PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNajlepsze metody poszukiwania pracy

Najlepsze metody poszukiwania pracy

Wiadomości 08.10.2013 (14:14)

Własna sieć kontaktów oraz współpraca z profesjonalnymi firmami rekrutacyjnymi to najbardziej efektywne sposoby poszukiwania pracy w sektorze finansowym w Polsce według respondentów badania Michael Page. Co zaskakujące – media społecznościowe, takie jak Facebook czy LinkedIn, zostały uznane przez respondentów za jedną z dwóch najmniej skutecznych metod.

Wyniki Globalnego Barometru Zatrudnienia 2013 Michael Page przeprowadzonego na grupie 3800 pracowników sektora finansowego wskazują, że współpraca z profesjonalnymi firmami rekrutacyjnymi jest najbardziej efektywą i popularną metodą poszukiwania pracy na świecie. Taką opinię wyraziili badani pracownicy z regionu Azji i Pacyfiku (59%), z Ameryki Łacińskiej (54%), z Bliskiego Wschodu i Afryki (51%), z Europy (49%) oraz z Ameryki Północnej (45%). Ich zdaniem wysłanie aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie firmy rekrutacyjnej jest 5 razy bardziej skuteczne niż przesłanie CV bezpośrednio do pracodawcy. W Polsce współpraca z firmami rekrutacynymi znalazła się na drugim miejscu rankingu tuż za networkingiem.

Poszukiwanie pracy poprzez własną sieć kontaktów biznesowych i towarzyskich, czyli networking, to najbardziej skuteczny sposób znalezienia pracodawcy w naszym kraju. Takiej odpowiedzi udzieliło 41% osób badanych przez Michael Page w Polsce. Metoda ta zyskała najwięcej głosów poparcia, bo aż 51%, w Ameryce Północnej, gdzie podobnie jak w naszym kraju została uznana za najlepszą. W ogólnym, światowym zestawieniu, networking znalazł się jednak na drugim miejscu i został określony przez respondentów jako 3 razy bardziej efektywny niż aplikowanie do pracodawcy. Głosy oddane na ten sposób poszukiwania zatrudnienia rozkładały się następująco: 44% – Azja i Pacyfik, 46% Bliski Wschód i Afryka, 48% Ameryka Łacińska, 49% – Europa.

„Równoczesne wykorzystanie tych dwóch kanałów, a więc współpraca z firmą rekrutacyjną oraz networking dają zdaniem kandydatów z sektora finansowego największe szanse na znalezienie zatrudnienia. To ważna wiadomość dla pracodawców, która pokazuje, jak dotrzeć do największego grona osób poszukujących pracy, aby znaleźć i zatrudnić te najbardziej utalentowane” mówi Agnieszka Kulikowska, Managing Consultant Banking & Financial Services w Michael Page.

W pierwszej trójce najefektywniejszych metod poszukiwania pracy znalazły się także internetowe portale pracy, takie jak np. popularny w Polsce Pracuj.pl. Przeszukiwanie ogłoszeń rekrutacyjnych w sieci wskazało 45% respondentów z Europy oraz 35% z Polski. Badani określili ten sposób jako 2 razy bardziej skuteczny niż aplikowanie bezpośrednio do pracodawcy, które to z kolei znalazło się na 4. z sześciu miejsc rankingu.

O ile ogłoszenia rekrutacyjne w Internecie można śmiało nazwać popularnym kanałem poszukiwania pracy, o tyle ogłoszenia prasowe zostały określone przez badanych jako najmniej skuteczna metoda w obecnych czasach. Tym samym Globalny Barometr Zatrudnienia 2013 Michael Page potwierdził obserwowany na całym świecie trend odchodzenia od mediów drukowanych na rzecz wirtualnych.

Co ciekawe, nie wszystkie kanały internetowe zostały uznane za efektywne w poszukiwaniu zatrudnienia. Pomimo stale rosnącej popularności mediów społecznościowych, zarówno w sferze prywatnej jak i biznesowej, respondenci Michael Page określili je jako 4 razy mniej efektywne niż wysłanie CV bezpośrednio do pracodawcy. Za poszukiwaniem pracy poprzez Facebook, LinkedIn czy Twitter opowiedziało się jedynie 11% badanych z Azji i Pacyfiku, 14% z Ameryki Łacińskiej, 15% z Europy, 17% z krajów Bliskiego Wschodu i Afryki oraz 18%, najwięcej, z Ameryki Północnej. Ponad połowa respondentów z Polski uznała ten kanał za jeden z dwóch najmniej skutecznych.

Badani przez Michael Page pracownicy sektora finansowego na świecie uważają, że aktywne poszukiwanie zatrudnienia poprzez media społecznościowe, nawet te specjalizujące się w kontaktach biznesowych, nie jest skuteczne. Pomimo że 58% z nich posiada konto i jest aktywnych w LinkedIn, tylko 33% używa tego kanału do poszukiwania pracy. 1/4 twierdzi, że wykorzystuje LinkedIn w kontaktach biznesowych, ale tylko tych nie związanych z rekrutacją.

Jeszcze większa liczba badanych przez Michael Page nie utożsamia Facebooka z miejscem odpowiednim do poszukiwania pracy. Serwis ten używają oni w celach prywatnych, takich jak utrzymywanie kontaktu z rodziną i przyjaciółmi (71% głosów). Co więcej, 75% badanych na świecie wręcz nie chce otrzymywać ofert pracy za pośrednictwem tego serwisu. Z drugiej strony, 25% respondentów posiadających konto na Facebooku jest zainteresowanych używaniem go w celu kontaktowania się z rekruterami, a 28% byłoby zainteresowane ogłoszeniami rekrutacyjnymi pojawiającymi się w tym serwisie.

Media społecznościowe pozostają istotnym narzędziem wykorzystywanym przez rekruterów w dotarciu do pasywnych kandydatów. Natomiast w przypadku aktywnego poszukiwania pracy plasują się dużo poniżej najbardziej popularnego networkingu czy kontaktu z rekruterem. By zwiększyć efektywność procesu pozyskiwania talentów, pracodawcy mogą stosować ten kanał komunikacji z potencjalnymi kandydtami jako uzupełnienie metod bardziej tradycyjnychkomentuje Agnieszka Kulikowska z Michael Page.

Wyniki Globalnego Barometru Zatrudnienia 2013 Michael Page są ważne zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Tym pierwszym wskazują jakie metody w danym regionie świata dają najlepsze efekty w poszukiwaniu pracy. Tym drugim, że należy stosować wielokanałowe metody rekrutacyjne w celu zmaksymalizowania efektywności w poszukiwaniu talentów. Jak się okazuje redukcja wydatków na rekrutację powoduje utratę większości szans na znalezienie i zatrudnienie najbardziej utalentowanych ludzi.

Globalny Barometr Zatrudnienia 2013 został zrealizowany przez firmę Michael Page, międzynarodowego lidera w dziedzinie rekrutacji, na grupie około 3800 specjalistów, managerów i dyrektorów sektora bankowego i usług finansowych z 47 krajów świata.

Ponad 2000 odpowiedzi na pytania zawarte w Barometrze napłynęło od przedstawicieli sektora z Europy, wśród nich 220 z Polski.

Michael Page

2013-10-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

Piotr Rutkowski

Piotr Rutkowski

Zastępca rzecznika prasowego, mBank Piotr Rutkowski jest…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców