PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUniversal Commerce kształtuje zachowania zakupowe konsumentów

Universal Commerce kształtuje zachowania zakupowe konsumentów

Wiadomości 24.07.2013 (11:17)

Co zwiększa sprzedaż i daje największą radość z zakupów? Moment, kiedy udało nam się uzyskać najlepszą ofertę cenową na preferowany produkt. Dlatego, jak wynika z naszych badań, ponad jedna trzecia Polaków regularnie korzysta z promocji i kuponów rabatowych (źródło: First Data, Global Consumer UCommerce Report, kwiecień 2013).

Dzisiaj, w dobie Universal Commerce mamy niezliczoną ilość informacji na wyciągnięcie ręki – w każdej chwili, 24 godziny na dobę. Polacy, tak jak konsumenci na całym świecie, chcą spersonalizowanych ofert i prostych rozwiązań, inaczej średnio połowa z nich bez żalu wybierze inną firmę. Czy popularyzacja smartfonów i używania aplikacji mobilnych zmniejsza naszą lojalność konsumencką?

Oferta ważniejsza niż firma

Styl życia oparty na smartfonach i byciu online zawsze i wszędzie niesie ze sobą ciekawy skutek – konsumenci są coraz mniej przywiązani do konkretnych marek, a coraz częściej rozpatrują atrakcyjność oferty. Według badań First Data ponad połowa polskich konsumentów decyduje się na zakupy w sklepach, które oferują codzienne promocje (55%) lub programy lojalnościowe/zniżkowe, a 41% wybiera te sklepy, które oferują kupony rabatowe (jak np. McDonalds).

Dzięki nieprzerwanemu dostępowi do informacji jesteśmy dziś bardziej skłonni wybrać tego dostawcę, który zaoferuje nam produkt zgodny z naszymi potrzebami, niezależenie od marki jaką reprezentuje i stażu na rynku. Dlatego aż 50% konsumentów jest skłonnych zrezygnować z dotychczas używanego produktu na rzecz nowości pojawiającej się dopiero na rynku (źródło: Nielsen, Global Survey of Consumer Confidence and Spending Intentions, 2012). W dodatku oczekujemy, że elastyczność i wygoda, jaką dają nam smartfony wpłynie na sposób konstruowania ofert i bardziej indywidualne podejście do klienta.

Klient chce, by sprzedawca wyprzedzał jego potrzeby

Universal Commerce sprawia, że wzrasta znaczenie strategii mobilnych, dzięki którym firmy zbliżają się do klienta i dają mu poczucie wyjątkowości. Budowanie lojalności klienta jest znacznie trudniejsze niż jeszcze 5 czy 10 lat temu. Można jednak podać wzorcowe przykłady takich działań.

Jak firmy adaptują się do UCommerce

Znana brytyjska sieć sklepów ASDA wprowadziła kilka rodzajów kart podarunkowych obsługiwanych przez system First Data z dodatkowymi, nie stosowanymi wcześniej funkcjami. Nowe karty dają możliwość gromadzenia i łączenia różnych zniżek, bonusów oraz punktów lojalnościowych. Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość doładowywania zarówno w sklepie jak i online, a zgromadzone na nich środki są dostępne do wykorzystania od zaraz. W efekcie sieć zwiększyła sprzedaż o 12%.

Podobnie angażuje klientów amerykańska firma Forsquare, która dostarcza rozwiązania oparte o geolokalizację. W zeszłym roku otworzyła ona platformę dla sprzedawców dostępną na urządzeniach mobilnych. Dzięki niej konsumenci i firmy otrzymali dostęp do trzech kluczowych obszarów: bieżące recenzje i opinie od milionów klientów, mobilny kanał komunikacji (możliwość przesłania konsumentom zniżek czy alertów) oraz narzędzie, która pozwala profilować ofertę w oparciu o zwyczaje klienta, jego opinie i sklepy, które wybiera. W ciągu roku do platformy przyłączyło się 250 tysięcy firm (źródło: http://blog.foursquare.com).

Terminale POS nie tylko dla płatności

Smartfony pozwoliły nam wyjść daleko poza klasyczny schemat akceptacji płatności, niedługo nazwę POS będziemy rozwijać jako point-of-service, a nie jak dotychczas point-of-sale. Terminal będzie oferował dodatkowe usługi o wartości dodanej, niezależnie czy klient przyjdzie zapłacić, skorzystać z kuponu rabatowego czy lojalnościowego. Stały klient może liczyć na specjalną atencję ze strony obsługi i dodatkowe kupony. Tak działa na przykład Erply, estońska aplikacja płatnicza na iPady, która po wejściu klienta do sklepu poinformuje o tym sprzedawcę, wyświetlając profil kupującego na ekranie urządzenia. Jest to rozwiązanie nie tylko ułatwiające dopasowanie oferty do potrzeb każdego klienta ale także ułatwiające autoryzację płatności. Wedłu doniesień z rynku aplikacja szybko się rozwija, z jej usług korzysta już 115 tysięcy sklepów (Techcrunch).

Strategia mobilna to podstawa

Posiadanie strategii mobilnej jest niezbędne w dobie UCommerce. Tymczasem według amerykańskiego magazynu Chain Store tylko jeden na dziesięciu sprzedawców poświęca czas na jej stworzenie. Ci, którzy jako pierwsi stworzą dedykowane rozwiązanie mobilne, umożliwiające konsumentom zarządzanie finansami w każdym miejscu i czasie, zyskają ogromną przewagę konkurencyjną. Konieczne jest do tego uproszczenie sposobu w jaki przyjmujemy i przekazujemy informacje i środki – niemal połowa konsumentów natychmiast porzuca narzędzia, które wydają im się zbyt skomplikowane. Technologia musi nieść ze sobą wartość dodaną i ułatwić współpracę między wszystkimi stronami transakcji. Na razie udaje się to nielicznym.

Klient wygrywa

UCommerce niesie ze sobą nowe możliwości dla wszystkich graczy na rynku. Dostawcy rozwiązań płatniczych mają możliwość wyjścia poza granice transakcji – mogą przed zakupem wpływać na decyzje klienta, a po dokonanej transakcji nagrodzić go. Sprzedawcy mogą zamienić POS-y w kompleksowe narzędzia wymiany informacji między różnymi sklepami i klientami. Konsumenci natomiast mogą pewność, że wraz z wprowadzeniem tych zmian zawsze otrzymywać będą najlepsze oferty dostosowane do ich indywidualnych potrzeb i w całym systemie to oni będą największymi beneficjentami.

2013-07-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców