PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościSpecjaliści ds. IT: więcej merytoryki, a mniej splendoru w komunikacji

Specjaliści ds. IT: więcej merytoryki, a mniej splendoru w komunikacji

Wiadomości 09.04.2013 (08:31)

Kameralne spotkania branżowe, artykuły przekrojowe oraz informacje na forach internetowych to czynniki mające wpływ na opinie i decyzje zakupowe specjalistów ds. IT w polskich firmach.

Z badania „Efektywność narzędzi i kanałów komunikacyjnych w branży IT” zrealizowanego przez agencję ITBC Communication i firmę badawczą KB Pretendent wynika, że kluczowym elementem w skutecznym dotarciu do specjalistów IT w przedsiębiorstwach jest jakość przekazu. W komunikacji z producentami rozwiązań informatycznych oczekują oni przede wszystkim konkretnych danych oraz użytecznych informacji, które będą miały realne przełożenie na codzienne funkcjonowanie i rozwój firmy.

Zdaniem większości respondentów to właśnie warstwa merytoryczna decyduje o ich obecności na wydarzeniach organizowanych przez dostawców. 50 proc. specjalistów ds. IT uzależnia swój udział w danym spotkaniu od prezentowanych rozwiązań, 41 proc. od programu, a co trzecia osoba kieruje się występującymi prelegentami. Ponadto specjaliści IT nie przepadają za dużymi konferencjami. Aż 48 proc. preferuje kameralne spotkania do 30 osób.

„Według respondentów warunkiem udanego spotkania branżowego jest dostęp do praktycznych i użytecznych informacji, które dają możliwość poszerzenia wiedzy. Jednak – jak pokazuje nasze badanie – często to właśnie oprawa i atrakcje znajdują się w centrum uwagi specjalistów od marketingu. W porównaniu ze specjalistami IT, osoby odpowiedzialne za marketing aż trzykrotnie częściej wskazywały na tę odpowiedź” – tłumaczy Beata Lewandowska, Dyrektor Zespołu Nowych Technologii ITBC Communication.

Respondenci uważają za równie istotny sposób zaproszenia na wydarzenie. Przedstawiciele firm preferują zaproszenie w formie bezpośrednich emaili (71 proc.). Nie sprawdzają się natomiast bezimienne wiadomości zbiorcze, jak newslettery firmowe (6 proc.) czy e-mailingi realizowane przez podmioty zewnętrzne (4 proc).

„Personalizacja dokumentów to aktualnie proces zaniedbywany przez specjalistów ds. marketingu. Chociaż platformy i aplikacje e-mailingowe znacznie podnoszą wydajność i tempo pracy, to negatywnie odbijają się na jakości. Wyniki badania dowodzą, że nie zawsze masowe działanie jest wartościowe” – mówi Michał Kamiński, Specjalista ds. Badań Ilościowych z KB Pretendent.

Z raportu wynika również, że najczęstszym źródłem, do którego sięgają specjaliści w celu pozyskania interesujących danych, jest internet. 99 proc. badanych poszukuje informacji branżowych w sieci, a większość wykorzystuje do tego wyszukiwarkę Google.

„Przewaga internetu nad prasą tkwi w łatwym i szybkim dostępie oraz komforcie użytkowania. Specjaliści korzystają z sieci przede wszystkim wtedy, gdy poszukują branżowych informacji oraz odpowiedzi na konkretne pytania” –stwierdza Michał Kamiński z KB Pretendent.

Do grona najczęściej czytanych w internecie materiałów zaliczyć można artykuły przekrojowe/specjalistyczne (53 proc.), fora dyskusyjne (46 proc.) oraz informacje o nowościach (33 proc.). Chociaż przytłaczająca większość respondentów preferuje internet, to prasa w ich opinii jest bardziej wiarygodnym źródłem informacji. 79 proc. uznaje treści prezentowane na łamach tradycyjnych mediów za godne zaufania.

„Rynek IT jest mocno konkurencyjny, a doświadczenie pokazuje, że organizacje bardzo często próbując odróżnić się od innych graczy, inwestują w działania, które są zupełnie nieefektywne lub mają znikome znaczenie w procesie zakupowym. Mam nadzieję, że raport ITBC Communication i KB Pretendent przyczyni się do lepszego zrozumienia potrzeb klientów końcowych i wpłynie na skuteczność komunikacji prowadzonej przez firmy z branży IT” – wyjaśnia Beata Lewandowska z ITBC Communication.

ITBC Communication

2013-04-09
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Kogo będą zatrudniać firmy w 2026? Dyplom schodzi na drugi plan. 78% firm rekrutuje wg doświadczenia
19.12.2025 (11:55) – informacja prasowa

Kogo będą zatrudniać firmy w 2026? Dyplom schodzi na drugi plan. 78% firm rekrutuje wg doświadczenia

Polski rynek pracy mocniej premiuje praktykę niż dyplom pracowników. Aż 78% przedsiębiorców zawsze zwraca uwagę na …

a 0 Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (11:50)

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa informuje, że wraz z partnerami zrealizowała setki „bezpiecznych transakcji” inicjowanych przez agentów AI. …

a 0 5 mld zł aktywów w funduszach przekroczone w grudniu. Dynamiczna końcówka roku w mTFI
19.12.2025 (11:45) – informacja prasowa

5 mld zł aktywów w funduszach przekroczone w grudniu. Dynamiczna końcówka roku w mTFI

Na koniec listopada aktywa funduszy zarządzanych przez mTFI wyniosły 4,9 mld zł, a w grudniu - przekroczyły barierę …

a 0 Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w okresie świąteczno-noworocznym
19.12.2025 (11:44) – informacja prasowa

Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w okresie świąteczno-noworocznym

Wigilia, Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok to dni wolne od pracy. Oznacza to, że system rozliczeniowy Elixir, …

a 0 VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (11:43)

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank informuje o czasowej ofercie depozytowej powiązanej z „nowymi środkami”. Bank promuje dwa produkty: …

a 0 Mollie przejmuje GoCardless
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (11:37) – informacja prasowa

Mollie przejmuje GoCardless

Mollie podpisało umowę przejęcia GoCardless, firmy specjalizującej się w płatnościach bankowych. Jak wynika z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców