PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowcy kontra cyberprzestępcy – kto wygra zimną wojnę?

Bankowcy kontra cyberprzestępcy – kto wygra zimną wojnę?

Wiadomości 24.11.2014 (09:54)

Przyszłość bankowości ściśle wiąże się z projektowaniem coraz doskonalszych narzędzi odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. One muszą być integralną częścią wszystkich rozwiązań- mówił podczas IT@BANK 2014 Jost Hoppermann, wiceprezes i główny analityk Forrester Research.


O krok dalej poszedłPiotr Puczyński, CIO w Banku Gospodarstwa Krajowego, który namawiał cały sektor do współpracy ponad podziałami.Powinniśmy odświeżyć ideę wspólnej pracy. Współdziałajmy w kwestii bezpieczeństwa systemów- przekonywał.

  

Banki codziennie mierzą się z wyzwaniami związanymi z rozwojem technologii. Komunikacja pomiędzy instytucjami finansowymi i klientami odbywa się za pomocą coraz większej liczby platform. – Klienci banków są coraz bardziej wyedukowani, rośnie poziom wiedzy na temat usług finansowych. Technologia umacnia pozycję klienta, który obecnie z łatwością może zdobyć wiedzę o produktach i porównać oferty. Banki muszą umieć poruszać się w erze klienta. On jest kołem zamachowym zmian –stwierdził Jost Hoppermann, podczas wystąpienia otwierającego tegoroczną konferencję IT@BANK.

Omnichannel – naturalna droga rozwoju


W związku z postępującą cyfryzacją usług finansowych, banki muszą zmieniać sposoby zdobywania i utrzymywania klientów. Nowe kanały kontaktu i sprzedaży powinny odpowiadać na ewoluujące potrzeby konsumentów. – Sprzedaż urządzeń mobilnych od dłuższego czasu stale rośnie. Już dziś relatywnie rzadko używamy telefonu do dzwonienia. Przeciętny posiadacz smartfona rozmawia z jego pomocą zaledwie przez 12 minut i 6 sekund dziennie. Więcej czasu poświęca na przeglądanie stron internetowych – niemal 25 minut, korzystanie z social media – ponad 17 minut, a także słuchanie muzyki i gry –mówił Lubomir Stojek, Application Delivery Management, HP Software CEE.


To bardzo ważna informacja dla banków, chcących rozwijać ideę omnichannel. – To podejście „klientocentryczne” polegające na rozwinięciu bankowości wielokanałowej w taki sposób, by zmaksymalizować prostotę, wygodę i bezpieczeństwo korzystania ze wszystkich dostępnych kanałów – tłumaczył Bartłomiej Nocoń, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Pekao S.A.

Zdaniem uczestników tegorocznego IT@BANK właśnie takie podejście wydaje się być przyszłością kontaktu z klientem. Pożądany cel to usprawnienie dystrybucji poprzez maksymalizację zadowolenia konsumenta. Jak to osiągnąć? – Powinniśmy nauczyć się efektywnie analizować dane, które klient sam nam dostarcza.Banki są wciąż na początku tej drogi. Jesteśmy daleko za firmami z innych branż, ale możemy się od nich uczyć –stwierdził Feliks Szyszkowiak, członek zarządu Banku Zachodniego WBK S.A.

Rozwój kanałów zdalnych wcale nie oznacza, że tradycyjne placówki bankowe znikną z naszych ulic. – Klienci są przywiązani do istnienia oddziałów. Kontakty personalne z pracownikami bankuwciąż mają największy wpływ na poziom ich satysfakcji.To placówki dają możliwość zbudowania trwałej relacji klienta z bankiem – przekonywała Aleksandra Lubavs, Vice President, Marketing & Innovation, Diebold EMEA.

Cybersecurity – wyzwanie nie do przecenienia


Jedną z największych barier, które ograniczają rozwój bankowości internetowej oraz mobilnej są obawy klientów o bezpieczeństwo pieniędzy. Aż 60 proc. z nich uważa, że odpowiedzialność za tę kwestię spada wyłącznie na banki. Niestety, praktyka pokazuje, że najczęstszą przyczyną udanych cyberataków pozostaje nieprzestrzeganie przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa w sieci. Jak to możliwe, skoro banki tak często informują, jak o nie dbać?

– Ludzi trudno jest w sposób racjonalny przekonać, aby chcieli współpracować dla swojego własnego dobra. Najczęściej przesadnie wierzymy w swoje szczęście i nie doceniamy ryzyka. Argumenty logiczne dotyczące zagrożeń związanych z nowymi technologiami docierają zaledwie do 15 proc. odbiorców. Inni potrzebują argumentów psychologicznych – tłumaczył psycholog Jacek Santorski.

– Samą komunikacją nie zmienimy ludzkiej natury. W sektorze bankowym i świecie wirtualnym powinniśmy się zorganizować i podzielić odpowiedzialność. Być może jest najwyższy czas by stworzyć wspólny, międzybankowy system, który pozwoli chronić rynek przed cyberprzestępczością –mówił Mariusz Kaczmarek, ekspert zajmujący się tą tematyką. O tym, że odpowiedzialność, dzisiaj leżąca po stronie klientów, w większym stopniu powinny wziąć na siebie banki mówili także Grzegorz Kuliszewski, wiceprzewodniczący Forum Technologii Bankowych oraz Piotr Puczyński, CIO w Banku Gospodarstwa Krajowego, który przypomniał, że banki nie jeden raz potrafiły wspólnie działać na rzecz rozwoju sektora. Przykładem efektów takiej współpracy jest choćby Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Innowacyjne rozwiązania to klucz do budowy lojalności klientów?


Pomimo rosnącego zagrożenia cyberprzestępczością, trudno wątpić, że nowoczesne technologie w dalszym ciągu w znacznym stopniu będą wpływać na zmiany naszych kontaktów z bankami. Prelegenci zgromadzeni na konferencji IT@BANK 2014 wskazali obszary, na których te zmiany mogą być szczególnie widoczne. O połączeniu tradycji z nowoczesnością mówił Piotr Głaska, Senior Product Manager, Huawei Polska, kreując wizję futurystycznej placówki bankowej. Łukasz Kosuniak, Enterprise Marketing Manager, Samsung Electronics Polska wskazywał, jak wykorzystanie nowych technologii może pomóc w pozyskiwaniu klientów i budowaniu ich lojalności.

Niezmiernie trudno jest określić jak będzie wyglądała nawet niezbyt odległa przyszłość bankowości. Rozwój technologii jest tak szybki, że trudno bez cienia wątpliwości stwierdzić, jakie trendy będą miały największy wpływ na rynek już za kilka lat. Pomimo to eksperci starają się przewidzieć i opisać zmiany, które nas czekają. Być może najlepiej udało się to Jostowi Hoppermannowi: – Banki zmierzają w kierunku świata połączonych systemów. Rozwiązania mają nie tylko informować klientów, ale również ich angażować – wchodzić z nimi w interakcję.

Ranking najlepszych firm informatycznych IT@BANK 2014


Tworzenie innowacyjnych rozwiązań nie byłoby możliwe bez współpracy sektora bankowego z najlepszymi polskimi twórcami oprogramowania i integratorami IT. Organizatorzy konferencji IT@BANK 2014 już po raz siódmy postanowili nagrodzić najlepsze firmy informatyczne. Kapituła konkursu przyznała dwie nagrody specjalne, w kategoriach Produkt Roku i Wizjoner Rynku oraz trzy główne wyróżnienia. Produktem Roku ogłoszona została platforma handlowo-aukcyjna Aleo. Wyróżnienie Wizjoner Rynku otrzymał Michał Bolesławski, Wiceprezes ING Banku Śląskiego S.A., odpowiedzialny za wdrożenie platformy. Jury rankingu doceniło również jakość oprogramowania i usług dla sektora finansowego od Asseco Poland S.A. (I miejsce), potencjał rozwojowy na rynku lokalnym i za granicą Comarch S.A. (II miejsce) oraz wysoki poziom realizacji potrzeb banków przez VSoft S.A. (III miejsce).

Relację z konferencji, w tym komplet materiałów prezentowanych przez jej uczestników można znaleźć na stronie: www.aleBank.pl/ITBANK.

O IT@BANK:

IT@BANK to największa doroczna inicjatywa konferencyjna w Polsce poświęcona kwestiom
informatyki bankowej i gromadząca elitarne grono decydentów IT z banków, firm ubezpieczeniowych, SKOK-ów oraz firm technologicznych. Organizatorem konferencji jest Centrum Prawa Bankowego i Informacji, wydawca „Miesięcznika Finansowego BANK” – magazynu kadry menedżerskiej banków we współpracy z Radą Bankowości Elektronicznej oraz Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.

Konferencja IT@BANK uważana jest za jedną z najważniejszych ogólnopolskich imprez, prezentowane są na niej bowiem najnowsze technologie wykorzystywane w bankowym IT. O jej randze świadczy obecność kilkuset wybitnych ekspertów IT, naukowców oraz finansistów – głównie członków zarządów banków i innych instytucji finansowych.

2014-11-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

Piotr Rutkowski

Piotr Rutkowski

Zastępca rzecznika prasowego, mBank Piotr Rutkowski jest…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców