PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBNP Paribas Bank PolskaKanapiszcze, szafiszcze i auciszcze w nowej kampanii reklamowej banku BNP Paribas
BNP Paribas

BNP Paribas

BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym z siedzibą w Warszawie. Powstał w wyniku fuzji Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bnp-paribas-bank-polska

Kanapiszcze, szafiszcze i auciszcze w nowej kampanii reklamowej banku BNP Paribas

BNP Paribas Bank Polska 25.02.2014 (14:22)
BNP Paribas

Kanapiszcze, szafiszcze i auciszcze to główni bohaterowie najnowszej kampanii reklamowej banku BNP Paribas promującej kredyt gotówkowy, samochodowy oraz iGotówkę, czyli kredyt całkowicie online. Bank komunikuje w kampanii, że teraz dzięki ofercie z gwarancją najniższego całkowitego kosztu kredytu klienci mogą mieć więcej, a każdy ich plan może się ziścić.


Kampania „Każdy plan się ziszcza” ruszyła 24 lutego i będzie widoczna na antenie największych stacji telewizyjnych. Kreacje pojawią się zarówno w kanałach ogólnopolskich (TVP1, TVP2, TVN), jak i w kanałach tematycznych (np. Polsat Cafe, TV4, TVN Style, TVN Turbo, Canal+ czy BBC Knowledge). Bank obecny będzie również bardzo mocno w sieci na największych portalach internetowych, takich jak Onet, Interia czy Wirtualna Polska.

Bank promuje w swojej kampanii wiosenną ofertę kredytów gotówkowego i samochodowego z gwarancją najniższego całkowitego kosztu kredytu, oraz po raz pierwszy w telewizji ofertę iGotówki – kredytu dostępnego całkowicie online. Do zakomunikowania oferty bank wykorzystuje język, który mówi o korzyściach, jakie klient ma dzięki kredytom w BNP Paribas – lepsze, większe rzeczy i bardziej komfortowe życie.

–Ta kampania jest inna niż poprzednie. Inna również od tego, co proponuje rynek. Mówimy
o całkowitym koszcie kredytu,
a nie tylko o elementach składowych kosztu. Z przeprowadzonych przez nas badań wiemy, że klienci właśnie tego oczekują od banków. Rozumiemy to i dlategochcemy komunikować się z nimi w sposób transparentny. To właśnie pozwala klientowi na rzetelne i wiarygodne porównanie ofert – mówi Dorota Haller, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej, Korporacyjnej i PR w BNP Paribas Banku Polska. – Aby zakomunikować w atrakcyjny sposób naszą ofertę kredytową i wyróżnić się na rynku, stworzyliśmy kampanię, w której mówimy, że dzięki naszemu kredytowi klient otrzymuje więcej,
a każdy jego plan może się ziścić. Zwykła kanapa może być kanapiszczem, a szafa szafiszczem. Ten język na pewno zwróci uwagę i będzie wzbudzał różne emocje, ale taka właśnie powinna być dobra reklama
– podkreśla Dorota Haller.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat można było zaobserwować bardzo szybkie i radykalne zmiany w reklamach produktów bankowych, a szczególnie w języku reklam.

– Najnowsza kampania reklamowa banku BNP Paribas wpisuje się bardzo dobrze w tendencję panującą aktualnie w promocji produktów bankowych. Reklama kreatywnie wykorzystuje środki językowe, które wprowadzają element humorystyczny, co sprawia, że przekaz staje się bardziej emocjonalny, a dzięki temu bardziej zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy i łatwiejszy do zapamiętania – mówi dr hab. Magdalena Zawisławska, językoznawca z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. – Również przemyślanym zabiegiem jest wykorzystanie
w przekazie reklamowym języka potocznego. Bohaterka reklamy, oprowadzając przyjaciółkę po mieszkaniu, używa takich form, jak szafiszcza, ekraniszcze, kanapiszcza. Jak wiadomo, nagromadzenie zdrobnień lub zgrubień w komunikacie systemowo niesie w sobie duży ładunek emocjonalny
– dodaje Magdalena Zawisławska.

Warto podkreślić, że wykorzystane w reklamie neologizmy są zbudowane zgodnie z zasadami języka polskiego. Zastosowana cząstka –iszcze służy do tworzenia tzw. zgrubień, które oznaczają coś bardzo dużego. Według Magdaleny Zawisławskiej wykorzystanie tego rodzaju zgrubień sprawia, że przedmioty przedstawione są jako większe, a zatem lepsze i cenniejsze od „zwykłych” szafek, ekranu i kanap. Co za tym idzie – kredyt, za który te bardziej wartościowe przedmioty można było kupić, również zaczyna być postrzegany jako dużo atrakcyjniejszy.

– Język finansów jako język specjalistyczny jest za trudny w odbiorze i zbyt hermetyczny dla przeciętnego człowieka. Użycie go w reklamie raczej zniechęciłoby potencjalnych klientów. Zatem nadawca, zamiast posługiwać się skomplikowanym żargonem, zaczyna mówić językiem zwykłego odbiorcy – językiem prostym i zrozumiałym. Taki zabieg pozytywnie wpływa na naturalność
i jasność przekazu reklamowego
– wyjaśnia Magdalena Zawisławska.

Nieprzypadkowy jest również wybór czasownika ziszczać,który oznacza spełnianie, urzeczywistnianie i realizowanie planów. To właśnie jest główny przekaz kampanii – dzięki kredytom w BNP Paribas ziszczają się plany klientów.

Kreacje do kampanii stworzyła agencja reklamowa Lowe Warsaw. Za zakup mediów odpowiada Havas Media, natomiast za działania w Internecie Sales&More. Spoty wyreżyserował team Konqubinat.

2014-02-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców