Od początku kwietnia br. Piotr Olędzki pełni funkcję Dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych SIGNAL IDUNA. Olędzki zastąpił na tym stanowisku Franka Pesela, który będzie pełnił rolę doradczą w Departamencie.
Piotr Olędzki, z wykształcenia lekarz, dołączył do zespołu SIGNAL IDUNA w marcu 2012 roku jako Dyrektor nowo powstałego Departamentu Obsługi Ubezpieczeń Zdrowotnych. W ciągu ostatniego roku Olędzki usprawnił procesy obsługi Klienta – m.in. wprowadził system e-weryfikacji pacjenta w placówkach medycznych, uporządkował system szkoleń dla pracowników placówek partnerskich oraz wdrożył narzędzie „mobile notice”, dzięki któremu pacjenci rejestrując się w przychodni mogą pokazać wiadomość SMS od SIGNAL IDUNA zamiast karty ubezpieczenia.
Działania podejmowane w obszarze obsługi przyniosły znakomite efekty. Wyniki podsumowujące badanie satysfakcji Klienta za 2012 rok wskazują, że ponad 86% Klientów, korzystających z opieki zdrowotnej SIGNAL IDUNA, bardzo pozytywnie ocenia świadczenia Ubezpieczyciela, a ponad 91% jest gotowa polecić ubezpieczenia zdrowotne SIGNAL IDUNA swojej rodzinie i znajomym.
Departament Obsługi Ubezpieczeń Zdrowotnych, którym do tej pory kierował Piotr Olędzki, został przyłączony do Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych.
Rozmowa z Piotrem Olędzkim, nowym Dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych SIGNAL IDUNA
Z czego jest Pan najbardziej zadowolony po roku swojej pracy w SIGNAL IDUNA?
To był rok pełen wyzwań i w zasadzie przez cały czas mieliśmy pełne ręce roboty. Najbardziej cieszą mnie wyniki satysfakcji Klienta, rekordowe nie tylko w historii SIGNAL IDUNA, ale też w porównaniu z rynkiem. Wskaźnika Net Promoter Score na poziomie ponad 91% zazdroszczą nam wszyscy. Jest to wyraźny sygnał, że to, co robimy, ma bardzo pozytywny odbiór.
Co Państwa Klienci cenią najbardziej w ubezpieczeniach zdrowotnych SIGNAL IDUNA?
Myślę, że kluczowy dla każdego jest czas oczekiwania na wizytę. Dzięki stale rozbudowywanej sieci placówek partnerskich ograniczyliśmy ten czas do minimum. Co ważne – nie skupiamy się tylko na dużych miastach. Sieć medyczna pokrywa całą Polskę,dlatego możemy zagwarantować pacjentom wizytę u lekarza pierwszego kontaktu w przeciągu maksymalnie 24 godzin, a u lekarza specjalisty do 5 dni roboczych (w rzeczywistości czas ten jest o wiele krótszy).
Czy planujecie jakieś zmiany w ofercie zdrowotnej?
W tej chwili mamy dwa bardzo atrakcyjne produkty dla Klientów Indywidualnych:
Pełnia Zdrowia – z szerokim zakresem świadczeń (w tym szpitalnych), dostępem do całej sieci medycznej, a także z możliwością refundacji kosztów poniesionych w placówkach spoza naszej sieci Pełnia Zdrowia Polmed i Pełnia Zdrowia Avimed – tzw. ubezpieczenia regionalne, które są znacznie tańsze od Pełni Zdrowia, skonstruowane w taki sposób, aby w zakresie znajdowały się świadczenia, z których nasi Klienci korzystają najczęściej. Sieć medyczna ograniczona jest do przychodni Polmedu (10 miast) i Avimedu (4 miasta).
W najbliższym czasie pojawi się jeszcze jeden produkt, z szerokim zakresem świadczeń i dostępem do niemal całej sieci medycznej SIGNAL IDUNA, przy zachowaniu niezwykle korzystnej dla Klienta ceny ubezpieczenia.
Czy SIGNAL IDUNA czeka na ustawę o dodatkowych ubezpieczeniach zdrowotnych?
Powiem tak – nie determinuje to naszych działań w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, ale z punktu widzenia pacjenta, który chorując jest zdany tylko na siebie, im wcześniej taka ustawa powstanie i wejdzie w życie, tym lepiej.
