W tegorocznej edycji Konkursu BANRISK – Liga Akademicka 2013/2014 – szkolenia o charakterze zawodowym dla studentów kierunków ekonomicznych, w którym wykorzystywana jest gra symulacyjna z zakresu zarządzania finansowego bankiem BANRISK – the Stanford Game wzięło udział 125 studentów podzielonych na 25 zespołów, reprezentujących w sumie 17 uczelni ekonomicznych z całego kraju.
– Zarządzanie bankiem to bardzo ciekawe doświadczenie. W sektorze bankowym występuje dużo interesujących mechanizmów. Oprócz zabawy podczas Konkursu BANRISK – Liga Akademicka 2013/2014 w naszym zespole występował aspekt rywalizacji, dzięki któremu mogłem na własnej skórze poczuć odpowiedzialność za nasz bank – powiedział Mateusz Żywicki, lider zespołu ZUT-EKON BANK z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Ekonomicznego w Szczecinie, który został jednym z laureatów Konkursu BANRISK – Liga Akademicka 2013/2014 w Lidze Zachód – Poznań. Podobne odczucia pojawiły się u Jakuba Kozłowskiego, który był liderem zwycięskiego zespołu Barings ze Szkoły Głównej Handlowej w Lidze Centrum – Warszawa. Przyznał szczerze, że zarządzanie bankiem w jego drużynie wzbudzało o wiele więcej emocji niż się tego spodziewali. Z kolei zaangażowanie w konkurs było bardzo wysokie, a im bliżej było rozstrzygnięcia wyników, tym bardziej poczucie odpowiedzialności w projekcie rosło.
Zapytaliśmy liderów zwycięskich zespołów przed jakimi wyzwaniami – ich zdaniem – stoi bankowość XXI wieku? Jakub Kozłowski przyznał, że w dobie postępującej globalizacji, jednym z największych wyzwań bankowości wydaje się być konsolidacja sektora bankowego. Z kolei sporym wyzwaniem dla europejskich banków będzie dostosowanie się do rosnących wymogów ze strony regulatorów rynku. Natomiast Mateusz Żywicki dodał, że najtrudniejsze wydaje mu się połączenie zadowolenia klientów z uzyskaniem dobrych wyników banku, zarówno na płaszczyźnie zysku, jak i płynności czy rentowności. Odnalezienie tzw. złotego środka.
Udział w konkursie skomentowała także Kinga Paszek, liderka zwycięskiego zespołu DELTA BANK z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w Lidze Południe – Kraków. Powiedziała, że dzięki tak intensywnemu szkoleniu, jakie daje gra symulacyjna BANRISK, wszyscy mogli wykorzystać wiedzę zdobytą na studiach w praktyce, jednocześnie pogłębiając ją. Przede wszystkim przekonaliśmy się jak wieloaspektowym zadaniem jest zarządzanie bankiem. Należy o tym pamiętać i mieć to na uwadze przy podejmowaniu decyzji, gdyż zarządzanie jednym obszarem wpływa na sytuację w innych. Gra BANRISK – the Stanford Game umożliwiła nam sprawdzenie się w takich obszarach jak: zarządzanie portfelem kredytów i depozytów, monitorowanie sytuacji finansowej banku, prognozowanie wskaźników finansowych oraz zysku netto, zarządzanie portfelem obligacji, analizowanie sytuacji makroekonomicznej oraz prognozowanie wysokości stóp procentowych, jak również śledzenie i ocenianie sytuacji innych banków.
Bez zastanowienia uczestnicy polecają udział w przyszłych edycjach konkursu wszystkim zainteresowanym studentom. BANRISK – Liga Akademicka to szansa na zdobycie cennej wiedzy oraz wiele godzin mile spędzonego czasu: na sesjach szkoleniowych, które inaugurują i zamykają konkurs, jak również z zespołem w trakcie podejmowania decyzji.
BANRISK – Liga Akademicka jest szkoleniem o charakterze zawodowym dla studentów kierunków ekonomicznych. Organizatorem przedsięwzięcia jest Warszawski Instytut Bankowości, jedyny w Polsce licencjonowany użytkownik wykorzystywanej w Konkursie gry symulacyjnej z zakresu zarządzania finansowego bankiem BANRISK – the Stanford Game.
Projekt realizowany jest z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Udział w Konkursie jest bezpłatny. Patronem Konkursu jest Związek Banków Polskich, a partnerami Centrum Informacji Gospodarczej oraz Biuro Informacji Kredytowej SA, które proponowało uczestnikom BANRISK – Liga Akademicka możliwość udziału w dodatkowym zadaniu.
Szczegóły związane z Konkursem można znaleźć na stronie www.szkola-ryzyka.pl i na FB www.facebook.com/BanriskLigaAkademicka
