdalena Suchanek…

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców