PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaO co najczęściej pytamy ubezpieczyciela na infolinii?

O co najczęściej pytamy ubezpieczyciela na infolinii?

Ubezpieczenia 24.06.2014 (15:02)

Likwidując szkodępytamy ubezpieczycieli przede wszystkim o obowiązujące nas terminy, samochód zastępczy i wymagane dokumenty – tak wynika z analizy przeprowadzonej przez towarzystwo ubezpieczeń Gothaer.


– Przeanalizowaliśmy zagadnienia dotyczące likwidacji szkód, o które na infolinii pytali w ciągu ostatnich 12 miesięcy nasi klienci i na tej podstawie stworzyliśmy krótką listę 5 najczęstszych pytań zadawanych konsultantom. Przeważająca większość rozmów dotyczy nie zakresu posiadanej ochrony, lecz kwestii formalnych, takich jak czas na zgłoszenie szkody czy potrzebne dokumenty- mówi Magdalena Szczepańska, Dyrektor Biura Obsługi Klienta w Gothaer TU S.A. -Nasi konsultanci codziennie odbierają ok. 1100 telefonów.

Dlatego niezwykle ważna jest szybkość obsługi oraz kompletność skryptów rozmów, dzięki którym możemy szybko udzielić odpowiedzi na zadawane nam pytania. Dlatego regularnie weryfikujemy i uzupełniamy skrypty na podstawie spływających do nas pytań od klientów, a także dążymy do maksymalnego skrócenia czasu oczekiwania klienta dzwoniącego na infolinię. Średni czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem to ok. 40 sekund.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane konsultantom pytania:

Pytanie 1: Jakie terminy mnie obowiązują, gdy zgłaszam szkodę?

Terminy różnią się w zależności od ubezpieczenia, w ramach którego likwidowana będzie szkoda. Np. w przypadku obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC) nie jest wskazany konkretny czas na zgłoszenie szkody. W ustawie opisującej zasady funkcjonowania tego ubezpieczenia mówi się jedynie o konieczności niezwłocznego powiadomienia zakładu ubezpieczeń o zdarzeniu. Jednocześnie, zgodnie z zasadami kodeksu cywilnego, roszczenia z umowy ubezpieczenia przedawniają się po upływie 3 lat, więc tego terminu nie należy przekroczyć.

Natomiast terminy na zgłoszenie szkody w ubezpieczeniach dobrowolnych, a więc autocasco (AC) czy mieszkaniowych, są określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU) każdego towarzystwa (nawet w ciągu 24 godzin od powzięcia informacji o szkodzie). – Na przykład w Gothaer o szkodach osobowych w ramach polisy NNW powinniśmy zostać powiadomieni w ciągu 14 dni po wypadku. Jednocześnie może się okazać, że inny ubezpieczyciel wymaga składania wniosku najpóźniej już po 5 czy 7 dniach- zauważa Magdalena Szczepańska.

Pytanie 2: Czy i na jakich zasadach otrzymam pojazd zastępczy?

W przypadku ubezpieczeń AC możliwość otrzymania auta zastępczego uzależniona jest od tego, czy taka opcja została przez klienta wykupiona przy zawieraniu umowy. Z kolei w przypadku obowiązkowych polis OC, sprawa samochodu zastępczego jest każdorazowo analizowana przez ubezpieczyciela pod kątem celowości i zasadności skorzystania przez poszkodowanego z pojazdu zastępczego. Brane są pod uwagę brane m.in. takie kryteria, jak to: czy klient dysponuje innym pojazdem, częstotliwość korzystania z pojazdu itd. Jeśli spełnione są kryteria zasadności i celowości, wówczas ubezpieczyciel refunduje poniesiony koszt za uzasadniony okres wynajmu pojazdu zastępczego.

Pytanie 3: Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia szkody?

Do każdego rodzaju ubezpieczenia dedykowane są osobne formularze, które można wypełnić na stronie internetowej towarzystwa ubezpieczeniowego lub dzwoniąc na infolinię. Do wypełnionego kwestionariusza należy dołączyć dokumenty, które pozwolą zidentyfikować właściciela polisy oraz zakres szkody. W zależności od rodzaju zdarzenia mogą to być m.in. skany lub kserokopie dowodu osobistego właściciela mienia (np. samochodu czy mieszkania), dowodu rejestracyjnego, posiadanej polisy, spis poniesionych strat, zgłoszenie sprawy na policji, numer rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania, a także dokumentacja medyczna czy wypełnione na miejscu wypadku „Oświadczenie o zdarzeniu drogowym” wraz z numerem telefonu do sprawcy który pomoże w ustaleniu przebiegu zdarzenia. Warto także pamiętać, że ubezpieczyciel może poprosić o inne dokumenty w zależności od rodzaju lub specyfiki szkody.

Pytanie 4: Kto powinien zgłosić szkodę i kto może to zrobić?

Posiadacz polisy nie jest jedyną osobą, która może zgłosić szkodę ubezpieczycielowi. Może to zrobić każda osoba, która posiada dane dotyczące zgłaszanego zdarzenia, a więc m.in. nr polisy, w ramach której szkoda będzie likwidowana. Oczywiście wyłączne prawo do otrzymania rekompensaty ma poszkodowany w wyniku ubezpieczonego zdarzenia lub osoba pisemnie przez niego upoważniona.

Pytanie 5: Czy potrzebne jest potwierdzenie zgłoszenia na policji?

W sytuacji kiedy prawdopodobną przyczyną szkody jest popełnienie przestępstwa (kradzież z włamaniem, dewastacja, podpalenie itp.), w procesie jej likwidacji będzie potrzebne potwierdzenie, że zdarzenie zostało zgłoszone na policję. W związku z tym przedstawiciel ubezpieczyciela poprosi o dokument który potwierdzi ten fakt – może to być potwierdzenie zgłoszenia, informacja o wszczęciu dochodzenia, postanowienie o jego zakończeniu lub inny dokument wydany przez policję lub prokuraturę.

Źródło: Gothaer TU S.A.

2014-06-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców