PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościŚwiatowy lider rynku digital finance doceniony też w Polsce

Światowy lider rynku digital finance doceniony też w Polsce

Wiadomości 05.02.2014 (14:37)

Jeden z największych serwisów pożyczkowych na świecie oraz lider w sektorzedigital finance, wonga.com, zbadał satysfakcję swoich klientów na polskim rynku. Z raportu Millward Brown wynika, iż 92 proc klientów serwisu poleciłaby go znajomym. Badanie ujawniło także, że klienci dużo lepiej oceniają korzystanie z platformy pożyczkowej Wonga niż z platform banków, w których mają rachunek. Usługa oferowana przez wonga.com jest dla polskich konsumentów łatwiejsza w użyciu, a komunikacja oferty bardziej przejrzysta.

Wonga.com jako lider sektora digital financena świecie zwraca szczególną uwagę na intuicyjność platformy pożyczek online. Ankietowani wyrazili opinię, że serwis jest odpowiednio bardzo łatwy (70 proc.) bądź łatwy (23 proc.) w użyciu. Tworząc swój produkt w 2007 roku, brytyjska Wonga dostrzegła, że klienci oczekują szybkiego i sprawnego serwisu, który spełni wymagania współczesnego klienta. Na stronie wonga.com konsument znajdzie niezbędne informacje bardzo szybko. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych rozwiązań jak np. popularne „suwaki kredytowe”, ponad 90 proc. badanych jest zadowolona z przejrzystego sposobu, w jakim firma komunikuje swoją ofertę.

Prostota kluczem do sukcesu

Nowoczesna platforma wspiera użytkownika w procesie finalizacji pożyczki, która
w 15 minut po weryfikacji wnioskodawcy znajduje się na jego koncie. Klient od początku wie, jakie będą koszty pożyczki i w jakim czasie będzie musiał ją spłacić – dzięki suwakom sam wybiera kwotę i dogodny dla siebie termin spłaty. Takie rozwiązanie doceniło aż 85 proc. badanych, którzy deklarują, że byli świadomi wszystkich kosztów pożyczki. – Serwis wonga.com jest tak skonstruowany, aby wspierać zasadę maksymalnej przejrzystości. Na każdym etapie procesu pożyczania na naszej stronie klient wie, co się wydarzy –komentuje Marcin Borowiecki,dyrektor zarządzający wonga.com w Polsce.

Algorytm wonga.com

Wonga.com w odróżnieniu do tradycyjnych instytucji finansowych zastosowała
w pełni zautomatyzowany proces przyznawania pożyczki. Wprowadzono nowatorskie rozwiązanie, którym jest unikatowy algorytm oceny ryzyka kredytowego. Program umożliwia błyskawiczną analizę do 8 tys. punktów danych, pochodzących z wielu źródeł, począwszy od informacji przekazanych przez klienta, na danych pochodzących z biur informacji gospodarczej oraz Biurze Informacji Kredytowej skończywszy. Algorytm wonga.com był wielokrotnie nagradzany na międzynarodowych konkursach takich jak TechCrunch Europas, Guardian Tech Media Invest czy Webby Awards. To właśnie szybkość i wygoda w korzystaniu z usługi, jaką zapewniają rozwiązania informatyczne wprowadzone przez firmę, sprawiają, że klienci wonga.com są zadowoleni z korzystania z uslugi bardziej niż z banków, w których mają rachunek.

Wonga.com vs banki

W przypadku wielu banków procedura przyznawania kredytu jest oparta o kontakt z przedstawicielem instytucji który odpowie na zapytanie klienta. Dlatego Millward Brown zapytał konsumentów, jak na tle usługi bazującej na pełnej automatyzacji jak ta oferowana przez Wonga, wypadają banki. Użytkownicy porównali łatwość w korzystaniu z usług banków, w których mają rachunek, z wonga.com. 70 proc. klientów ocenia korzystanie z Wonga jako bardzo łatwe, a 23 proc. jako łatwe. Dla porównania ocena ta dla banków to odpowiednio 27 proc. i 35 proc. Podobna zależność zachodzi w przypadku oceny przejrzystości komunikacji banków a wonga.com. Zapytani o to, jak dobrze ich zdaniem dana firma przekazuje informacje o swojej ofercie, 65 proc. klientów deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona z banków, a aż 93 proc.z wonga.com.

Kto jest klientem wonga.com

Klientami wonga.com są przede wszystkim ludzie młodzi, swobodnie i świadomie korzystający z internetu. 92% z nich ma dostęp do innych form finansowania – np. ponad połowa (52 proc.) z nich posiada kartę kredytową, a 50 proc. ankietowanych posiada zdolność kredytową do zaciągnięcia pożyczki w banku. 41 proc. respondentów posiada limit kredytowy na bieżącym rachunku.

Badanie zostało zrealizowane w listopadzie 2013 na grupie 511 klientów wonga.com w Polsce przez firmę Millward Brown. 

wonga.com

2014-02-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców