Trzeci największy bank w Polsce zmaga się z awarią. Klienci nie są w stanie wysyłać przelewów z rachunków firmowych. To nie są pierwsze problemy z bankowością elektroniczną w BZ WBK.
Problem jest poważny – posiadacze firmowych kont nie są w stanie złożyć zlecenia przelewu poprzez system bankowości elektronicznej. Przez to przedsiębiorcy nie są w stanie regulować swoich zobowiązań, a wielu z nich daje wyraz swojego niezadowolenia w sieci. Na facebookowym profilu banku klienci piszą: „KNF powinna się Wami zająć!! Od 3 dni nie możemy zlecić firmowych przelewów za pośrednictwem panelu internetowego, wstyd i żenada!”, „Jak mam się tłumaczyć ludziom, że nie przelałam im pieniędzy?”.
Obecny problem dotyczy jedynie przedsiębiorców, jednak ostatnie zmiany na stronie internetowej BZ WBK przeszkodziły wszystkim klientom w korzystaniu z serwisu. Użytkownicy facebooka skarżą się na błędy w aplikacji mobilnej banku, niektórzy nie otrzymują SMS-kodów, inni w ogóle nie mogli wejść na stronę internetową banku. Obecnie próbujemy dowiedzieć się od przedstawicieli banku co jest powodem awarii i kiedy usterka zostanie usunięta.
Nie są to pierwsze awarie systemów internetowych Banku Zachodniego. Problemy z serwisami transakcyjnymi miały już miejsce na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Klienci są oburzeni tym, że bank wydaje pieniądze na głośne kampanie reklamowe a nie jest w stanie zadbać o prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych.
Marcin Lekki
Bankier.pl