Nowa strona www Home Brokera to interaktywna mapa, pozwalająca na przeszukiwanie mieszkań w konkretnej okolicy, korzystając z mapy Google. Po wybraniu konkretnej nieruchomości użytkownik otrzymuje różnicę w cenie za metr kwadratowy i porównywalne oferty z okolicy.
Home Broker uruchomił nową stronę internetową umożliwiającą wyszukiwanie mieszkań za pomocą mapy. – W poszukiwaniu nieruchomości najważniejsza jest cena i lokalizacja. Te dwie cechy przewodziły nam w budowaniu nowego narzędzia do wyszukiwania mieszkań z naszej oferty. – mówi Mateusz Sikorowicz, dyrektor marketingu w Home Brokerze, odpowiedzialny za nową wyszukiwarkę. Nowa funkcjonalność nawiązuje do zachodnich trendów wiodących agencji nieruchomości.
Dodatkowo, Home Broker jako pierwsza w kraju agencja nieruchomości udostępnia użytkownikom serwisu bieżące i historyczne ceny mieszkań. Dotychczas informacje dotyczące cen transakcyjnych były przez firmę udostępniane tylko podmiotom z branży i organom państwowym. Teraz te dane (cena, metraż, lokalizacja na mapie) są dostępne dla każdego. – Cena wybranego mieszkania jest automatycznie porównana na wykresie do średniej ceny mieszkań w okolicy i innych podobnych nieruchomości. System podpowiada, czy cenę warto negocjować bo jest za wysoka, jest atrakcyjna. – tłumaczy Sikorowicz. Ceny transakcyjne odzwierciedlają faktycznie zawarte transakcje, w odróżnieniu od cen ofertowych, które podają cenę wywoławczą.
Przykład 1. Aktualne oferty i ceny sprzedanych mieszkań w okolicy.
Przykład 2. Porównanie ceny wybranego mieszkania do mieszkań w okolicy.
Ciekawostką jest to, że strona internetowa została zaplanowana i zaprojektowana in house – własny dział marketingu i wewnętrzne studio graficzne. Jedynym elementem, który został wykonany na zewnątrz firmy, były prace web developerskie (oprogramowanie strony internetowej).
Jak to działa?
W polu wyszukiwania użytkownik wpisuje obszar, w którym poszukuje nieruchomości np. miasto i ulicę, w celu wywołania wyników. Promień radaru zaznacza okolicę, w której szukamy nieruchomości i może być dowolnie przesuwany, zmniejszany i powiększany. Dodatkowo, używając filtrów można odsiać nieruchomości, którymi nie jesteśmy zainteresowani. Dla tradycjonalistów istnieje możliwość przełączenia do tradycyjnego modelu wyszukiwania, w formie listy mieszkań. W tradycyjnym widoku nadal zachowana jest funkcjonalność licząca średnie ceny ofertowe i transakcyjne oraz sugerująca podobne oferty w okolicy.
– Od dnia wprowadzenia nowej strony www liczba odwiedzających serwis wzrosła trzykrotnie z ok. 10 000 do ponad 30 000 dziennie, a odsetek nowych vs. powracających użytkowników wzrósł z 24% do 42% – podsumowuje Mateusz Sikorowicz.