PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościOpen House – strategia szybkiej sprzedaży nieruchomości

Open House – strategia szybkiej sprzedaży nieruchomości

Nieruchomości 24.06.2014 (11:47)

Open House to narzędzie sprzedaży, które jako jedne z nielicznych wzmacnia wizerunek oferty zaprezentowanej w internecie i gwarantuje szybką sprzedaż. Kupujący chcą znaleźć miejsce dla siebie – na neutralnym gruncie, który da im możliwość urządzenia się po swojemu. Ludzie nie chcą wchodzić „w czyjeś buty”- wolą swoje, własne.


Od dłuższego czasu sytuacja na rynku nieruchomości jest trudna. Mieszkania czy domy nie sprzedają się tak chętnie, jak kiedyś. Wysoka podaż sprawia, że kupujący przebierają wśród ofert, jak w ulęgałkach, a sprzedający zdaje się nie dostrzegają potrzeby zmian dotychczasowych działań marketingowych.

Pomimo rozwoju nowych technologii czy pojawienia się niestandardowych możliwości zwiększania potencjału ofert niewiele się zmieniło jeśli chodzi o poziom prezentacji nieruchomości. I to zarówno kiedy mówimy o Internecie, jak i prezentacjach na żywo.

Obraz jaki widzą kupujący to niechlujne, zagracone, nieprzygotowane wnętrza, które częściej zniechęcają do dalszych poszukiwań niż przybliżają do wymarzonego M. Jeszcze gorzej, kiedy przychodząc na kolejną nieruchomość, zmęczeni pościgiem za wyjątkową okazją po raz kolejny słyszą historię życia właścicieli czy poznają szereg wypadków, które miały miejsce w danej nieruchomości. Tylko czy oni tego potrzebują? Otóż nie!

–Kupujący chcą znaleźć miejsce dla siebie – na neutralnym gruncie, który da im możliwość urządzenia się po swojemu. Ludzie nie chcą wchodzić „w czyjeś buty”- wolą swoje, własne. Do spełniania marzeń wystarczy im własna przestrzeń i swoboda – mówi Katarzyna Wiśniewska, Home Stager, freedom nieruchomości.

Co zrobić, aby zwrócić uwagę klienta właśnie na nasze ogłoszenie?

Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym nasza nieruchomość stanie się wymarzoną dla kupującego. Jakie to narzędzia? Analiza cenowa, strategia sprzedaży, pozycjonowanie, sesja fotograficzna, home staging. Wymienione narzędzia mogą budzić mniejsze, bądź większe emocje. Wszystko zależy zapewne od naszych doświadczeń i kompetencji. Wśród tej listy jest jednak coś, co gwarantuje sukces szybkiej sprzedaży. I to bez względu, co byśmy na temat tego narzędzia nie sądzili. Ono jest po prostu skuteczne.

Typowa sytuacja sprzedaży

Najgorszą rzeczą jaką możemy zrobić, to przygotować ogłoszenie perełkę – a klienta przyjąć na brudnym, nieposprzątanym mieszkaniu i przywitać go zapachem prosto z kuchni. Praktyka pośrednika nieruchomości przekazuje nieocenioną prawdę. Kupujący lubią zaskakiwać – dzwonić z informacją, iż właśnie stoją przed budynkiem i chętnie by obejrzeli nasze mieszkanie. A my właśnie planowaliśmy wziąć prysznic i nie mamy ochoty przyjmować niezapowiedzianych gości.

-Dlatego świetnym rozwiązaniem jest OPEN HOUSE. Czyli dom otwarty, dzień otwarty – niekiedy określany też jako drzwi otwarte nieruchomości dla kupujących. Narzędzie sprzedaży, które jako jedne z nielicznych wzmacnia wizerunek oferty zaprezentowanej w internecie – dodaje Wiśniewska.

Co to jest Open House?

To dzień pokazowy nieruchomości. Zaplanowany z przynajmniej tygodniowym wyprzedzeniem, odpowiednio wypromowany i perfekcyjnie zorganizowany. W jaki sposób?

Po pierwsze, oferta której przedmiotem będzie open house powinna zostać ciekawie zaprezentowana w Internecie wraz z odpowiednią informacją. Z ogłoszenia powinno jasno wynikać, że prezentacje odbywają się w systemie dni otwartych. Powinien również zostać podany ich termin oraz godzina, a także planowany zakres takiego spotkania.

Po drugie, nieruchomość musi być zaaranżowana praktycznie tak, jak na zdjęciach. Home Staging, lecz z naciskiem na grę zmysłów. Przede wszystkim zapach, który najmocniej oddziałuje na nasze emocje. Aromatyczna woń pieczywa, kawy czy lekkiej wanilii ma pobudzić nasze zmysły i pozytywne skojarzenia. Ważnym elementem takich prezentacji jest z jednej strony prowadzenie kupującego po nieruchomości – z drugiej pozwalanie na swobodne jej poznawanie.

Po trzecie, open house należy zorganizować tak, aby w tym samym czasie nieruchomość oglądało co najmniej czterech klientów, z których przynajmniej dwóch złoży ofertę zakupu. Bez takich deklaracji całe przedsięwzięcie nie ma większego sensu.

Moda na open house przyszła ze Stanów Zjednoczonych, gdzie od wielu lat jest wykorzystywana przy sprzedaży nieruchomości przez amerykańskich pośredników.

-W Open House przeważnie organizujemy na życzenie klienta. Z własnego doświadczenia polecam, aby to robić najczęściej, jak to jest możliwe. Po pierwsze, mój klient jest zadowolony, ponieważ otrzymuje niestandardowe działanie. Po drugie, jest to wspaniały sposób na pozyskanie nowych klientów, tych sprzedających i kupujących. I po trzecie świetny czas na bezpośrednieobcowanie z potencjalnymi nabywcami, słuchanie ich sugestii i doświadczeń. To bezcenne – mówi Danuta Hansen Real Estate Broker w Realty Executives Elite.

Praktycznie

–Według analiz jakie prowadzimy w naszym biurze, nieruchomości na których organizuje się dni pokazowe sprzedają się średnio w czasie 25 dni od ogłoszenia oferty – ocenia Katarzyna Wiśniewska Home Stager w biurze freedom.

Za przykład może posłużyć ta oto oferta. Mieszkanie było przez miesiące samodzielnie sprzedawane przez właścicieli. Efekt? Na początku zero odzewu, a później pielgrzymki chętnych, które nigdy nie skończyły się złożeniem oferty. Po pewnym czasie oferta trafiła do naszego biura nieruchomości. Przygotowaliśmy ją do sprzedaży według naszych standardów. Zadbaliśmy o odpowiednią promocję i zorganizowaliśmy Dni Pokazowe. Efekt Pierwszy Dzień, pierwszy klient, rzeczowa rozmowa i transakcja. Nawet nie w tydzień od ukazania się ogłoszenia.

Jaki wniosek?

Nie trzeba marnować czasu, nie trzeba się stresować. Jeśli klientowi zależy na naszej nieruchomości zaczeka dzień czy dwa, uszanuje nasz czas, naszą prywatność i umówi się na wskazany termin. Takich osób może być kilka, a my przygotowujemy naszą nieruchomość tylko raz. –Jeśli strategia sprzedaży jest dobrze opracowana, prezentacje są prowadzone przez profesjonalistę to dzień otwarty może być pierwszym i jedynym dniem pokazowym naszej nieruchomości zakończonym transakcją – Katarzyna Wiśniewska, freedom nieruchomości.

2014-06-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców